vineri, 13 septembrie 2013

Capitolul 25 - “2 Bad”



MICHAEL JACKSON
THE COMPLETE STORY OF THE KING OF POP
9 noiembrie 2012
by Lisa D. Campbell

Traducere şi adaptare în Limba Română Mihaela A.R.

*

Capitolul 25
2 Bad
Michael Jackson




I am right back where
I want to be
I’m standing tall
Though you kicking me
Sunt exact acolo
unde vreau să fiu
Stau drept şi neclintit
deşi loviţi





În timp ce lumea se prăbuşea în jurul lui, Michael şi-a găsit alinarea. A început să se întâlnească cu Lisa Marie Presley. Atunci când s-a implicat în relaţia cu Michael, Lisa îşi încheiase mariajul cu muzicianul Danny Keogh, deşi s-a spus că Michael ar fi cerut-o de soţie înainte ca divorţul să se finalizeze. Cei doi s-au întâlnit cu mulţi ani în urmă, când Lisa era încă o fetiţă iar tatăl ei o ducea la concertele trupei Jackson Five susţinute în Las Vegas. Cu aceste ocazii, ea a întâlnit trupa în culise. Michael s-a îndrăgostit de ea iar atunci când a aflat că s-a căsătorit, a fost distrus. Curând după divorţul ei, Michael şi Lisa s-au căsătorit în Republica Dominicană, pe 26 mai 1994. Ceremonia a fost prezidată de judecătorul Hugo Francisco Avarez Perez în oraşul La Vega, din provincia dominicană La Romana. Lisa a purtat o rochie strapless neagră iar mirele a fost îmbrăcat tot în negru. În mod miraculos, mariajul nu a fost descoperit de media decât după vreo două luni. La început biroul lui Jackson a negat evenimentul faţă de mine, dar până la urmă s-a dovedit a fi adevărat. Lisa Marie Presley era acum Doamna Michael Jackson. Pe 1 august, Lisa a făcut o declaraţie confirmând: Numele meu este Lisa Marie Presley-Jackson. Ceremonia căsătoriei mele cu Michael Jackson a avut loc în afara Statelor Unite acum câteva săptămâni şi a fost un eveniment privat. Sunt îndrăgostită de Michael şi îmi dedic viaţa lui, în calitate de soţie. Îl înţeleg şi îl susţin. Amândoi ne gândim să întemeiem o familie.
Fotografiile proaspeţilor căsătoriţi au fost furnizate de National Enquirer şi au fost realizate de Dick Zimmerman. Opt pagini au ocupat în ediţia publicaţiei care a proclamat: Sunt îndrăgostiţi nebuneşte… este o căsătorie adevărată, nu prefăcătorie.





Uniunea Regelui Pop cu fiica Regelui Rock’n’Roll-ului a fost atent examinată şi tratată cu extrem de mult scepticism, ca de altfel, orice venea din partea lui Michael Jackson la acea vreme. Speculaţiile s-au revărsat cu agresivitate convergând spre întrebarea de ce s-ar căsători Lisa Marie Presley cu Michael Jackson. Atracţia reciprocă şi dragostea unuia pentru celălalt nu au fost niciodată luate în considerare. În privinţa lui Michael, s-a presupus că agenda lui era cât se poate de evidentă - avea nevoie de o soţie pentru a demonstra că este un tip normal, heterosexual şi cel mai important, nu un pedofil. În privinţa ei, printre motivele posibile s-a presupus că Michael o va ajuta în cariera muzicală, îi va aduce bani şi/sau atenţie. Oricare dintre aceste speculaţii era una mai absurdă ca alta. E greu de crezut că fiica unuia dintre cele mai iubite simboluri din istoria muzicii s-ar fi lovit de vreun obstacol dacă ar fi bătut la uşa vreunei companii de înregistrări. Cea mai mare parte din viaţa ei, a trăit-o în afara luminilor rampei - nu era ceva de care să pară atrasă sau interesată prea tare. Apoi, ca singurul moştenitor al averii Regelui Rock’n’Roll-ului şi luând în considerare că averea lui Elvis este una dintre cele mai mari printre celebrităţile decedate, nici banii nu puteau constitui o motivaţie reală pentru Lisa. Fără discuţie, Michael putea fi sigur că îi va fi acceptată cererea în căsătorie, nu pentru averea sau popularitatea lui. Şi chiar dacă ei au insistat că mariajul lor era unul cât se poate de autentic, în continuare, a fost privit cu îndoială.
Speculaţiile se îndreptau şi spre varianta că Lisa l-ar încuraja pe Michael să devină membru al Bisericii Scientologice. Fiind de multă vreme membră a acestei organizaţii religioase controversate şi având o poziţie înaltă, Lisa chiar a organizat o întâlnire pentru Michael cu liderii organizaţiei, dar el nu a considerat niciodată că merită să se alăture lor.
Persoana care a continuat să afirme că erau un adevărat cuplu, a fost prietenul lui Michael, Donald Trump. Trump a găzduit cuplul pe proprietăţile sale din Florida şi din New York, atunci când au stat la Trump Tower. Cât s-au aflat în Florida, au părăsit foarte rar dormitorul iar când o făceau, se plimbau mână în mână. Erau nebuni unul după celălalt. Alte păreri privind natura relaţiei lor, au venit din partea prietenilor Lisei şi a persoanelor apropiate lui Michael, care au fost cu toţii de acord că erau un cuplu adevărat.
Apariţia lor la ceremonia decernării Premiilor MTV Video Music n-a făcut decât să alimenteze focul scepticismului. Programul a fost deschis de proaspătul cuplu format din Domnul şi Doamna Michael Jackson. Michael a avut ideea strălucită de a-şi săruta mireasa pe scenă, în faţa audienţei şi a telespectatorilor. Nu i-a spus nimic Lisei de planul lui, până în ultimul moment. Ei nu i-a surâs deloc ideea, considerând-o stupidă şi drept urmare nu a fost de acord. Totuşi, el a făcut-o. După ce a glumit spunând: Ca să vezi, nimeni nu credea că va dura!, a sărutat-o pe Lisa. Dar cum pentru ea a fost o idee de prost gust, sărutul şi îmbrăţişarea au ieşit extrem de incomode. Evident, acest lucru a furnizat imediat pentru unii, “dovada” că mariajul era unul de convenienţă, menit să repare imaginea lui Michael.
Chiar înainte de lansarea albumului HIStory, a fost difuzat interviul televizat cu Michael şi Lisa Marie în “Primetime Live”, a cărei gazdă a fost Diane Sawyer şi care a atras 60 de milioane de telespectatori. Lisa şi Michael au aşteptat curajoşi întrebările de natură foarte personală pe care cu siguranţă că le-au anticipat. Lisa s-a năpustit asupra întrebărilor curioase privind intimitatea lor: Da, facem sex!, a răspuns ea aparent deranjată de speculaţia că acest mariaj a avut loc doar pentru a susţine imaginea lui Michael.
Michael s-a arătat mai mult decât penetrabil atunci când Diane Sawyer l-a întrebat dacă a lăsat în urmă zilele în care dormea cu oaspeţii săi mai tineri, Nu vor mai fi astfel de oaspeţi nocturni despre care oamenii să-şi pună întrebări.
Nimeni nu se întreabă nimic când copiii dorm în casa mea. Nimeni nu se întreabă nimic., a fost răspunsul lui de necrezut.
Când Diane a insistat cu întrebarea, a devenit sfidător. Dar s-a terminat? a întrebat ea. Ai de gând să fii mai atent de acum înainte?
-          Să fiu mai atent la ce?
-          La binele copiilor şi să eviţi să mai treci prin ceea ce ai trecut?
-          Nu! Pentru că totul este moral şi pur. Nici măcar nu mă gândesc în felul acela. În sufletul meu nu există aşa ceva…
A continuat să-şi păstreze convingerea sau poate naivitatea, pe măsură ce Sawyer a continuat şi ea:
-          Deci, o vei face din nou?
-          Ce să fac din nou? (Oh, haide, Michael.)
Sawyer a umplut imediat golul evident:
-          Să dormi cu copiii?
-     Sigur, dacă ei vor. Este ceva la nivelul purităţii, a iubirii şi a inocenţei. Dacă te referi la sex, atunci e o nebunie. Nu discutăm despre mine. Du-te pe stradă şi caută-l pe acela, căci nu este Michael Jackson. Nu sunt interesat de aspectul ăsta.

