MICHAEL JACKSON
THE COMPLETE STORY OF
THE KING OF POP
9 noiembrie 2012
by Lisa D. Campbell
Traducere şi adaptare în
Limba Română Mihaela A.R.
*
Capitolul 24
“Keep The Faith”
Gen Ballard, Siedah
Garrett, Michael Jackson
Lift up your head
And show the world
you got pride
Go for what you want
Don’t let ‘em get
into your way
You can be a winner
If you keep the faith
|
Ridică-ţi capul
şi arată lumii că ai
mândrie
luptă pentru ceea ce
vrei
şi nu-i lăsa să-ţi
stea în cale
Poţi fi învingător
Dacă îţi păstrezi credinţa
|
După închiderea cazului, Michael Jackson a avut şi mai multe
bătălii pe frontul legal dar, cel mai important, s-a focusat pe cariera şi viaţa
lui personală. În februarie a participat la un concert al celor de la Fifth
Dimension şi Temptations susţinut la Hotel Sheraton din Las Vegas împreună cu
Lisa Marie Presley cu care a început să se întâlnească. Regele Muzicii Pop şi
fiica Regelui Rock and Roll-ului au stat în zona destinată VIP-urilor, destul
de aproape unul de altul, pentru a desemna “Rândul Regal”.
Michael a primit în continuare sprijin pe multe fronturi. Pe 5
februarie 1994, ediţia revistei Billboard
a evidenţiat suportul pe care l-a primit Jackson din partea industriei
muzicale. Poziţia Sony s-a situat printre primele declaraţii de sprijin.
Albumul Greatest Hits a fost amânat
acum pentru un timp nelimitat în favoarea unui album nou în întregime.
Proprietarii lanţurilor de magazine de profil au declarat că vânzările
albumelor lui Michael Jackson au crescut. Posturi de radio, proprietari de
magazine şi persoane din interiorul industriei şi-au dat seama că în
continuare, cariera lui Michael Jackson se afla pe un trend ascendent.
După victoria repurtată în recentul proces privind drepturile de
autor pentru piesele Thriller, The Girl
Is Mine şi We Are The World, în
februarie a început un proces similar deschis la Curtea districtuală din Denver
/ Colorado. Crystal Cartier l-a dat în judecată pe Michael cerând 40 de
milioane de dolari şi petinzând că el i-ar fi piratat piesa Dangerous, pe care ar fi compus-o ea.
Cartier a spus că a compus această piesă în anul 1985 şi a înregistrat-o în
octombrie 1990. Ea a susţinut că ar fi expediat 25 de copii ale versiunii sale
către companiile de înregistrare şi l-a acuzat pe Michael Jackson, MJJ
Productions, Sony Music Entertainment şi Epic Records că ar fi violat legile drepturile
de autor şi a mărcii înregistrate.
Luni, 14 februarie 1994 fanii aşteptau afară, la tribunalul din
Denver pentru a-l vedea pe Michael Jackson, nevoit să vină aici pentru a depune
mărturie şi a-şi apăra munca în acest proces. În mărturia sa, Michael a descris
tehnicile folosite de el la realizarea pieselor şi a relatat cam cât timp îi ia
să le compună. A mărturisit că a început să compună muzică pe la vârsta de 7
ani iar prima sa compoziţie a fost publicată când avea 15 ani. Până acum a
compus câteva sute de cântece, a declarat el.
Michael a mărturisit că inspiraţia sa pentru piesa Dangerous a fost Street Walker la a cărei linie de bază a adăugat câteva acorduri. A
făcut o demonstraţie a felului cum sună linia de bază a piesei Street Walker şi apoi a demonstrat cum a
compus melodia vocal, intonând părţi muzicale din Dangerous. A descris cum a creat linia melodică folosindu-se de alt
cântec pe care l-a compus, pentru exemplificare: Când am compus ‘Billie Jean’ mă aflam în maşină şi am început tot cu
linia melodică principală - basul, care sună aşa (a fredonat linia de bază
a piesei Billie Jean), iar pe fundalul ei au venit şi acordurile,
efectele (şi a fredonat din nou) şi
apoi melodia:
She was more like a beauty
queen
from a movie scene
I said don’t mind,
But do you mean I am the one…
|
Părea o regină a frumuseţii
dintr-o scenă de film
i-am spus: Nu te supăra,
dar ce vrei să spui cu “eu sunt
acela…”
|
Apoi au venit versurile, liniile
celorlalte instrumente, accentele, au venit toate o dată, în acelaşi timp, ca
un dar aşezat acolo în minte.