(pentru întregul interviu accesaţi:

Aceste comentarii i-au adus un alt proces intentat de Evan Chandler, prin care acesta susţinea că Michael a violat termenii acordului, aceia de a nu discuta despre caz. Michael a făcut o declaraţie ca răspuns la această poziţie:
Acuzaţiile aduse în acest proces sunt false şi le voi combate vehement. Mă deranjează în mod special faptul că Domnul Chandler a ales să o implice pe soţia mea, Lisa Marie, în această dispută personală. De asemenea, regret că Diane Sawyer şi ABC, la fel ca şi prietenii mei apropiaţi şi asociaţii de la Sony şi Warner-Tamerlane au fost acţionaţi în judecată. Am încredere că vom avea cu TOŢII câştig de cauză la tribunal, locul unde se rezolvă astfel de cazuri.
Luna iunie 1995 a văzut lansarea albumului HIStory, Past Present and Future Book 1. Albumul este compus dintr-un set de 2 discuri, unul cu cele mai bune piese, celălalt, numai cu materiale noi. Booklet-ul care însoţeşte setul este deosebit de interesant – conţine creditele pieselor, dedicaţii, mulţumiri şi câteva imagini grozave cu Regele Muzicii Pop de-a lungul anilor. Fugiţi şi cumpăraţi-vă unul, eu voi mai aştepta …. Booklet-ul se deschide cu gândurile prietenei sale, Elizabeth Taylor, extrase din Cuvântul Înainte a cărţii Moonwalk editată de Jacqueline Kennedy Onassis. Apoi sunt două pagini cu mulţumiri din partea lui Michael, adresate Lisei Marie Presley şi printre alţii, părinţilor săi, lui Berry Gordy, Elizabeth Taylor, fanilor săi, lui Paul şi Linda McCartney şi lui Deepak Chopra. Ultimele mulţumiri sunt adresate Lisei Campbell: Mulţumesc, Lisa Campbell, pentru dragostea şi susţinerea ta. …Şi a voastră, corect! Cu câteva luni înainte, a fost publicată şi cea de a doua carte a mea, detailând viaţa şi cariera lui Michael Jackson, dar focusându-se pe falsele acuzaţii aduse împotriva lui, în 1993. Faptul că Michael Jackson îmi aprecia munca atât de mult, pentru mine era ceva copleşitor.
Albumul HIStory a fost de la bun început marcant. A fost cel dintîi album, în care Michael era creditat ca instrumentist: la keyboard, sintetizator, chitară, tobe şi percuţie. Deşi nu se notifică pentru care piese cântă la aceste instrumente, unele surse au indicat primul său extras pe single, respectiv piesa Scream.
Noile piese de pe albumul HIStory, au fost caracterizate de foarte mulţi ca un set de melodii extrem de agresive. Tonul unor astfel de recenzii a dat impresia că sursa furiei sau frustrării lui Michael era un mister. La acel moment din viaţa lui, ce putea avea Michael Jackson cu toţi oamenii pentru a-şi exteriorizeze o aşa furie? Nu se acordase suficientă atenţie de coşmar vieţii pe care o îndurase? Trebuia cumva să treacă repede şi uşor peste tot ce i s-a întâmplat, apoi să compună câteva piese numai bune pentru dans şi gata, să treacă mai departe, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat? Cu siguranţă că s-a simţit trădat de mulţi şi a experimentat un nivel al umilinţei pe care nu şi l-ar fi imaginat niciodată. Joe Vogel a observat că Michael şi-a utilizat recenta experienţă şi propriile frustrări adăugându-le la problemele sociale ale discriminării, lăcomiei, nedreptăţii şi ajungând până la invazia mediatică.
Sentimentul de trădare resimţit faţă de aceia din jurul lui este subliniat, evidenţiat şi marcat în piesele This Time Around şi Money.

This time around I’ll never get bit
Though you really wanna get me
This time around I’m taking no shit
Though you really wanna fix me
Somebody’s out
Somebody’s out to use me
They really want to use me
And then falsely accuse me
De data asta nu voi mai da nimic
deşi vreţi cu orice preţ să puneţi mâna pe mine
De data asta nu mă mai las doborât
deşi vreţi cu orice preţ să o faceţi
E cineva…
cineva care vrea să mă folosească
Vor cu orice preţ s-o facă
ca apoi să mă acuze pe nedrept




În piesa Money el subliniază înclinaţia oamenilor de “a face orice pentru bani”:

I’ll never betray or deceive you my friend
But if you show me the cash, then I will take it
If you tell me to cry, then I will fake it
If you give me a hand, then I will shake it
You’ll do anything for money
Prietene, niciodată nu te voi trăda sau înşela
dar, dacă îmi vei arăta banii, îi voi lua,
dacă îmi vei cere să plâng, mă voi preface,
dacă îmi vei întinde mâna, o voi strânge -
Vei face orice pentru bani


Primul extras pe single de pe albumul HIStory a fost Scream, primul şi singurul său duet cu Janet Jackson. Scream le permite amândorura să-şi exteriorizeze câteva din frustrările pricinuite de mass-media:

With such confusions
don’t it make you wanna scream
You’ve bashed, abused
and victimized within the scheme
You try to cope with every lie
they scrutinize
Somebody please have mercy
‘Cause I just can’t take it
Cu asemenea confuzii,
nu-ţi vine să strigi?
Persecutat, abuzat
şi victimă a sistemului
încerci să faci faţă fiecărei minciuni
atent examinate
Vă rog, să se îndure cineva,
pentru că eu nu mai suport.

Piesa Scream a debutat în clasamentul Billboard Hot 100 pe locul 5 devenind single-ul cu cel mai înalt debut în clasament - cel puţin până acum. A dărâmat recordul deţinut de piesa Let It Be a celor de la Beatles. Clipului video realizat pentru acest single i s-a alocat bugetul record de 7 milioane de dolari, fiind cel mai scump de la acea dată. Avându-i pe cei doi fraţi, împreună pentru prima dată, clipul îi înfăţişează pe Michael şi pe Janet în costume spaţiale futuriste, Janet purtând un machiaj şi o coafură extreme şi prezentând-o într-o secvenţă de dans alături de fratele ei, din păcate prea scurtă. Într-o altă secvenţă, Janet îşi ridică “acel” deget pentru a saluta camera, gest care poate ar fi avut un impact mai puternic dacă ar fi venit din partea lui Michael.





Making of Scream

Scream a primit numărul de nominalizări record la Premiile MTV Video Music. Janet s-a alăturat lui Michael pe scenă pentru a primi statueta micului om ajuns pe lună pentru categoria Cel mai bun video clip de dans. Ea a purtat un top alb scurt pe spatele căruia era imprimat “Pervert 2” (Perversul Nr.2). Mai întâi a vorbit ea, mulţumind MTV, fanilor, regizorului clipului video – Mark Romanek şi minunatului meu frate, Mike. Apoi a vorbit Michael, puţin, ca de obicei: Vă mulţumesc foarte mult. Cel mai plăcut lucru despre scurt metrajul ‘Scream’ a fost acela că am avut ocazia de a lucra cu sora mea Janet, pentru că o ador cu adevărat. Este unul din cei mai drăguţi oameni din lume. Îi mulţumesc lui Mark Romanek, tuturor coregrafilor, vă iubesc pe toţi. Mulţumesc publicului, MTV, Sony, tuturor. Cu bine. Piesa Scream a câştigat şi la categoria Cea mai bună coregrafie şi Cea mai bună viziune regizorală. Ulterior, Scream a primit Grammy-ul pentru Cel mai bun video-clip în formă scurtă.



Best Dance Video - MTV Video Music Awards 1995

În programul ceremoniei Michael a susţinut un mini-concert cu un potpuriu alcătuit din cele mai mari hit-uri ale sale, inclusiv cu schimbarea ţinutei. De data aceasta nu a mai avut coadă de cal, pentru că s-a tuns scurt. Şi-a făcut intrarea pe acordurile piesei Don’t Stop ‘Till You Get Enough după care a urmat The Way You Make Me Feel, apoi Scream, urmată de Beat It şi Black Or White cu Slash alăturându-i-se la chitară şi evident, Billie Jean. Dangerous a fost intersectat cu câteva acorduri din Smooth Criminal urmate de linia vocală extrasă de pe albumul janet: You know you want me (Ştii că mă vrei) şi un pic mai târziu cu: Get a point? Good. Let’s dance! (Te-ai prins? Bun, să dansăm.) extrase din piesa Rhythm Nation a surorii sale. Prestaţia lui s-a încheiat cu piesa You Are Not Alone şi a primit ovaţii în picioare din partea audienţei. Janet radia de mândrie în vreme ce Lisa Marie părea total neimpresionată.




MTV Video Music Awards 1995 / Performance

Multe alte aspecte incluse pe albumul HIStory vizau mass-media. Cu piesa Tabloid Junkie, Michael încuraja oamenii să nu mai cumpere tabloide şi să nu mai creadă orice lucru, doar pentru că era scris negru pe alb:

With the words you use
You’re a parasite in black and white
Do nothing for news
If you don’t go and buy it
Then they won’t glorify it
To read it sanctifies it
Then why do we keep foolin’ ourselves
Just because you read it in magazine
Or see it on the TV screen
Don’t make it factual
Everybody wants to read all about it
Cu vorbele pe care le foloseşti
eşti doar un parazit cu două feţe
ai face orice pentru o ştire
chiar să o şi cumperi
dar nu va fi de-ajuns prea-mărită
căci doar citită devine sfântă
Şi-atunci de ce ne păcălim singuri?
Doar pentru că o citeşti într-o revistă
sau o vezi la televizor
nu crede că este şi adevărată
Doar că, toată lumea vrea să ştie despre ea

O piesă cu o ţintă şi mai directă este D.S., un asalt uşor voalat îndreptat spre procurorul din Santa Barbara, Thomas Sneddon, care a dat startul investigaţiilor împotriva lui Michael în timpul acuzaţiilor făcute de Chandler. Intitulat D.S., versurile piesei înscrise în booklet-ul albumului se referă la personajul central numit “Dom Sheldon”. În piesa înregistrată însă, este cât se poate de clar că Michael spune Tom Sneddon şi nu Dom Sheldon care “este un om rece” şi care “vrea să pună mâna pe mine viu sau mort…”.
Cel de-al doilea extras pe single de pe albumul HIStory a fost piesa You Are Not Alone, în al cărei clip video apar Lisa Marie Presley şi soţul ei în pielea goală. Fără mocasini negri şi şosete albe, fără pantaloni negri lucioşi şi fără mănuşă, doar cu o pânză drapată învelindu-l de-a latul zonei genitale. Scenele cu Michael şi Lisa alternează cu cele în care apare doar Michael (purtând o cămaşă de dantelă neagră, descheiată) singur pe scenă într-o sală de spectacol goală. Aceste scene au fost filmate la Teatrul Pantages din Los Angeles. O altă versiune a clipului, ni-l prezintă pe Michael nud, scufundat în apă până la şolduri şi cu aripi de înger. Da, cu aripi.
You Are Not Alone a fost un hit de locul 1, dar nu oricare. A devenit primul extras pe single din istorie, care a debutat în clasamentul Hot 100 pe cel mai înalt loc. A fost cel de-al 13-lea succes numărul 1 al lui Michael în topul pop, transformându-l în primul artist masculin cu cele mai multe piese number one din istorie. Imediat după el s-au clasat Stevie Wonder, cu 10 piese single numărul 1, Elton John şi Paul McCArtney, fiecare cu câte 9 single-uri numărul 1. Linia vocală susţinută de Michael pe această piesă este una remarcabilă, spre finalul cântecului reuşind să menţină o notă extrem de lung. De asemenea, You Are Not Alone i-a adus lui Michael nominalizarea la premiul Grammy pentru Cea mai bună interpretare vocală pop.
Earth Song a fost următorul extras pe single, din anumite motive nelansat în Statele Unite, ci doar în Europa. Cu versuri extraordinare şi o interpretare de excepţie, are un impact cu adevărat puternic, deşi scenele ce ilustrează braconajul, incluse în clipul video sunt destul de greu de suportat. Michael Jackson era cât se poate de conştient de mediul înconjurător şi foarte activ în această direcţie încercând să ridice gradul de conştientizare în rândul tuturor, asupra adevăratei situaţii. Piesa Earth Song a stat şase săptămâni în topul single din Marea Britanie, devenind cel mai mare succes al lui Michael în această ţară. În cartea lui Vogel, Man in the Music, un inginer asistent povesteşte că Earth Song a fost înregistrată live cu orchestra. Au exersat un pic fără linia vocală, apoi când Michael a început să cânte prima dată, pur şi simplu, i-a dărâmat de pe scaune. Deşi a fost înregistrată încă o dată, pentru album s-a folosit cea dintâi versiune.
Versurile piesei They Don’t Care About Us au stârnit o controversă pe care Michael nu şi-o putea permite în acel moment:

Beat me, Hate me
You can never break me
Will me, Thrill me
You can never kill me
Jew me, Sue me
Everybody do me
Kick me, Kike me
Don’t you Black or White me
Loveşte-mă, urăşte-mă,
nu vei putea niciodată să mă dobori
porunceşte-mi, înspăimântă-mă,
nu vei putea niciodată să mă ucizi
spune-mi jidan, dă-mă în judecată
toata lumea îmi face asta
bruschează-mă, insultă-mă
dar să nu îndrăzneşti să te legi de culoarea mea!