Michael a mărturisit că
nu a auzit niciodată versiunea piesei lui Cartier şi că el are o politică
strictă în privinţa acceptării înregistrărilor nesolicitate, Nu primesc înregistrări nesolicitate. Când
faci acest lucru ajungi ca în situaţia de faţă. El a spus că nu acceptă
decât piese ale compozitorilor bine cunoscuţi cu un portofoliu de succes,
amintindu-i pe Rod Temperton şi pe Stevie Wonder ca exemple. După trei ore şi
jumătate de deliberări, juraţii s-au pronunţat în favoarea lui Michael Jackson,
ca fiind creatorul piesei Dangerous.
Imediat după finalizarea
acestui caz, publicul a comandat copii după ultimele „lansări” ale lui Michael,
respectiv mărturia sa în acest proces! Curtea districtuală din Denver a fost
inundată de cereri pentru cele 50 de minute înregistrate cu mărturia lui
Michael în care el fredonează porţiuni din piesele Billie Jean şi Dangerous.
Aceste casete audio s-au comercializat la preţul de 15$/bucata şi s-au vândut
atât de bine, încât unii reporteri au glumit, declarând că înregistrarea va
penetra clasamentele muzicale. Fondurile provenite din vânzarea acestei casete
au fost depuse în Trezoreria Statelor Unite.
1994 – declaraţia completă în procesul
privind
drepturile de autor asupra piesei Dangerous
Între timp, investigaţia penală îşi continua lupta. Hotărât să nu permită
acordului de încheiere a procesului civil să împiedice investigaţia penală,
marele juriu a fost chemat în Santa Barbara să asculte mărturiile a peste 20 de
persoane. Pentru a fi justificate acuzaţiile penale, trebuia ca 12 dintre cei
19 juraţi să fie convinşi că Michael a avut un comportament necorespunzător.
Printre cei chemaţi să depună mărturie înaintea marelui juriu s-au numărat:
Miko Brando care a lucrat pentru MJJ
Productions şi era un prieten apropiat lui Michael, Norma Staikos – directorul
executiv de la MJJ Productions, James DeBarge – fostul soţ al lui Janet Jackson
care a locuit la Hayvenhurst în timpul celor patru ani de mariaj, şoferul Gary
Hearne, Joy Robson – mama prietenului lui Michael, Wade Robson şi Anthony
Pellicano. Acesta din urmă a răspuns la întrebări timp de trei ore în efortul
marelui juriu de a stabili dacă a obstrucţionat justiţia, dacă a modificat
dovezile sau dacă a influenţat martorii.
Marea bombă a anchetei a fost faptul că procurorii au chemat-o pe
Katherine Jackson pentru a depune mărturie împotriva fiului ei. Ea a fost
însoţită de Randy. S-a relatat că a fost chestionată despre înfăţişarea lui
Michael pentru a se stabili dacă şi-a modificat înfăţişarea, aşa încât aceasta
să nu se potrivească descrierii furnizate de acuzatorul său. Când au terminat
cu mărturia ei, care a durat timp de peste o oră, ea a refuzat să răspundă
întrebărilor reporterilor, dar a făcut următoarea declaraţie: Aş dori să spun următorul lucru: şi înainte
să vin aici şi acum, după ce am depus mărturia, am fost şi sunt la fel de sigură
de nevinovăţia fiului meu. Faptul că mama a fost citată să depună mărturie
împotriva propriului fiu, a fost un aspect extrem de neobişnuit şi care l-a
înfuriat pe avocatul Katherinei, Richard Steingard, pe avocaţii lui Michael şi
cel mai tare dintre toţi, pe Michael însuşi. Steingard a declarat presei:
Încercarea unui procuror de a se
folosi de mamă împotriva fiului ei, de un părinte împotriva copilului său este complet
inadecvată, cu atât mai mult în acest caz pe parcursul căruia doamna Jackson a
denunţat acuzaţiile în mod repetat şi public şi a insistat că fiul ei este
nevinovat.