Liga Anti-Defăimare[1] s-a sesizat imediat asupra utilizării cuvintelor „Jew[2]” şi „Kike[3]”. Nu s-a acordat nici măcar cea mai mică atenţie contextului în care au fost folosite aceste cuvinte sau faptului că Michael chiar vorbea împotriva utilizării lor şi a atitudinii pe care o promovează acestea. Nu s-a acordat nici măcar cea mai mică atenţie faptului că Michael a vorbit prin intermediul versurilor împotriva urii, a antipatiei dintre câteva alte grupări, nu neapărat de evrei. Rabbi Shmuley Boteach a explicat în cartea sa The Michael Jackson Tapes că Michael nu era antisemit. Cred că Michael avea o afinitate intuitivă cu poporul evreiesc. Michael i-a răspuns lui Boteach: Nu aş pleda niciodată pentru ură. Nu asta mă defineşte. Pe albumele cu compilaţii lansate mai târziu, versurile ofensatoare sunt acoperite cu efecte de sunet sau schimbate cu „do me” şi „strike me”.
Pentru acest single au fost realizate două scurt metraje, ambele regizate de Spike Lee. Unul dintre ele a fost realizat în interiorul unei închisori, iar Michael a avut rolul de deţinut, iar cel de-al doilea a fost realizat pe străzile din Rio de Janeiro. Piesa a înregistrat un succes răsunător în Europa, dar controversa de acasă l-a ţinut departe de multe posturi de radio. A atins locul 30 în clasamentul pop single.




Making of They Don't Care About Us

Childhood este “cea mai” biografică piesă pe care a compus-o Michael vreodată, întrebând ca un lait-motiv Mi-ai văzut copilăria? Piesa Childhood îi reflectă sentimentele, cu precădere acelea de a nu fi înţeles şi cerând ca Înainte să mă judeci, încearcă cu putere să mă iubeşti. Linia sa vocală este foarte frumoasă, fiind una din piesele cele mai puternice de pe album. Cântecul a fost inclus pe coloana sonoră a filmului Free Willy 2 (Salvaţi-l pe Willy 2).
Stranger In Moscow de asemenea, descrie o altă pagină din viaţa lui Michael, referindu-se la căderea sa bruscă şi pe neaşteptate în dizgraţie. Scurt metrajul care însoţeşte single-ul, este filmat în alb şi negru şi ni-l prezintă pe Michael rătăcind pe străzi, în ploaie, îndurând apocalipsa minţii, printre alţi neajutoraţi singur şi rece pe dinăuntru.




Making of Stranger In Moscow

Albumul HIStory s-a vândut în 7,5 milioane de exemplare în cinci săptămâni de la lansare şi a devenit cel mai bine vândut dublu album din istorie, atingând la ora actuală 22 de milioane de exemplare vândute la nivel mondial. Albumul a fost însoţit de o colecţie de scurt metraje pentru ambele sesiuni – cea care conţine cele mai mari succese, respectiv cea cu piesele noi. Michael Jackson Greatest Hits HIStory şi Michael Jackson HIStory on Film Volume II au primit nominalizarea la premiile Grammy pentru categoria Albumul Anului, dar a pierdut în favoarea albumului Jagged Little Pill al Alanisei Morissette.
Promovarea noului album a atins proporţii epice. Nouă statui uriaşe înfăţişându-l pe Michael Jackson, asemănătoare cu cea inclusă pe imaginea de pe coperta albumului, au fost expuse în Europa, una dintre ele plutind în jos pe Râul Tamisa din Anglia. Tower Bridge (Podul Turnului) din Londra, a trebuit să fie ridicat pentru a permite trecerea statuii de 9 metri înălţime. Ediţia din 24 iunie 1994 a revistei Billboard a inclus o reclamă pentru albumul HIStory sub forma unei foi volante intitulată ‘Remember The Times’ cu sloganul ‘Black or White and Read All Over’ (Negru pe alb, se citeşte peste tot).
Michael Jackson şi albumul HIStory au apărut pe coperţile multor reviste, unele obţinând chiar şi câte un interviu cu tot mai interiorizatul Rege al Muzicii Pop. Revista Vibe nu a atins performanţa unui interviu, dar a inserat imaginea lui Michael pe coperta ediţiei din iunie/iulie 1995. Michael a fost prezentat în diverse ipostaze şi noi înfăţişări în câteva pagini de fotografii alcătuind un pictorial intitulat ‘Action Jackson’. Unele ni-l prezintă pe Michael singur, altele împreună cu Quincy Jones şi fiica acestuia – totodată şi stilista acestei şedinţe foto, Kidada Jones. Kidada a fost cea care l-a îmbrăcat pe Michael în adidaşi şi smoking; într-un pulover în stilul sportiv Tommy Hilfiger, iar într-una dintre cele mai amuzante fotografii, poartă pantaloni roşii cu câteva mărimi mai mari şi un hanorac albastru cu glugă în stilul hip-hop, foarte … “NE-Michael”. Din moment ce ediţia nu a avut nici un interviu ataşat, a inserat gândurile şi impresiile câtorva dintre prietenii şi asociaţii lui Michael. Cele mai de reţinut dintre acestea, au fost:
Michael este un adevărat artist sub orice faţetă a naturii sale – extrem de estetic şi foarte, foarte romantic. Acesta este el cu adevărat în ciuda comentariilor degradante făcute în trecut de anumite larve. Michael, la fel ca şi mine, a fost extrem de subestimat şi neînţeles ca om. Abia aştept ziua când toţi şerpii care au încercat să-l servească ca fel principal la masa de prânz să se târască înapoi în găurile lor din care au ieşit. Ştim cine sunt aceştia iar atitudinea lor este aproape o cacealma. – Lisa Marie Presley-Jackson.
Quincy Jones şi-a împărtăşit şi el gândurile:
Michael poate performa în faţa a 90.000 de oameni, dar dacă îl rog să cânte un cântec numai pentru mine, trebuie să stau pe canapea cu spatele la el şi să-mi acopăr ochii cu mâinile. Este uluitor de timid. Oamenii au uitat în ceea ce-l priveşte că pentru prima dată, probabil în istoria muzicii, un artist de culoare este îndrăgit la nivel global începând de la copiii de 8 ani până la vârstnicii de 80. Oamenii de pretutindeni din lume, în special cei tineri, au găsit un idol într-o persoană de culoare.
Dragostea de demult, Tatum O’Neal a adăugat:
… Când aveam 12 ani, m-a rugat să merg la premiera filmului ‘The Wiz’ împreună cu el. Agentul meu de la acea vreme a fost de părere că nu este o idee bună, poate pentru că a fost de părere că nu era încă un star suficient de mare. Nu a mai vorbit cu mine niciodată de atunci. Cred că a crezut că nu mă interesa, dar nu eu am fost cea care a anulat invitaţia. Eram doar un copil care făcea ceea ce i se spunea. Aş dori să scrieţi asta, pentru că nu cred că a aflat vreodată cum au stat lucrurile de fapt. Am pierdut contactul cu el din aceasta cauză şi nu l-am mai văzut deloc de atunci. Dar îl iubesc; este cel mai drăguţ, cel mai nevinovat din câţi oameni am cunoscut. Îmi place piesa ‘She’s Out Of My Life’ pentru că sunt de părere că descrie exact prietenia noastră de la acea vreme.




Şedinţa foto - Vibe
VIBE iunie/iulie1995 (pg. 9, 52-57)

La ediţia World Music Awards din 1996, Michael a performat piesa Earth Song. A avut lavaliera ataşată de cămaşă deşi părea că face playback. A fost o performanţă puţin tonifiantă, cu doar câteva din mişcările sale, de fiecare dată stârnind ţipete în rândul audienţei. Grupuri de copii au umplut scena în spatele lui furnizând fundalul vocal. La sfârşitul piesei, Michael s-a adresat audienţei oferind statistici sumbre faţă de distrugerea pădurilor tropicale şi foamete.




WMA 1996 - Earth Song Performance

Prinţul Albert l-a prezentat pe Michael ca pe omul pe care lumea l-a încoronat Regele Muzicii Pop. Acceptând pemiile pentru Cel mai bine vândut artist pop masculin şi pentru Cel mai bine vândut artist R&B masculin, Michael a ţinut un scurt discurs cu un mesaj special şi ca de obicei, răspunzând la ţipetele audienţei cu ‘Vă iubesc’:
Vă mulţumesc foarte mult. (Eu vă iubesc mult mai mult.) Aceste premii, Premiile World Music, sunt foarte speciale pentru mine, ca persoană care iubeşte, adoră şi îi pasă de oamenii de pretutindeni şi de orice naţionalitate. Muzica mea reprezintă felul meu de a face cunoscut lumii nedreptăţile care se fac tuturor oamenilor din această lume şi nu intenţionează să fie de natură ofensivă faţă de vreo etnie. Nu sunt şi nu am fost niciodată antisemit. Şi faceţi-mi un favor, nu mai citiţi tabloidele. Vă iubesc pe toţi foarte mult. Acesta este viitorul nostru (arată spre copiii de pe scenă). Vă iubesc.




World Music Awards 1996

Michael a mai primit câteva premii în acea seară: pentru cel mai bine vândut album din istorie, a primit titul de Cel mai bine vândut artist american şi Cel mai bine vândut artist masculin. Un alt premiu special din acea seară i l-a oferit Diana Ross care a performat un colaj de melodii alese dintre succesele sale. În timpul piesei Ain’t No Mountain High Enough, ea a părăsit scena şi s-a îndreptat spre audienţă. Prima sa oprire a fost în poala, cândva, tânărului său preotejat. Michael a fost extrem de jenat de atenţia care i s-a acordat şi şi-a ascuns faţa în timp ce se îmbrăţişau. Prestaţia Dianei a fost ovaţionată cu aplauze în picioare, Michael fiind primul care s-a ridicat.




World Music Awards 1996 (Diana Ross)

Dacă Michael şi-a dorit cu disperare să devină tată şi a intenţionat să-şi întemeieze o familie alături de Lisa cât de curând posibil, Lisa s-a concentrat pe încercarea de a-l salva de demonii săi. În faţa rezistenţei lui, Lisa a dat greş. Drept urmare, tensiunile dintre ei au crescut şi curând abia îşi mai vorbeau unul altuia. Cum Lisa Marie nu s-a arătat interesată să-şi clădească o familie alături de Michael, mariajul lor s-a prăbuşit. În schimb, a apărut altcineva în viaţa lui, dornică să-i poarte copiii. Asistentă medicală la cabinetul doctorului Arnold Klein, Debbie Rowe, îl cunoştea şi îl admira pe Michael de ani buni. Când el şi-a exprimat frustrarea faţă de refuzul Lisei de a avea un copil cu el, Debbie s-a oferit să-i poarte ea copilul. Această turbulenţă în viaţa sa personală este cea care a contribuit cel mai mult la colapsul său din decembrie 1995. Atunci a aflat că suferă de atacuri de anxietate din pricina stresului uriaş din viaţa sa.
În timp ce se afla la New York pentru repetiţiile unui concert special ce urma să fie difuzat pe canalul HBO, intitulat Michael Jackson: One Night Only, Michael s-a prăbuşit brusc pe scenă. A fost dus de urgenţă la Centrul medical Beth Israel cu tensiune arterială scăzută şi cu ritm cardiac neregulat. Personalul lui, i-a cerut Lisei să vină la New York pentru a-i fi alături. La început ea a refuzat, dar până la urmă a fost de acord să vină măcar pentru a salva aparenţele. Au sfârşit prin a se certa în urma asaltului venit din partea ei. Katherine Jackson, care a venit şi ea la New York pentru fiul ei şi oamenii lui Michael nu i-au mai permis Lisei să-şi vadă soţul a doua zi. Una din persoanele care au fost alături de el la spital, zilnic, a fost Karen Faye.
În aceeaşi seară, Michael ar fi trebuit să participe la decernarea Premiilor Billboard Music pentru a-şi ridica premiul Billboard Hot 100 Achievement, care celebra debutul pe locul 1 al piesei You Are Not Alone. Premiul a fost acceptat în numele lui de Tina Turner. În ianuarie 1996, a primit titlul de Artistul pop favorit la Premiile American Music. Nu a participat nici la acest eveniment.
Apoi, în februarie a fost onorat la Premiile BRIT cu titlul Artistul unei Generaţii. A participat în program cu prestaţia piesei Earth Song, care a fost întreruptă de unul din membri trupei Pulp. Epi Records a amendat acţiunea acestuia, declarând:
Michael Jackson respectă membrii trupei Pulp ca artişti dar a fost şocat de comportamentul lor fiindu-i imposibil să înţeleagă lipsa lor de respect pentru ceilalţi artişti şi performeri. Principala lui grijă s-a îndreptat spre oamenii care au lucrat cu el şi a copiilor care nu meritau un astfel de atac. Este întristat, şocat, supărat şi se simte trădat, dar este foarte mândru că echipa şi-a păstrat profesionalismul iar spectacolul a continuat în ciuda comportamentului dezgustător şi laş al celor două persoane care au încercat să-l întrerupă. Deşi seara s-a încheiat într-o notă tristă, doreşte să mulţumească tuturor fanilor şi mediei pentru înţelegerea şi suportul lor.
Michael şi-a început prestaţia pe Earth Song îmbrăcat în haine zdrenţuite, iar copiii i s-au alăturat pe scenă pe la mijlocul piesei. S-a urcat pe platforma mobilă şi s-a prins de marginea ei ieşind în afară ca de obicei. Şi-a continuat prestaţia impecabil chiar şi atunci când a fost întrerupt. Intrusul a părăsit scena înainte ca platforma mobilă să-l readucă pe Michael jos. Odată coborât, şi-a scos hainele zdrenţuite şi a încheiat piesa îmbrăcat într-o ţinută complet albă.




BRIT Awards 1996 Performance

Sir Bob Geldof a prezentat Premiul Artistul unei Generaţii, descriind destinatarul său ca pe copilul minune al geniului adult. Când cântă Michael Jackson, o face cu voce de îngeri iar când se mişcă, poţi vedea divinitatea dansând. Michael a acceptat premiul spunând:
Vă iubesc. Mulţumesc Premiilor Brit şi lui Sir Bob. Sunt umil în faţa acestui premiu, cu atât mai important, pentru că vine din partea minunatei mele familii din Marea Britanie. Mi-aţi oferit atât de multă dragoste, loialitate şi suport pe parcursul întregii mele cariere. Un mulţumesc special lui Paul Russell. Vă iubesc pe toţi şi în mod special îmi iubesc toţi fanii. Vă mulţumesc.