… Cred că aici se pune întrebarea
dacă nu cumva este vorba de hărţuirea membrilor familiei Jackson în încercarea
de a-i destrăma, de a-i persecuta pentru o dorinţă pe care procurorii nu o pot transforma
în realitate.
Howard Wietzman s-a arătat în egală măsură de furios şi de frustrat:
… Şi acum pentru a-l umili pe
Michael Jackson şi pentru a-l hărţui pe el şi familia lui prin citarea mamei
sale, pentru noi, pare a fi culmea infamiei de care dau dovadă aceşti procurori
în încercarea lor de a-l îngropa pe Michael.
… dacă ar fi fost oricine altcineva
cu excepţia lui Michael Jackson, nu s-ar fi preocupat să ne cheltuiască banii,
nouă, plătitorilor de taxe, aruncând cu ei pentru o astfel de încercare de a
crea ceva ce nu există.
… În toţi anii mei de experienţă,
nu am văzut niciodată ca mama să ajungă ţintă a unei investigaţii şi să fie
chemată în faţa marelui juriu pentru a depune mărturie împotriva fiului său.
Este cel mai josnic lucru. Atinge limitele hărţuirii.
Ordinul prin care Katherine trebuia să depună mărturie în faţa
marelui juriu se pare că l-a înfuriat şi l-a rănit pe Michael mai mult ca
oricine. Imediat, el a făcut o declaraţie publică condamnând Biroul Avocatului
Districtual din Los Angeles:
Pentru a ţine prima pagina a
ştirilor, Biroul Avocatului Districtual din Los Angeles continuă să mă
persecute iar acest aspect a luat acum şi mai mare amploare, incluzând şi hărţuirea
mamei mele.
Dacă Michael Jackson ar fi fost un om oarecare şi nu un superstar,
cu siguranţă, investigaţia nu s-ar fi prelungit pe atâtea luni. Dacă era un
oarecare Joe Average, muncitor la turnătoria din Gary/Indiana era puţin
probabil ca subiectul să fi fost atât de atent supus examinării, sau să se fi
cheltuit sume nedeclarate din banii contribuabililor pentru interogările
prietenilor lui, a prietenilor prietenilor lui, a angajaţilor sau a mamei sale,
confiscându-i-se înregistrările medicale sau percheziţionându-i-se casele şi
trupul. Unii au fost de părere că Michael şi-a cumpărat liniştea cu milioanele
sale. Dar se poate argumenta foarte bine şi că se afla în situaţia respectivă
tocmai din cauza milioanelor sale, a popularităţii sale cu care până la urmă
şi-a cumpărat o atentă şi nejustificată examinare.
Ceremonia decernării premiilor AMA s-a desfăşurat în februarie
1994. Michael Jackson a avut două nominalizări – la categoria Artistul masculin
favorit pop/rock şi Artistul masculin favorit R&B/Soul. Premiul pentru
Artistul pop masculin a ajuns la Eric Clapton iar cel pentru Artistul R&B a
ajuns la Luther Vandross. Michael nu a participat la ceremonie.
Zilele până la înregistrarea spectacolului Jackson Family Honors au fost pline de relatări conflictuale
vis-à-vis de cine va participa sau nu, cine va performa sau nu, cui vor fi
donate fondurile adunate şi care este scopul acestui program. Spectacolul era
proiectat să fie un eveniment anual cu decernări de premii în semn de
recunoaştere a eforturilor umanitare. Aceia care erau premiaţi la prima ediţie
a spectacolului Jackson Family Honors
erau aleşi fără nici un dubiu aşa încât să condiţioneze participarea lui
Michael. Elizabeth Taylor se putea număra printre posibilii destinatari ai unui
premiu, numărându-se printre prietenii cei mai apropiaţi ai lui Michael şi
fiind unul dintre cei mai mari susţinători ai lui. Berry Gordy era cunoscut ca
profesorul, prietenul şi figură paternă pentru Michael.
Speculaţiile legate de apariţia LaToyei au ajutat şi ele la
umplerea paginilor din ziare şi a timpilor de antenă dedicaţi talk-show-urilor.
Marea şi cea mai importantă întrebare era Michael
va fi şi el acolo? sau Va performa?.
Răspunsurile la aceste întrebări aveau un impact dramatic asupra vânzărilor de
bilete şi a reclamelor pe tv. Preţul biletelor era cuprins între 150 şi 1000 de
dolari. Pe măsură ce data spectacolului se apropia, presupunerile în ceea ce
privea participarea lui Michael oscilau de la o zi la alta. La început s-a
raportat că Michael va apărea în spectacol dar nu era sigur dacă va performa.
Apoi Jermaine, co-producătorul spectacolului, a spus că Michael va performa
alături de fraţii săi şi va avea o prestaţie solo. S-a dovedit că toate astea
erau doar ceea ce s-ar fi dorit să se întâmple.
Problema era că incertitudinea faţă de prestaţia lui Michael, a
influenţat mult vânzările de bilete. Dacă cele cuprinse între 150 şi 250 de
dolari s-au epuizat rapid, cele la preţuri mai ridicate au rămas nevândute. Cu
o lună înainte de spectacol, MGM Grand Hotel a primit peste 180.000 de apeluri
telefonice în care erau întrebaţi dacă Michael va cânta. Pe măsură ce oamenii
aflau că s-ar putea să nu cânte, interesul scădea subit, iar preţul biletelor a
început să se reducă considerabil. Cu două zile înainte de spectacol, în măsura
în care prestaţia lui Michael sau măcar participarea lui, deveneau tot mai
neclare, preţurile biletelor au fost reduse la mai mult de jumătate din preţul
iniţial. Nu mai era nici un dubiu pentru cine plăteau oamenii biletele.
În sfârşit, după două amânări şi toată controversa, înregistrarea
spectacolului Jackson Family Honors a
avut loc pe 19 februarie 1994, la MGM Grand Garden din Las Vegas în faţa unei
mulţimi de 15.000 de oameni, care au epuizat în final toate biletele. Spectacolul
a fost transmis live în 28 de ţări şi a fost difuzat în Statele Unite pe 22
februarie. După o deschidere în forţă susţinută de Janet pe piesa Alright, spectacolul şi-a pierdut
atractivitatea, pe măsură ce devenea tot mai clar că publicul aştepta apariţia
Regelui Muzicii Pop.
Printre performerii incluşi în spectacol s-au numărat Celine Dion,
Smokey Robinson, Dione Warwick, Gladys Knight, Bruce Hornsby, Another Bad
Creation şi comicul Paul Rodriquez. Quincy Jones şi Louis Gossett Jr. au apărut
şi ei. Dar abia în momentul în care Smokey Robinson a intrat în scenă pentru
a-l prezenta pe Michael, s-a simţit că publicul a primit ceea ce aştepta:
Am deosebita plăcere de a vă
prezenta o persoană extraordinar de talentată. Pe cât de mult îi admir
calitatea de compozitor, în aceeaşi măsură îl admir şi ca performer şi chiar
mai mult pentru latura sa umanitară. Îl cunosc încă de la începuturile sale la
Motown şi dacă aş fi ştiut că urma să devină cel mai mare entertainer al lumii,
l-aş fi tratat cu ceva mai multă atenţie. Aş dori să-i urăm cu toţii bun venit
Regelui Muzicii Pop, domnul Michael Jackson.