Artist of a Generation / BRIT Awards 1996

Cum Michael şi Lisa nu au reuşit nici o reconciliere, iar ea a fost forţată să renunţe la eforturile de a-l salva de el însuşi, în cele din urmă, în ianuarie 1996, Lisa a intentat procesul de divorţ. Nu a avut loc nici o luptă financiară. Nu a cerut decât restabilirea numelui său de fată şi Michael să suporte taxele legale. Finalul mariajului lor de doar 20 de luni a dat apă la moara mediatică, care l-a privit de la bun început ca pe unul de convenienţă. Scurta lor uniune a fost supusă atenţiei în mod frecvent de mass-media care a vut grijă să o prezinte de fiecare dată cu scepticism - imaginea unui mariaj între celebrităţi, cunoscute pentru longevitatea lor, finalizându-se după aproape un an şi jumătate. Următorul mariaj al Lisei, cu actorul Nicholas Cage, a durat chiar mai puţin de 16 săptămâni. Lisa şi Michael au rămas însă prieteni mai departe. Unii au spus că Lisa a încercat să reintre în viaţa lui Michael mai târziu şi chiar şi mai târziu, când Michael a încercat să dea de ea. Amândoi şi-au purtat de grijă.
Pentru promovarea noului album, Michael a pornit la drum cu turneul HIStory, pe parcursul căruia a performat în faţa unei audienţe masive de-a lungul Asiei, Europei, Australiei şi pentru prima dată, în Africa de Sud. Din păcate, au fost programate doar două concerte în Statele Unite, în Honolulu/Hawaii, unde a devenit primul artist care a vândut întregul spectacol de pe Stadionul Aloha. În rest, şi-a privat fanii din Statele Unite de posibilitatea de a-i vedea vreunul din concerte. Nici unul dintre concertele turneului HIStory nu a fost vreodată lansat comercial, deşi există o mulţime de înregistrări disponibile. A fost plănuită o lansare comercială, dar Michael nu a fost mulţumit de performanţa sa din acel concert, drept urmare, lansarea respectivă a fost anulată.
Spectacolul din 1 septembrie 1997 de la Ostend/Belgia a fost reprogramat din pricina morţii subite a Prinţesei Diana. Pentru concertul din 3 septembrie a fost adăugată piesa Smile, în onoarea prinţesei. La anunţul tragicei dispariţii, Michael a făcut următoarea declaraţie în presă:
Pierderea prematură a Dianei, Prinţesa de Wales, este cea mai mare tragedie a mileniului. A fost o prietenă a întregii lumi. Ca unul care a fost supus unei atente analize în cea mai mare parte a vieţii mele, îmi asum toată responsabilitatea atunci când spun că sunt oripilat de faptul că paparazzi sunt susţinuţi de comportamentul animalic al presei de scandal şi se fac acceptaţi de public. Acest lucru este absolut nejustificat într-o societate civilizată. Dacă acceptul lumii faţă de această practică va continua, va accelera magnitudinea unor astfel de tragedii.
În septembrie, Michael a participat la ceremonia funerală ţinută pentru prinţesă la Biserica Episcopală St. James din Los Angeles. De asemenea, şi-a oferit piesa Gone Too Soon, pentru realizarea unui disc, ca tribut adus Prinţesei.
Printre cei care au lucrat cu Michael la turneul HIStory, s-au numărat foarte multe nume familiare din turneele precedente, Bad şi Dangerous, parte dintre acestea regăsindu-se şi în spectacolele pentru turneul This Is It. Kenny Ortega a lucrat pe scenă şi la proiectarea spectacolelor, Michael a semnat coregrafia spectacolelor alături de Travis Payne şi LeVelle Smith. Cântăreţii Kevin Dorsey, Dorian Holley şi Darryl Phinnesse au revenit pentru a pleca în turneu cu Michael Jackson. Bateristul Jonathan Moffett s-a alăturat din nou trupei lui Michael, la fel şi chitarista Jennifer Batten. În spatele scenei, Dennis Tompkins şi Michael Bush au conceput toate costumele lui Michael iar Karen Faye a continuat să fie hair stilistul personal şi make-up artistul său. Ulterior s-a aflat că în acest turneu Michael a fost însoţit şi de un anestezist, care avea grijă “să-l adoarmă” noaptea şi “să-l trezească” dimineaţa, deoarece suferea de mult timp de insomnie.




14 septembrie 1996, HIStory World Tour Live în Bucureşti

Concertele s-au deschis cu Michael aterizând pe scenă cu o navă spaţială. Personajul său îşi face apariţia într-un costum auriu din cap până în picioare, cu cască pe cap, armura şi protecţii pe picioare. Casca şi arumura de pe piept sunt îndepărtate, dezvăluind în realitate starul spectacolului. Stă nemişcat câteva secunde înainte de a plonja cu piesa Scream. Imediat urmează They Don’t Care About Us cu câteva acorduri din HIStory mixate şi o coregrafie care va fi revăzută şi în This Is It.
Protecţiile picioarelor sunt îndepărtate şi ele înainte de piesele In The Closet şi Wanna Be Startin’ Somethin’. Pentru a menţine starea piesei Stranger In Moscow a fost adoptată o pezentare relativ modestă. Sacoul în dungi fine, fedora albă şi jambierele au marcat prestaţia pe Smooth Criminal, iar Michael a performat coregrafia scurt metrajului impecabil, inclusiv mişcarea sa de marcă (sau “patentată”), “aplecarea Smooth Criminal”.
Pentru piesa You Are Not Alone, Michael a purtat o cămaşă neagră din dantelă şi a susţinut nota lungă de la final la perfecţie. Norocoasa aleasă din rândul audienţei pentru a i se alătura pe scenă, a împărţit un dans lent cu Michael care a îngenunchat în faţa ei înainte de finalul acestui moment.
Pentru piesa The Way You Make Me Feel, Michael a purtat cămaşa albastră atât de familiară şi cordonul alb pe post de centură, pentru a dansa în jurul fetei care traversa scena prin faţa lui. Coregrafia preluată din scurt metrajul piesei este la fel de încântătoare ca întotdeauna. La fel ca în turneul Dangerous, Michael a oferit seria ­cântece de modă veche adunate în potpuriul Motown ce include I Want You Back, The Love You Save şi I’ll Be There.
Piesa Billie Jean a debutat cu un efect tehnic superb care va fi utilizat şi mai târziu cu ocazia aniversării celor 30 de ani de carieră şi care a fost plănuit şi pentru This Is It. Îmbrăcat în pantaloni negri, şosete albe strălucitoare şi tricou alb, Michael a intrat încet dintr-o parte a scenei cu o valiză în mână. Paşii îi erau accentuaţi cu câte o bătaie de tobă. A aşezat valiza pe un scaun, a deschis-o cu nonşalanţă şi a scos din ea jacheta neagră strălucitoare, pe care a îmbrăcat-o. Următorul articol extras a fost mănuşa albă, pe care şi-a pus-o pe mână. Cea din urmă a fost pălăria neagră. Audienţa a înnebunit, recunoscând din simpla costumaţia ce piesă avea să urmeze. Absolut totul în perfomanţele sale părea să fie excepţional, dar într-un anumit fel, Billie Jean părea să fie cea mai strălucită.
Zombii i s-au alăturat pe scenă pentru Thriller, piesă pentru care Michael a purtat o versiune în alb şi negru a popularei jachete Thriller. La finalul cântecului, Michael este închis într-un sicriu, prin care este trecut un perete de cuie şi apoi este incendiat. Michael dispare. Apare câteva secunde mai târziu purtând jacheta Beat It, pe o platformă mobilă care se ridică şi pivotează deasupra mulţimii. Patru dintre dansatori i se alătură, când revine pe scenă pentru a recrea coregrafia video clipului Beat It. La final, Michael şi-a scos jacheta dând cu ea de pământ de parcă era cuprinsă de flăcări. Finalul a fost plin de sărituri şi piruete, debordând de energie.
Apoi a oferit două perle niciodată ascultate live în Statele Unite, versiunile scurte ale pieselor Come Together şi D.S., în care dansatorii săi performează în fundal purtând măşti de gaze. Nici acum nu se aude în pronunţia sa - “­Dom Sheldon”. Michael şi dansatorii săi îmbracă costume negre şi îşi pun cravate pentru piesa Dangerous pe o coregrafie ce va fi văzută în câteva spectacole speciale şi de premiere din Statele Unite. Din nou au fost incluse câteva secvenţe din Smooth Criminal.
Protecţiile pentru picioare au apărut din nou, alături de cămaşa albă lăsată în bătaia vântului pentru piesa Black Or White. La finalul piesei, Michael este prevenit de unul din administratorii de scenă asupra boxelor aflate deasupra capului său şi a pericolului de supraîncălzire a acestora. Michael nu a luat în seamă avertismentul, continuând să cânte. Desigur, boxele s-au supraîncălzit, au luat foc şi s-au prăbuşit pe scenă într-un efect minunat. Au început să se audă sirene şi lumini de avertisment străbăteau scena în vreme ce era curăţată de resturi. Această devastare a constituit fundalul pregătitor pentru următoarea piesă – Earth Song. Michael se urcă pe platforma mobilă pentru un alt raid deasupra audienţei. În concertul de la Seoul/Koreea de Sud, braţul platformei a atins lungimea neautorizată. Un fan a sărit pe platformă, în afara barelor de protecţie, pentru o plimbare alături de Michael. Fără să rateze măcar o notă, Michael a continuat să cânte, în timp ce îl ţinea strâns de talie pe tânărul necugetat. Când platforma a revenit pe scenă, tânărul a trebuit să fie ţinut de bodyguards-i. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.