Mulţimea a înnebunit în momentul în care Michael a intrat în scenă
pentru a-i prezenta premiul lui Berry Gordy. Întreaga audienţă s-a ridicat în
picioare. Apoi au început să strige şi mai tare. Şi apoi, şi mai mult. Şi mai
tare, în momentul în care Michael a făcut cu mâna, a trimis bezele şi a spus: Vă iubesc!. Părea relaxat şi încrezător,
îmbrăcat în jeans negri, cizme şi o jachetă neagră în stil militar cu un motiv floral
pe faţă. Arăta sănătos şi fericit, mişcat de dragostea cu care l-au primit
fanii săi. Strigătele au continuat în timp ce Michael a început să vorbească şi
să le mulţumească fanilor săi: Vă iubesc.
Vă mulţumesc. Vă mulţumesc pentru rugile voastre, vă mulţumesc pentru
loialitatea voastră, vă mulţumesc pentru dragostea şi prietenia voastră.
Apoi, a vorbit despre influenţa pe care a avut-o Gordy în vieţile lor şi l-a
chemat pe mentorul lor în scenă: Doamnelor
şi domnilor, un om incredibil, domnul Berry Gordy! Gordy a intrat pe scenă
pentru a accepta premiul dar înainte de asta şi-a exprimat dragostea şi
sprijinul pentru Michael:
Cum mai zboară timpul. Parcă acum
câteva zile erai un puşti de 9 ani, venit la audiţii şi iată-te acum, cel mai mare
entertainer al lumii, onorându-mă pe mine cu acest premiu. E minunat. Îţi
mulţumesc Michael. Michael, am avut încredere în tine şi când aveai 9 ani, am
încredere în tine şi acum şi nu voi înceta niciodată să cred în tine… Sunt atât
de emoţionat să stau lângă… nu numai cel mai mare entertainer al lumii, dar şi
lângă unul dintre cei mai sensibili oameni care au existat vreodată şi pe care
îl consider cea mai minunată realizare a mea….
Mai târziu, Michael a intrat din nou în scenă pentru a prezenta cel
de-al doilea premiu al serii, înmânat lui Elizabeth Taylor şi încă o dată
publicul a început să ţipe la apariţia lui. El a vorbit în termeni minunaţi
despre prietena sa şi despre eforturile ei umanitare neobosite. În discursul
său de acceptare, Elizabeth Taylor a direcţionat comentariile sale nu asupra
eforturilor ei, ci asupra sprijinului pentru prietenul său, într-o perioadă de suferinţă.
La finalul spectacolului, Michael s-a alăturat pe scenă familiei,
pentru piesa If You Only Believe.
Membri familiei au intonat câteva versuri ale cântecului. Primele câteva
cuvinte din pasajul de patru versuri alocat lui Michael au fost scufundate în
ţipetele audienţei. De fapt, Michael ar fi preferat să sară peste întregul
spectacol, dar a fost constrâns de Jermaine şi alţi membri ai familiei, care
i-au cerut să ia parte la acesta. La final, întregul spectacol, s-a dovedit a
fi un dezastru.
1994 – extrase din spectacolul Jackson
Family Honors
Gary Smith, de la Smith-Hemion, în calitate de co-producător al
spectacolului Jackson Family Honors a
deschis un proces împotriva familiei Jackson cerând 2,2 milioane de dolari
pentru neplata cheltuielilor aferente echipei şi distribuţiei spectacolului. În
locul celor 6 milioane de dolari estimaţi ca profit, proiectul a înregistrat o
pierdere estimată la 1,7 milioane de dolari. Jermaine, co-producătorul
spectacolului a spus: Încă nu se cunoaşte
suma finală a pierderilor, dar intenţinăm să plătim toţi creditorii aşa cum am
stabilit, integral.
Procesul a fost îndreptat în mod specific către Jackson
Communications Inc., Jackson Jubilee Inc., Transworld International,
Ticketmaster – Las Vegas Inc., Ticketmaster of Delaware Valley, Michael Jackson
şi fiecare membru al familiei Jackson cu excepţia LaToyei. În ciuda listei
interminabile de inculpaţi, plângerea a învinovăţit o singură persoană, pe
Michael Jackson, susţinând că familia se baza pe prestaţia lui în spectacol
pentru a asigura succesul acestuia: Smith-Hemion
se baza pe faptul că acest angajament a determinat şi încheierea acordului de
producţie.
Oficialii Disney de la Centrul Epcot al Walt Disney World,
abrogând declaraţia pe care au făcut-o în noimebrie 1993, au anunţat în
februarie 1994 că au înlocuit filmul Captain
EO din parcul tematic Orlando/Florida. Au ţinut să specifice că acest lucru
nu se datorează problemelor lui Michael ci că s-a plănuit înlocuirea filmului
pentru 18 luni, pentru a menţine o atmosferă proaspătă şi nouă. Nu au comentat
de ce aceste lucruri nu au fost menţionate în noiembrie, atunci când au
specificat că nu au de gând să înlocuiască filmul. Parcurile Disneyland din
California şi din Tokyo au declarat că în cazul lor, Captain EO este în continuare unul dintre cele mai atractive puncte
şi ca urmare nu există nici un plan de înlocuire a acestuia în locaţiile
respective.
În martie, Licitaţia “Eroii, Legendele şi Superstarurile Rock” de
la Hollywood a fost găzduită de Galeria de Artefacte din Beverly Hills. Cel mai
mult s-a discutat despre faptul că obiectele care aveau să fie licitate erau
notele scrise de mână ale lui Michael Jackson, una dintre acestea conţinând un
poem deprimant:
I start to givin’ up
Life is an agrivator [sic!],
The bills
are pillin’ up...
This stuff
ain’t good for me.
|
Am început să renunţ
Viaţa este necruţătoare
Facturile s-au strâns….
Iar lucrurile astea nu sunt
pentru mine.
|
Aceste note
ofereau o a doua interpretare, căpătând o semnificaţie reînnoită în lumina
recentelor sale necazuri. Primele două versuri apar în piesa Cheater.
Continuând remarcile de la Oscaruri,
difuzate pe 21 martie 1994, Barbara Walters şi-a ţinut interviul său anual
special. Unul dintre cei trei intervievaţi ai săi din acest an, a fost Elton
John, care a vorbit sincer despre problemele sale de dependenţă şi eforturile
lui de a ajuta pe altcineva care avea aceleaşi probleme. El a confirmat încă o
dată că l-a pus în legătură pe Michael cu un terapeut:
Era
fragil. Şi ştiu şi din ce motiv a păstrat tăcerea faţă de cantitatea de
analgezice care i-a fost prescrisă şi lucruri de-astea. Şi ştiu că nu a fost un
caz de fugă, de a părăsi ţara ca o scuză, chiar a avut o problemă reală.
Elton a mai
descris şi starea lui Michael atunci când a juns în Marea Britanie:
Era
ca un zombie. Aşa a intrat în ţară, ca un zombie. I-a trebuit ceva să
depăşească momentul şi să se întoarcă înapoi la situaţia de haos de acolo. Mi-a
fost teamă pentru el.
Elton l-a
încurajat pe Michael şi a fost bucuros că presa nu a fost în stare să dea de
urma lui, cât timp l-a găzduit.
În primăvara lui 1994, după ce au
avut loc mai mult de trei luni de audieri, s-a anunţat că marele juriu din
Santa Barbara s-a desfiinţat, neavând nimic de formulat pentru incriminarea lui
Michael Jackson. Avocatul districtual a motivat că marele juriu a fost adunat
doar pentru culegerea de informaţii. Avocaţii lui Michael au spus că juriul s-a
desfiinţat pentru că nu a existat nimic demn de luat în considerare. Cu toate
acestea, tehnic, investigaţiile au rămas deschise în ambele districte.
Ca
o demonstraţie a încrederii pe care o au fanii şi publicul în el, Michael
Jackson a fost premiat pentru contribuţia notabilă pe care a oferit-o copiilor.