Octombrie 1996, Earth Song – HWT Live în Seoul/Koreea

Dar acest eveniment nu a fost şi singurul în care Michael a stat faţă în faţă cu pericolul în timpul unei prestaţii. În timpul unei performanţe din 1999 în Germania, când se afla pe o platformă înălţată, aceasta a început să cadă din pricina cablurilor care nu au fost ancorate cum trebuie. Michael şi-a continuat cântecul şi a sărit pe platformă înainte ca aceasta să atingă pământul. Mai târziu, a glumit cu membrii echipei pe seama faptului că în opinia lui spectacolul trebuie să continue! Cu toate acestea a fost ceva serios. Spatele i-a fost afectat, lucru care a devenit o problemă cronică şi a solicitat şi mai multe analgezice.
A urmat piesa Heal The World pentru care, grupuri de copii au intrat în scenă, înconjurând uriaşul glob pământesc de la centrul scenei. O jachetă albă, superbă, în stil militar a fost purtată pentru piesa din finalul concertelor – HIStory. Cu acesta, Michael a rostit Vă iubesc pe toţi!, şi a părăsit scena.
Mai mult de 4,5 milioane de fani au participat la spectacolele din 58 de oraşe din 35 de ţări. HIStory a fost cel mai aglomerat turneu al vremii. În cele 82 de prestaţii ale sale a încasat 163 de milioane de dolari. În Parcul Letná din Praga/Cehia, Michael a performat în faţa a 125.000 de oameni. Pe 29 august 1996, Michael şi-a sărbătorit cei 39 de ani în faţa a 50.000 de fani de pe Stadionul Parken din Copenhaga/Danemarca. Pe scenă a fost adus un tort uriaş, cerul a fost aprins de artificii şi toate dedicate Regelui Muzicii Pop.




29 august 1996 Stadionul Parken, Copenhaga/Danemarca

Ca de obicei, unele dintre concerte au fost de binefacere. Încasările concertului din octombrie, din Tunisa au fost donate Fundaţiei Solidarităţii Naţionale, o fundaţie de caritate dedicată celor săraci. Unul din concertele de la München/Germania, a fost unul de binefacere pentru Fundaţia Copiilor ‘Nelson Mandela’, Crucii Roşii şi UNESCO.
Pe 16 noiembrie 1996 când turneul HIStory se afla în Australia, Michael s-a căsătorit cu Debbie Rowe. Divorţul lui de Lisa Marie se finalizase cu o lună înainte. Debbie era deja însărcinată în luna a cincea cu primul lor copil. Conform lui J. Randy Taraborrelli, ei nu plănuiseră să încununeze înţelegerea lor cu o căsătorie, dar datorită insistenţelor lui Katherine – nu puteau aduce pe lume copii dacă nu erau căsătoriţi – cei doi au fost convinşi să se căsătorească. Bob Jones a fost o altă persoană care a insistat asupra deciziei lui Michael de a se căsători cu Debbie, ca urmare a eforturilor de a-l împăca pe Prinţul saudit Bin Talal Bin Abdulayiy Al Saud Alwaleed în vederea încheierii unei afaceri pentru tematica unor parcuri de distracţie şi alte asocieri. Frank Cascio a fost ecoul acestei noţiuni, spunând că mariajul a fost un efort de a menţine relaţia sa cu Prinţul.
Debbie nu a locuit niciodată la Neverland cu Michael, alimentând speculaţia, care a persistat pentru totdeauna, referitoare la concepţia copiilor şi dacă Michael era tatăl lor biologic, dat fiind că aveau pielea albă şi părul deschis. Oricum, asta a fost cea de a doua încercare a lor de a avea un copil împreună. Debbie a pierdut o sarcină la începutul anului. Şi orice înţelegere au făcut, aceasta nu a fost dezvăluită.
După ce a performat în faţa a 40.000 de fani pe Terenul de Crichet din Sydney şi după ce a participat la petrecerea de după concert, Michael s-a întâlnit cu Debbie în apartamentul lor prezidenţial de la Hotel Park. Mirele s-a aşezat la un pian uriaş şi a cântat Marşul de Nuntă în vreme ce Debbie îşi făcea intrarea pentru a deveni următoarea şi ultima doamnă Michael Jackson. Înţelegerea între cei doi s-a făcut după ce martorii au fost rugaţi: Vă rugăm să ne respectaţi intimitatea şi să ne lăsaţi să ne bucurăm de acest moment minunat. De asemenea şi pentru Debbie aceasta a fost cea de a doua căsătorie. Ea a mai fost căsătorită cu un profesor, Richard Edelman, în 1982. Mariajul lor s-a sfârşit în 1988.
Chiar cu câteva zile mai devreme, music-alul Sisterella, a cărui co-producţie este semnată de Michael Jackson, a câştigat opt premii NAACP Theatre. Spectacolul, versiunea afro-americană a Cinderell-ei (Cenuşăresei), a înregistrat un mare succes. În 2011 s-a anunţat că fiul lui Tito, TJ, ar prelua rolul Prinţului Jean Luc în producţia de scenă, deşi acesta a fost scris pentru unchiul său, Michael.
Dar nu toate premiile la care a fost nominalizat Michael au fost şi de onoare. În 1996, a fost nominalizat pentru Premiul “Mere Acre” fiind catalogat ca cea mai ne-cooperantă persoană (din industria de divertisment) a anului. Premiul i-a fost oferit de Clubul de presă al femeilor de la Hollywood, exact grupul “favorit” al lui Michael – media. Michael le-a trimis o notă explicând într-un stil umoristic, de ce nu poate participa la ceremonia decernării respectivelor premii: Regret că nu pot fi acolo personal, pentru că mă aflu în Japonia, cu turneul mondial HISTory şi sunt gazdă a petrecerii de sărbători pentru angajaţii revistei Star. Vă mulţumesc foarte mult pentru acest premiu şi vă urez tutror Sărbători fericite! Vă iubesc.
Următorul lansat după HIStory a fost Blood On The Dance Floor: History In The Mix, pe 20 mai 1997. Albumul include câteva succese remixate de pe albumul HIStory şi cinci piese noi. Albumul a stabilit un alt record de vânzări, de data aceasta la categoria albume remixate, cu circa 6 milioane de exemplare vândute. Scurt metrajul asociat piesei Blood On The Dance Floor, ni-l prezintă pe Michael cu un nou look, sportiv şi frecventând un club de dans. Este îmbrăcat în pantaloni de piele şi sacou de culoare roşu aprins, poartă bijuterii de aur iar părul îi este împletit într-un spic lung, pe spate. Mişcându-se în jurul dansatoarei de pe masă, el îşi exprimă prin cântec neîncrederea sa în femei:

Susie got your number
And Susie ain’t your friend
Look who took you under
With seven inches in
Blood is on the dance floor
Blood is on the knife
Susie’s got your number
And Susie says its right
Susie te-a citit
şi nu îţi e prietenă
iată cine te-a surprins
cu şapte inci înfipţi...
Sângele e pe ringul de dans
sângele e pe cuţit
Susie te-a citit
şi îşi cere dreptul

Piesa, dacă o luăm adlitteram, ne prezintă tipul de femeie Dirty Diana complotând pentru a-l seduce ca apoi să-l înjunghie. Piesa a fost înregistrată în timpul sesiunilor pentru albumul Dangerous dar nu s-a potrivit pentru produsul final. Extrasul pe single a atins nemeritatul loc 42 în topul Billboard Hot 100 din Statele Unite dar a devenit succesul numărul 1 în cele mai multe ţări din lume, inclusiv în Marea Britanie.
O altă piesă de pe acest album, Morphine, ridică unele semne de întrebare, dacă compozitoul său şi-a finalizat perioada de refacere cu succes. Versurile, Demerol, Demerol, oh God, he’s taking Demerol (demerol, demerol, oh Doamne, a luat demerol) au fost interpretate de o parte a mediei ca prevestindu-i moartea. Dincolo de faptul că tematica aleasă nu este una de rezistenţă, piesa este bună şi se apropie de genul hard rock mai mult ca oricare dintre piesele sale. De reţinut, Michael este creditat ca interpretând una dintre piese la chitară. Aparenta sa preferinţă pentru Demerol combinată cu prezenţa unui anestezist pe parcursul călătoriei cu turneul HIStory, care “îl adormea” noaptea în efortul de a-i furniza câteva ore de somn, sublinia clar faptul că perioada sa de refacere după abuzul de medicamente nu s-a încheiat cu succes.
Piesa Superfly Sister este una imprevizibilă care furnizează mai mult umor cu fiecare audiţie şi este plină de referinţe aparent autobiografice. Uniunea LaToyei cu managerul său, Jack Gordon, pare a fi inspiraţia pentru versurile Sister’s married to a hood, sayin’ that she’s got it good (Sora s-a măritat cu o glugă, spunând că a luat-o să-i fie bine), la fel cum pare că face un comentariu faţă de viaţa iresponsabilă pe care a văzut că o au fraţii lui: Mother’s preachin’ Abraham, brothers they don’t give a damn (Mama îl predică pe Avraam, iar fraţii nu dau doi bani pe asta). Ghosts şi Is It Scary rotunjesc grupul de piese noi de pe album, restul fiind piese extrase de pe albumul HIStory şi remixate.
Odată cu lansarea albumului Blood On The Dance Floor a avut loc şi premiera Ghosts, scurt metrajul care a rulat în cele mai selecte cinematografe. Cu un scenariu desprins din genul horror scris de Michael Jackson cu participarea în poziţie de co-autor a maestrului Stephen King, scurt metrajul se deschide cu urarea de bun venit în “Normal Valley” (Valea Normală). Oamenii din oraş conduşi de un tip alb, de vârstă mijlocie şi supraponderal - liderul, având torţe în mâini, se îndreaptă spre casa din Normal Valley. Michael, portretizându-l pe Maestro, este proprietarul casei ţintă. Liderul cel supraponderal îi aduce la cunoştinţă că dorinţa tuturor este să părăsească oraşul, din pricină că ar fi un ciudat. Michael îl provoacă la un joc şi cel care se va înspăimânta primul, acela urma să părăsească oraşul. Efectele speciale şi machiajul sunt excepţionale, la care se adaugă un număr măreţ de dans pe piesa 2 Bad cu câţiva dansatori fioroşi pe fundal, reminiscenţe provenite dintr-un alt scurt metraj de proporţii. Michael se transformă într-un schelet (cu şosete albe şi mocasini negri) dansând pe Is It Scary. Zombii îl înconjoară pe liderul supraponderal iar Michael reintră în trup uman şi se alătură celorlalţi în dansul Fantomelor într-o scenă chiar comică. Pe derularea creditului de la final, ne sunt prezentate câteva secvenţe cu Michael în scaunul de la machiaj. Rutinele de dans au fost coregrafiate de LaVelle Smith, Travis Payne, Michael Jackson şi Barry Lather.




Ghost – din culise

Michael a participat la premiera scurt metrajului Ghosts de la Festivalul de film de la Cannes, din 8 mai 1997. Scurt metrajul a primit Premiul Bob Fosse pentru cea mai bună coregrafie. Cu o durată de 40 de minute, Ghosts este listat în Cartea Recordurilor ca cel mai lung scurt metraj muzical.
În februarie 1997, Michael a susţinut un tribut la aniversarea dragei sale prietene, Elizabeth Taylor, cântând Elizabeth, I Love You, un cântec pe care l-a compus pentru programul special La Mulţi Ani Elizabeth: Celebrarea unei vieţi. Vorbind de celebrarea unei vieţi, în aceeaşi lună, în sfârşit, Michael a devenit tată.




(va urma)

[1] Anti-Defamation League  (ADL)  este o organizaţie internaţională non-guvernamentală fondată în Statele Unite, care se auto-descrie ca fiind "Premierul civil al naţiunii” sau “Agenţia relaţiilor umane" şi afirmând că "luptă împotriva antisemitismului şi a tuturor formelor de bigotism, apără idealurile democratice şi protejează drepturile civile ale tuturor oamenilor" prin informaţie, educaţie şi legislaţie.
[2] Jew - Jidan(sens peiorativ dat membrilor etniei evreieşti)
[3] Kike (Jidan) – termen injurios, dispreţuitor folosit pentru a desemna o persoană a etniei evreieşti sau a urmaşilor acestora, extrem de denigrant şi jignitor. Utilizarea acestui termen este o adevărată ofensă adusă persoanei respective.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
;