Premiul “Grija pentru Copii” i-a fost înmânat în aprilie, la Center City din
New York. Într-un sondaj realizat printre 1.000.000 de copii, cu vârste
cuprinse între 8 şi 16 ani din New York, New Jersey şi Connecticut peste
750.000 l-au votat pe Michael Jackson ca persoana căreia îi pasă cel mai mult
de copii. Premiul a fost sponsotizat de Body Sculpt, o organizaţie non-profit care
încerca să descurajeze copiii să apeleze la droguri, prin sport. Preşedintele
“Body Sulpt”, Vincent Ferguson a spus că acuzaţiile folosite împotriva lui
Michael Jackson nu l-au influenţat câtuşi de puţin: Şi nu îi influenţează nici pe copii. Michael a fost foarte mândru
şi fericit când a acceptat acest premiu. Înconjurat de copii pe scenă, el a dat
citire unei declaraţii mulţumindu-le pentru onoarea făcută.
Pentru cea de a doua dată în 1994, Michael a fost inclus pe
coperta unei alte reviste – ediţia din iulie 1994 a People Today, a oferit un articol despre viaţa lui Michael şi a
făcut referire la acuzaţiile cu care s-a înfruntat. În ediţia respectivă au
fost prezentate şi răspunsurile aleatoare la sondajele efectuate printre
oamenii obişnuiţi din New York. 19 dintre aceste răspunsuri au fost printate în
ediţia respectivă şi nici unul dintre ele nu exprima părerea că Michael ar fi
vinovat sau ar fi făcut ceva rău. Oamenii şi-au exprimat convingerea că Michael
era adevărata victimă şi că banii au stat la baza acuzaţiilor făcute publice.
Persoană după persoană şi-a exprimat încrederea şi admiraţia neştirbită.
Ediţia People Today a
explorat şi acuzaţiile împotriva lui şi cauzele probabile ale acestora:
Domnul Jackson ne-a arătat de
fiecare dată, odată cu trecerea timpului …. că într-adevăr lui îi pasă! Acest
factor luat singular, i-a determinat pe fanii loiali şi pe Observatorii lui
Jackson să se îndoiască de aceste acuzaţii. În special acelea care pot fi
extrem de profitabile din punct de vedere financiar pentru părţile acuzatoare.
…’Dacă Michael Jackson ERA
vinovat, toată această problemă n-ar fi apărut niciodată în media şi în presă’,
a spus un investigator principal din New York, ca răspuns la cererea noastră la
o opinie. ‘În acest caz ar fi fost înmânată o valiză plină cu bani şi o
strângere de mâini, undeva în toaleta vreunui aeroport şi problema ar fi fost
rezolvată în linişte şi fără valuri. Dar faptul că tu şi cu mine, toată lumea,
am auzit despre acest lucru, pentru mine înseamnă că domnul Jackson este
revoltat şi a decis să înfrunte acuzaţiile în mod direct, pe faţă. Numai un om
nevinovat ar alege această cale. Mai ales cu atâţia ochi îndreptaţi asupra lui.
Sub acest aspect, numai un om nevinovat ar fi atât de revoltat!’
Cu siguranţă Michael nu avea cum să iasă din această situaţie fără
a fi puternic afectat de ea. Aflând că oamenii l-au transformat fără ezitare
într-un instrument de pe urma căruia puteau obţine profituri, neîncrederea lui
în ei s-a intensificat. Din acel moment şi-a afişat dezgustul faţă de orice
aluzie privind acuzaţiile, dar a făcut-o cu demnitatea şi puterea unui caracter
moral şi integru care ar fi trebuit să-i inspire pe ceilalţi. Şi chiar dacă
neîncrederea lui faţă de ceilalţi s-a adâncit, a decis ca această experienţă
oribilă să nu-l schimbe cu nimic. Prin urmare, în Evan Chandler şi nu în
Jordie, a văzut catalizatorul din spatele acuzaţiilor. Dragostea lui pentru copii,
inspiraţia pe care aceştia i-o aduceau şi încrederea în ei, au rămas
neschimbate. Din nefericire pentru incredibila lui bunătate şi natura darnică,
acest lucru l-a condus într-o situaţie similară, dar cu mult mai serioasă şi
mai urâtă. Deocamdată însă, avea să se concentreze pe viaţa şi cariera lui,
care trebuiau reaşezate pe făgaşul drept.
(va urma)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu