vineri, 7 iunie 2013

Capitolul 11 - “Bad”



MICHAEL JACKSON
THE COMPLETE STORY OF THE KING OF POP
9 noiembrie 2012
by Lisa D. Campbell
&
MICHAEL JACKSON
THE KING OF POP
martie 1993
by Lisa D. Campbell

Traducere si adaptare Mihaela A.R.

*

Capitolul 11
“Bad”
Michael Jackson

Well they say the sky’s the limit
And to me that’s really true
But my friend you have seen nothin’
Just wait ‘till I get through
Ei bine, ei spun că cerul este limita
Iar pentru mine, acest lucru este foarte adevărat
Dar prietene, încă nu ai văzut nimic
Aşteaptă doar până îţi arăt eu cum stau lucrurile







Iniţial, următorul album după Thriller a fost programat să fie lansat în primăvara lui 1986. Însă a avut parte de multe amânări, aşa că data lansării a fost împinsă în mijlocul verii. Apoi în toamnă. Apoi s-a anunţat că albumul va fi lansat înainte de Crăciun sau la începutul lui 1987. Crăciunul a venit şi a trecut, dar fără nici un album nou din partea lui Michael Jackson. 1 mai 1987 a fost următoarea dată alocată, cu un an întârziere faţă de data iniţială. Dar nici atunci nu a fost lansat. Motivele acestor amânări au fost destul de variate. Unele surse au speculat varianta că Michael ar aştepta ca Janet să-şi lanseze albumul Control înainte de al său, aşa încât să nu împiedice succesul surorii sale. Alţii au pus pe tapet motive de natură mai mult egoistă, anume că Michael ar vrea să fie singurul Jackson din clasamente. Au fost şi alţii însă, care au luat în calcul presiunea cu care, îşi imaginau ei, se confrunta Michael pentru a atinge cotele albumului Thriller. Aceştia erau de părere că Michael nu şi-a lansat încă albumul, pentru că a solicitat ca piesele să fie re-înregistrate de câteva ori fără să fie adusă vreo modificare de editare versiunii finale.
Motivele mult mai realiste ale acestor întârzieri, se datorau nu numai perfecţionismului implacabil al lui Michael dar şi a cantităţii mari de timp pe care a folosit-o pentru a finaliza alte proiecte. În noiembrie 1986, Michael şi-a luat liber de la sesiunile de înregistrări pentru a filma scurt-metrajul primei piese de pe noul album, Bad. Apoi şi-a luat altă pauză în februarie anul următor pentru a filma scurt metrajul piesei Smooth Criminal.
Oricare ar fi fost motivele acestor întârzieri, cu certitudine nu se datorau lipsei de material. Michael a compus peste 60 de piese din care le-a ales pe cele incluse pe noul album. Spre deosebire de albumele anterioare, acesta cuprinde mult mai multe piese compuse de el. Albumul Off The Wall include trei piese compuse de Michael, iar Thriller, patru. Cum propriile compoziţii au devenit şi cele mai mari hit-uri de pe aceste albume, se pare că Michael a căpătat tot mai multă încredere în talentul său de compozitor. Drept urmare, 8 din 10 piese ale noului album sunt compoziţii proprii, iar pentru o parte dintre acestea a compus partitura pentru percuţie, chitară şi keyboard. Cele mai multe dintre piese au fost create în studioul său propriu inclusiv cover-ul Beatles-ilor, Come Together, una dintre piesele sale favorite din palamaresul trupei britanice
Atunci când înregistra, Michael închidea luminile în studio şi aproape de fiecare dată dansa. În Studioul audio D din Westlake, Los Angeles acolo unde a fost înregistrat albumul, a fost amplasată o scenă din lemn. Inginerul de sunet Bruce Swedien i-a montat microfoane la picioare pentru a capta sunetul din timpul dansului. Dansa chiar şi în timpul orelor de antrenament vocal. Seth Riggs, antrenorul său, a încercat să-l convingă să nu-şi mai consume atât de mult energia, dar Michael a insistat să-l lase să danseze şi în timpul exerciţiilor vocale.
Cei cu care a lucrat Michael în studio au povestit despre incredibilul său talent. Keybordist-ul Steve Porcaro, care şi-a adus aportul instrumental la realizarea albumului, a spus: Michael are nişte idei puternic definite despre melodicitate şi poate veni cu lucruri la care eu nu m-aş fi gândit nici într-un milion de ani. Quincy Jones a adăugat: Un lucru chiar mai important decât acela de a cânta la un instrument şi pe care Michael îl are, este conceptul de culoare al muzicii, ritmul, sunetul percuţiei şi instrumentele muzicale secundare. Le aude în cap şi este capabil să le redea linia.
Pe 13 iulie 1987, 25 de persoane din staful executiv al CBS şi reprezentanţii celor mai mari lanţuri de distribuţie din ţară au fost invitaţi la o petrecere găzduită la reşedinţa din Encino. Aceştia au fost trataţi cu o pre-audiţie a albumului şi cu vizionarea scurt-metrajul Bad. Michael, îmbrăcat în ţinuta de pe coperta albumului, a fost acompaniat de LaToya şi de Bubbles. Ei au stat cu Frank Dileo, John Branca, preşedintele Grupului CBS, Walter Yetnikoff şi cu preşedintele CBS Records, Al Teller. Cina a fost pregătită de un şef celebru, Wolfgang Puck iar printre bunătăţi, oaspeţii au servit somon grill şi cotlete de viţel, stropite la final cu şampanie Crystal. După cină, Michael a făcut fotografii cu invitaţii săi.
La acest moment, Michael avea o relaţie foarte strânsă cu Yetnikoff. Biroul din New York al directorului executiv al CBS Records a fost cândva descris de revista Rolling Stone astfel:
Fotografii ale artiştilor CBS ca Mick Jagger şi Barbra Streisand decorează peretele de deasupra unui sistem audio stereo imens. Peretele din spatele biroului preşedintelui este practic un altar dedicat de companie celui mai bine vândut artist al său, Michael Jackson: sunt o mulţime de discuri de platină acordate albumului ‘Thriller’, o scrisoare de mulţumire din partea lui Jackson adresată lui Yetnikoff şi o mulţime de fotografii ale artistului.
În iulie 1987, în sfârşit a fost lansat primul extras pe single, I Just Can’t Stop Loving You, un duet cu Siedah Garrett. Aceasta a fost prima piesă gustată de public a ceea ce urma să vină odată cu noul album. Un post de radio new-york-ez a sărit peste data lansării single-ului şi l-a difuzat cu două zile mai devreme, pricopsindu-se cu o acţiune în instanţă. În condiţiile în care a lipsit clipul-video de promovare, piesa a juns pe locul 1 în ambele topuri, pop şi black singles. În săptămâna 19 septembrie 1987, I Just Can’t Stop Loving You a fost cel mai mare hit al verii, detronând La Bamba al celor de la Los Lobos din Top Hot 100 Billboard. S-a menţinut pe locul 1 timp de o săptămână.
În Spania a fost lansată o ediţie specială pe 12 inch a single-ului cu traducerea realizată de Ruben Blades. Faţa B a discului conţine versiunea în limba engleză a piesei. Pentru că a fost lansat în ediţie limitată, astăzi, acest single este considerat piesă de colecţie pentru fanii Michael Jackson. La repetiţiile pentru turneul This Is It, Michael cântă primul vers al piesei în limba spaniolă.
I Just Can’t Stop Loving You a fost programat ca prim extras pe single al albumului, încă din faza de început şi a fost pregătit a fi un duet între Michael şi o artistă ce urma să fie stabilită ulterior. În acest sens, a fost întrebată Barbra Streisand, dar ea a refuzat pentru că nu i-a plăcut piesa. De asemenea, Whitney Houston a fost întrebată şi ea, dar a trebuit să renunţe la proiect din pricina agendei sale. Între timp, Quincy Jones a venit cu o altă piesă pentru album, Man In The Mirror, compusă de Glen Ballard şi Siedah Garrett. Siedah Garrett l-a întâlnit pe Michael în studio, atunci când a înregistrat background-ul vocal pentru Man In The Mirror. El a fost impresionat de vocea ei şi a decis să facă duetul împreună cu ea. De fapt, vocile lor se armonizau atât de bine încât uneori era dificil să faci diferenţa între ele.
Piesa debutează cu un monolog susţinut de Michael, inclus pe variantele de album şi CD, dar exclus de pe variantele pentru casetă audio şi radio. Autorii monologului sunt Michael şi Quincy Jones:

I just want to lay next to you for a while
you look so beautiful tonight
Your eyes are so lovely
Your mouth is so sweet
A lot of people misunderstand me
That’s because they don’t know me at all
I just want to touch you
And hold you
God I need you
I love you so much
Vreau doar să stau lângă tine o vreme
eşti minunată în seara asta
Ochii tăi sunt atât de frumoşi
Buzele atât de dulci
Mulţi oameni nu mă înţeleg
Din pricină că nu mă cunosc deloc
Vreau doar să te ating
Şi să te ţin în braţe
Doamne, am nevoie de tine
Te iubesc atât de mult

Siedah i-a spus unui intervievator că în timpul sesiunilor de înregistrări, Michael era pus numai pe şotii. Atunci când Siedah încerca să fie foarte serioasă şi să-şi pună amprenta emoţională pe linia ei, Michael se schimonosea la ea, arunca cu stafide şi cu alune spre ea, făcând-o să râdă.



Pe 31 august 1987, mult anticipatul album a intrat în cele din urmă în magazinele de specialitate, iar numele său era Bad. În aceeaşi seară CBS a difuzat o emisiune de televiziune specială intitulată Michael Jackson: The Magic Returns (MJ: Magia revine). Cele 30 de minute difuzate cuprind diverse ipostaze surprinse pe parcursul carierei lui Michael: secvenţe filmate în 1963 în timpul repetiţiilor de acasă din Gary şi din timpul audiţiei din 1968 de la Motown, secvenţe din timpul emisiunii Ed Sullivan Show dar şi din turneul Victory. Pe lângă clipurile-video Don’t Stop ‘Till You Get Enough şi Rock With You au fost incluse şi cele văzute de toată lumea, Billie Jean, Beat It şi Thriller, precum şi performanţa de la Motown 25. Secvenţe din reclamele comerciale Pepsi, ceremonia decernării premiilor Grammy, vizita lui Michael la Casa Albă şi video clipul We Are The World, au încheiat scurta retrospectivă a carierei lui. Programul s-a încheiat cu premiera scurt metrajului extins la 17 minute a piesei Bad. De asemenea, este inclusă şi o scurtă reclamă la noul spot comercial Pepsi care se finalizează cu The Magic Continues…. Şi chiar aşa s-a întâmplat.



 Premiered on CBS on August 31, 1987 
"Michael Jackson: The Magic Returns(1)





 Premiered on CBS on August 31, 1987 
"Michael Jackson: The Magic Returns(3)




30% dintre cei aproximativ 85 de milioane de utilizatori TV din Statele Unite au comutat canalul pentru a urmări ultimul video-clip al lui Michael Jackson, ridicând cota emisiunii pe locul 6 între cele mai urmărite din acea săptămână. Producătorii executivi ai acestei emisiuni au fost Michael Jackson şi Frank Dileo.
Scurt-metrajul Bad a fost filmat în Brooklyn, New York la staţia de metrou Hoyt Schermerhorn şi a consumat şase săptămâni pentru a fi realizat. Autoritatea metropolitană de tranzit din New York a fost plătită cu 100.000$ cât timp staţia respectivă a fost închisă pentru filmări. Insistenţa lui Michael de a re-filma scenele până ce acestea aveau să fie perfecte a sporit costul scurt-metrajului, dar, desigur a meritat.
Povestea acestui film, scrisă de Richard Price, s-a bazat pe un eveniment real. Edmund Perry studia la o şcoală privată. Era un student bun şi plănuia să urmeze un colegiu. În timpul vacanţei de iarnă s-a întors acasă, în Harlem, unde a fost împuşcat mortal de vechii prieteni, din pricină că nu mai împărtăşea aceleaşi vederi şi opţiuni cu ei.
În film, Michael interpretează rolul lui Daryl, un puşti dintr-un ghetto care urmează o şcoală privată, departe de prietenii săi. Daryl se întoarce acasă şi descoperă că nu mai are aceleaşi obiective ca vechii lui prieteni, care îi testează loialitatea de bandă cerându-i să jefuiască un bătrân. Daryl nu este în stare de aşa ceva şi îl ajută pe om să scape. Prietenii lui îşi dau seama că Daryl s-a schimbat şi îl exclud din bandă. Nu mai eşti de-al nostru pentru totdeauna, s-a terminat, nu mai eşti rău! Daryl ripostează ţipând: Dacă nu eşti rău, eşti un nimic! Eşti un NIMIC! Nu-i aşa? Dacă până atunci scenele au fost filmate în alb şi negru, brusc filmul devine color şi în locul jeans-ilor şi hanoracului, Michael este îmbrăcat acum din cap până în picioare în negru, cizmele îi sunt ornate cu catarame, la fel partea laterală a pantalonilor, mânecile jachetei şi poartă mănuşi cu un singur deget. În ciuda apariţiei, personajul lui nu este deloc unul criminal. Cu o pocnitură a degetelor, Michael/Daryl şi trupa lui de dansatori care apar în mod miraculos din fundal, cântă şi dansează unind în cele din urmă, cele două tabere adverse. Prin performanţa sa, Michael/Daryl îşi convinge prietenii că el este într-adevăr rău, foarte, foarte rău.
Coregrafia Bad a fost realizată de Gregg Burge, Jeffrey Daniel şi Michael Jackson. Martin Scorsese a fost ales pentru scaunul de regizor al scurt metrajului la sugestia lui Frank Dileo şi a fost opţiunea finală, peste prima alegere a lui Michael, Steven Spielberg. Pe afişul din staţia de metrou pe care scrie WANTED (căutat) este poza lui Scorsese. Mama lui Daryl, a cărei voce este auzită citind biletul pe care acesta îl găseşte atunci când ajunge acasă, este Roberta Flack. Producătorii executivi ai scurt metrajului sunt Michael Jackson, Frank Dileo şi Harry Ufland, iar calitatea de producători le-a revenit lui Quincy Jones şi Barbarei DeFina, soţia lui Scorsese.
Odată cu noul album vine şi o nouă imagine a lui Michael. Nu mai poartă tunici militare şi nici o singură mănuşă. Acum este văzut în postură de tip dur, îmbrăcat tot în negru cu jachete bătute cu ţinte şi insigne, 46 în total, iar părul i-a crescut şi este mult mai lung. Şi a mai intervenit o singură schimbare recentă; Michael şi-a făcut o gropiţă în bărbie.
Imaginea care apare pe coperta albumului Bad este cea de a doua alegere. Prima fotografie era un plan apropiat al chipului său, peste care s-a aplicat o dantelă neagră. O secvenţă rapidă a acestei fotografii a fost prezentată în emisiunea tv specială Michael Jackson: The Magic Returns. Fotografia este inclusă şi într-o carte dedicată celebrităţilor realizată de Greg Gorman şi în cea de a doua carte scrisă de Michael, Dancing The Dream





Walter Yetnikoff a fost cel care a obiectat faţă de utilizarea imaginii respective pentru coperta albumului. Sam Emerson, fotograful personal al lui Michael, i-a făcut o fotografie în timpul unei pauze la filmările scurt metrajului Bad şi aceea a fost folosită pentru coperta albumului.
În interiorul albumului, a fost inserată o altă fotografie făcută de Sam Emerson, aceasta înfăţişând siluetele lui Michael şi Frank Dileo stând faţă în faţă. Michael este înalt şi suplu, poartă o pălărie iar părul îl are strâns la spate într-o coadă de cal. Silueta lui Frank este scundă, rotundă şi evident, cu nelipsitul trabuc. Fotografia este însoţită de următoarele cuvinte: O altă echipă grozavă. Frank M. Dileo Management.
Accesoriile negre pline de catarame purtate de Michael în scurt-metrajul Bad, au devenit obiecte fashion de ultimă oră. S-a comercializat o felicitare cu pisoiul Garfield costumat în  ţinuta “Bad”; o imagine a lui Mickey Mouse în aceeaşi ţinută, desenată de Michael, a fost inserată într-o carte cu poze dedicată lui Mickey Mouse. Vestimentaţia “Bad” purtată de Michael a fost licitată pentru suma de 30.000$.
Odată cu lansarea noului album, au apărut şi mai multe obiecte comerciale marca Michael Jackson: afişe, brelocuri, discuri cu imagini, calendare, puzzle, căni, chiar şi hârtie de ambalaj sau umeraşe pentru haine. Unicul şi cel mai scump articol pentru colecţionari era o figură uriaşă din ceramică a lui Michael, realizată de Jeff Koons. Sculpura depăşeşte dimensiunile reale ale originalului şi îl înfăţişează pe Michael şi pe Bubbles stând pe un câmp cu flori. La fel de mare era şi preţul ei, 250.000$.





Michael Jackson se afla şi printre păpuşile celebre din filmul D.C. Follies un spectacol de comedie care parodia celebrităţile şi politicienii. O altă păpuşă Michael se află şi printre cele care apar în video clipul trupei Genesis, Land Of Confusion.






Impersonatorii Michael Jackson au început să umple pământul din nou. Cel mai notabil era un tânăr din Los Angeles, E. Casanova. Acesta şi-a creat singur look-ul reuşind să se apropie cel mai bine de înfăţişarea lui Michael. I-a copiat ţinutele, stilul părului şi machiajul, dar şi mai impresionante sunt abilităţile lui Casanova de a copia mişcările lui Michael. Casanova performează în vestimentaţia completă după cea a lui Michael, într-un club de noapte din Las Vegas. El susţine că asemănarea sa cu Jackson este lucrarea Mamei Naturi şi nu este vorba despre o operaţie plastică, spre deosebire de Valentino Johnson, un alt impersonator, care a cheltuit 40.000$ pe operaţii plastice pentru a arăta ca Michael Jackson.
Albumul Bad a fost o lovitură instantanee. Revista Rolling Stone a realizat o recenzie strălucitoare albumului, declarând că Michael dovedeşte că poate depăşi neconvenţionalul oricând. Un alt critic a concluzionat: Noutatea“Rea”(Bad) este că Michael Jackson nu a sunat niciodată mai bine ca acum. Imediat după lansarea albumului, dilerii au declarat că din primele zile de vânzări, albumul a depăşit cele mai mari aşteptări ale lor. După cea de a treia zi de la lansare, Epic a declarat că s-au vândut o jumătate de milion de exemplare ale albumului. Precomenzile pentru Bad se ridicau la 2,25 milioane, ceea ce reprezenta cea mai mare cerere din istoria CBS Records.
Bad a intrat în topul pop Billboard al albumelor pe locul 1 şi a stat acolo şase săptămâni. În topul black album a debutat pe locul 3, iar în topul britanic al albumelor, pe locul 1. Coincidenţă sau nu, Bad a ţinut albumul Hysteria al trupei Def Leppard departe de locul suprem, exact cum a făcut Thriller cu albumul Pyromania, tot al celor de la Def Leppard. Bad şi-a petrecut primele 38 de săptămâni de la lansare în Top 5 Billboard, depăşind recordul de 26 de săptămâni atins de Eagles cu albumul Hotel California.
Michael a devenit al cincilea artist care a debutat pe locul 1 în clasamentele pop ale albumelor. La mijlocul anilor ’70, doi artişti au reuşit performanţa lui: Elton John care a debutat pe locul 1 cu Captain Fantastic And The Brown Dirt Cowboy urmat apoi de Rock Of The Westies în 1975. Songs In The Key Of Life al lui Stevie Wonder a debutat pe locul 1 în octombrie 1976. Cel de-al cincilea album al lui Bruce Springsteen Bruce Springsteen And The E Street Band Live / 1975-1985 a debutat tot pe locul 1 în 1985. Albumul Whitney al lui Whitney Houston a debutat pe locul 1 cu numai trei luni înainte ca Bad să facă acelaşi lucru în septembrie 1987.
Cel de-al doilea extras pe single de pe albumul Bad a fost chiar piesa care dă titlul albumului. Iniţial s-a dorit a fi un duet cu Prince, care a refuzat invitaţia, motivând că oricum va fi un hit şi fără el. A avut dreptate. Bad a devenit cel de-al doilea single numărul 1 în săptămâna 24 octombrie 1987 şi a stat în Top Hot 100 două săptămâni. De asemenea, a ocupat locul 1 în topul black singles. Versiunea extinsă a scurt metrajului Bad a fost difuzată de MTV timp de săptămâni întregi, anunţându-i-se zilnic ora de difuzare. Ulterior, s-a trecut la difuzarea versiunii editate.
Colors, un film despre bande şi violenţa acestora, a rulat în cinematografe în acelaţi timp în care Michael se afla în vârful topurilor cu Bad. Mulţi s-au temut că viaţa reală a bandelor din Los Angeles surprinsă în film, ar putea promova violenţa. Artistul rap şi fost membru al unei bande din L.A., Ice T a devenit ţinta criticilor pentru piesa lui, care dă şi titlul filmului. Ice T a răspuns criticilor aduse la adresa lui spunând că Michael Jackson a fost cel care a dat primul startul, arătând că bandele sunt cool şi macho în video clipurile sale Beat It şi Bad şi că Jackson are mult mai multă influenţă ca el. În mod evident, Ice T nu a înţeles deloc mesajele scurt metrajelor Beat It şi Bad. Ambele sunt în fapt, declaraţii împotriva bandelor şi violenţei. Bob Giraldi, regizorul scurt metrajului Beat It, a declarat revistei Record:
Întreaga frumuseţe a scurt metrajului ‘Beat It’ stă în felul cum arată că statutul acesta macho este un rahat. Eu am văzut împăcare, asta vine prin intermediul acestei creaturi magice pe nume Michael Jackson. Desigur, dacă cineva, vreodată, are curiozitatea de a-l analiza cum se cuvine, va vedea că filmul este anti-violenţă şi nu pro-violenţă.
După lansarea albumului Bad, Michael a dat şi primul său interviu după aproape cinci ani. A ales un interviu televizat distribuit de reţeaua Ebony/Jet Showcase şi a stat de vorbă cu unul din gazdele programului, Darryl Dennard. După o scurtă retrospectivă a carierei lui Michael şi a albumului Bad, Dennard a întrebat:
DD: Michael, cum te simţi acum după lansarea acestui album?
MJ: Reînoit, într-un fel. Deşi a durat atât, a fost şi mult de muncă. Majoritatea oamenilor nu văd decât rezultatul.
DD: Cât a durat până să ajungi la finalul acestui proces?
MJ: Nu-mi amintesc. Niciodată nu contorizez orele de muncă. Fiecare piesă este diferită. Uneori se întâmplă repede, alteori foarte încet. Nimeni nu poate spune măcar ce înseamnă procesul creativ. Iar eu aproape că nu am nimic de-a face cu asta. Este creat în spaţiu, este lucrarea Divinităţii, nu a mea.
DD: Poate că în procesul creaţiei se poate vorbi de o atingere spirituală, dar ideea video a clipului ‘Bad’ a fost cu sigurnaţă o lucrare pur umană.
MJ: Există o poveste adevărată pe care am citit-o în ziarul ‘Time’ sau ‘Newsweek’. Puştiul ăsta care merge la o şcoală bună din ţară, nu contează unde, şi care provine din ghetto-uri, încearcă să facă ceva cu viaţa lui, încât este dispus să renunţe şi la vechii prieteni. Şi când se întoarce acasă în vacanţa de primăvară sau de Ziua Recunoştinţei, amicii lui devin invidioşi şi atât de geloşi pe el, încât îl ucid. Dar povestea scurt metrajului nu are acelaşi final.
DD:  Hit-ul numărul 1 al lui Michael ‘I Just Can’t Stop Loving You’ a penetrat clasamentele înainte ca albumul să fie lansat. Versurile romantice ale piesei sunt evidenţiate de acel intro sexy.
MJ: [Michael chicoteşte] Stăteam în pat când mi-a venit ideea. Eram întins în pat, cu pătura pe mine şi toate cele când am făcut toată acea introducere, pe întuneric.
DD:   Iar versurile spun ‘Oamenii nu mă înţeleg…’
MJ: Spun ‘Mulţi oameni nu mă înţeleg, Şi asta se întâmplă pentru că nu mă cunosc deloc.’ Cred că acest lucru este adevărat. Oamenii cred o mulţime de poveşti nebuneşti pe care le citesc, unele sunt adevărate, altele nu.
DD:  Te doare când citeşti astfel de poveşti?
MJ: Uneori. Dar face parte din muncă.
DD:  Şi nu-ţi vine câteodată să răspunzi cumva şi să spui ‘Hey, acest lucru nu este adevărat’?
MJ: Ba da, de multe ori, dar de ce să stârnesc şi mai multă atenţie asupra unui lucru?
DD:  Albumul ‘Bad’ este cel mai ambiţios act artistic al lui Michael de până acum. A încercat câteva stiluri de muzică diferite pe ritmuri ceva mai rapide de heavy metal şi rock and roll.
MJ: Îmi place ‘Dirty Diana’. Este una dintre piesele mele favorite pentru că reprezintă povestea de viaţă a unei groupie. Nu-mi place să pronunţ cuvântul ‘groupie’, dar despre asta este vorba. Şi este un lucru pe care l-am experimentat şi mulţi dintre cei care se maturizează din mers au păţit-o. Ca şi mine. Nici măcar nu-mi amintesc când NU am performat.
DD:  Simţi de parcă ai pierdut foarte mult, în acele momente de care nici nu-ţi poţi aminti?
MJ:  Sigur, dar am şi câştigat foarte mult. Foarte mulţi oameni nu au ieşit niciodată mai departe de oraşul lor pentru a vedea şi alte locuri minunate. O mulţime de copii citesc despre lucruri pe care eu am avut ocazia să le văd peste tot în lumea asta. Pentru acest lucru, sunt bucuros. De fapt, niciodată nu poţi avea totul.
DD:  Ce simţi atunci când pleci să concertezi undeva şi sunt zeci de mii de oameni care aleargă după tine numai pentru a te vedea?
MJ:  Este un sentiment plăcut, în special când îi vezi zâmbind. Eu îmi iubesc fanii, iar sentimentul ăsta este foarte plăcut. Simt mulţumire. Serios. Nu iau nimic din toate acestea de parcă mi s-ar cuveni.
DD:  Dintre toate piesele de pe acest album, cred că cel care îmi place cel mai mult este ‘Man In The Mirror’.
MJ: Da, este şi filozofia mea, dacă vrei să faci lumea un loc mai bun, uită-te la tine şi începe schimbarea cu tine. Eu nu sunt niciodată satisfăcut pe deplin. Întotdeauna cred că lumea ar putea fi un loc mai bun. Sper ca eu să reuşeşc acest lucru prin muzica mea, să aduc fericire, bucurie şi pace în vieţile oamenilor.





 (pentru întregul interviu accesaţi eticheta 




Următorul extras pe single de pe albumul Bad a fost The Way You Make Me Feel. A devenit cel de-al treilea single numărul 1 de pe acelaşi album, înlocuindu-l pe cel al lui George Harrison, Got My Mind Set On You, din topul pop singles în săptămâna 23 ianuarie 1988, unde a stat timp de o săptămână. Piesa a petrecut 4 săptămâni în topul black singles. The Way You Make Me Feel a devenit cel de-al 7-lea single numărul unu al lui Michael, lansat în anii ’80. Acest lucru a eliminat conexiunea tripartită stabilită între el, Madonna şi Whitney Houston, pentru cele mai multe hit-uri number one lansate în anii ’80. Michael Jackson era acum, cel mai de succes artist solo al decadei.
Premiera scurt metrajului The Way You Make Me Feel a avut loc la MTV pe 31 octombrie 1987. Povestea, îl prezintă pe Michael curtând o fată care îl ignoră continuu. Până la urmă fata e a lui şi în finalul poveştii cei doi se îmbrăţişează, spre marea dezamăgire a fanilor care aşteptau cu sufletul la gură un sărut. Oricum, îmbrăţişarea a fost suficientă pentru Michael, care a vrut să lase restul pe seama imaginaţiei telespectatorilor. Când a fost filmată această scenă de final, Michael a cerut tuturor acelora care nu aveau nimic de-a face cu procesul de filmare să părăsească platoul.
Scurt metrajul a fost regizat de Joe Pytka iar coregrafia de Michael Jackson şi Vince Patterson. LaToya apare şi ea pentru a doua oară într-un scurt metraj al fratelui său.
Vestimentaţia lui Michael este simplă, asemănătoare băieţilor de cartier: pantaloni negri, scurtaţi deasupra gleznei, cămaşă albastră şi un tricou alb pe dedesubt. O eşarfă albă este legată în jurul taliei sale, despre care s-a spus că era în onoarea lui Fred Astaire, care, într-unul din filmele sale a purtat o cravată legată în jurul taliei.
Partenera sa pentru acest scurt metraj a fost Tatiana Thumbtzen. Atunci când i-a fost propus rolul, Tatianei i s-a spus că este vorbe despre video-clipul unui “artist misterios”, cineva de statutul lui Michael Jackson sau Prince. Când a venit la audiţii, pe platou se auzea piesa Beat It, aşa că abia atunci şi-a dat seama că scurt metrajul era al lui Michael Jackson. La audiţia iniţială s-au prezentat câteva sute de fete şi doar patru au fost chemate a doua oară. Tatiana l-a întâlnit pe Michael la această a doua audiţie. Ca invitată a emisiunii Hour Magazine, ea a dezvăluit câteva din amintirile legate de turnarea scurt metrajului respectiv:
Momentul în care am spart gheaţa amândoi, a fost atunci când mi-am prins piciorul în tapiţeria maşinii. Michael şi-a pus mâna pe piciorul meu încercând să mă ajute iar eu am crezut că mor. Mă gândeam ‘Dumnezeule, mă atinge!’ Eu eram atât de entuziastă iar regizorul, Joe Pytka striga ‘Continuaţi, continuaţi!’, aşa că mi-am smuls piciorul şi am aterizat afară din maşină direct în fund. Mă făcusem ca sfecla la faţă, Michael a izbucnit în râs, eu am ţipat, apoi am început să râd şi eu, pentru că era o scenă de-a dreptul amuzantă. După ce m-am adunat de pe jos, el m-a şters de praf. A fost grozav!
Gazda sa, Gary Collins, a întrebat-o ce avea Michael atât de special, încât a înmuiat-o ca pe o gelatină, iar ea a răspuns: Nu ştiu, ceva magic. Chiar aşa este. Michael are o putere pe care efectiv o ‘simţi’ atunci când este în aceeaşi cameră cu tine. Când Collins a întrebat-o dacă Michael era “neobişnuit”, Tatiana a replicat categoric şi fără nici o ezitare: NU!, absolut deloc. Este foarte normal. Este cea mai frumoasă persoană pe care am întâlnit-o vreodată şi mi-ar place să fie mai mulţi ca el. Serios. Întrebată dacă ea şi Michael şi-au dat întâlnire, ea a zâmbit timid, şi-a plecat ochii şi a răspuns: Suntem prieteni. Peste câţiva ani, a recunoscut că au avut o relaţie de aproape un an.
De atunci, Tatiana a putut fi văzută în reclamele pentru parfumul Impulse şi în una televizată pentru vinuri. De asemenea, a mai apărut în serialul TV, A Different World.
Albumul Bad a încheiat anul 1987 ca cel mai bine vândut album al anului, deşi trecuseră doar trei luni din perioada sa de eligibilitate. Bad s-a clasat pe primul loc în clasamentele albumelor din 25 de ţări: Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, Danemarca, Anglia, Franţa, Germania, Grecia, Olanda, Hong Kong, Israel, Italia, Japonia, Noua Zeelandă, Norvegia, Spania, Suedia, Elveţia şi Statele Unite. Până la această dată (n.t. 2012), s-au vândut 35 de milioane de exemplare din albumul Bad.
Finalul anului 1987 a venit cu multe premii şi onoruri. Michael a fost premiat de Industria Fonografică Britanică (BRIT) cu premiul pentru Cel mai bun artist solo internaţional al anului 1987. (Premiile “BRIT” reprezintă echivalentul premiilor Grammy, în Marea Britanie.) Michael a acceptat acest premiu via satelit din Los Angeles. În Suedia, cel mai mare ziar Aftonbladet a efectual un sondaj în urma căruia Michael Jackson a fost declarat Cel mai bun artist vocal al anului 1987.
Michael a dat startul anului 1988 cu şi mai multe noutăţi. I s-au cerut 150 de milioane de dolari într-un proces de paternitate intentat de Lavon Powlis, care îşi spunea Billie Jean Jackson. Powlis susţinea că Michael este tatăl celor trei copii ai săi şi chiar se vehicula că cel puţin unul dintre aceşti copii a fost conceput în afara casei din Encino, într-un Rolls Royce albastru după ce el ar fi invitat-o în Los Angeles şi şi-au dat întâlnire în maşina lui. Powlis susţinea că acea întâlnire ar fi avut loc în mai 1975. La acea vreme însă, Michael avea doar 16 ani. Deşi Powlis a pierdut procesul, ea a continuat să-l hărţuiască. A fost emis un ordin de restricţie pe numele ei, prin care nu avea voie să se apropie la mai puţin de 100 de metri de casa din Encino. Ordinul a fost violat, iar Powlis a fost condamnată în ianuarie 1989 la doi ani şi jumătate de închisoare. Iar Michael Jackson nu a fost singura celebritate despre care Powlis a susţinut că este tatăl copiilor ei.
Şi nu este singurul Jackson pe post de ţintă a vânătorilor. În iunie 1992, a fost arestat un bărbat care o hărţuia pe Janet şi care susţinea că ar fi soţul ei. Mai târziu s-a descoperit că i-a scris lui Janet peste 40 de scrisori ameninţând-o pe ea, pe prietenul ei, pe Michael şi pe Preşedintele Bush. Din acel moment cazul a fost preluat de către procurorii federali, iar acuzaţiile anterioare de încălcare a intimităţii şi de hărţuire au fost suspendate.
În iarna Jocurilor Olimpice din 1988, de la Calgary / Canada, interesul internaţional pentru Michael Jackson a fost încă o dată ilustrat. La ceremonia de închidere a Jocurilor Olimpice, patinatoarea germană medaliată cu aur, Katarina Witt a îmbrăcat jacheta neagră de piele şi mănuşile cu un singur deget din ţinuta “Bad”. Performanţa ei chiar a inclus o versiune a moonwalk-ului, executată pe gheaţă. În 2012 la Jocurile Olimpice de la Londra echipa de înot sincron a Rusiei a adus un tribut Regelui Muzicii Pop. 
În iulie 1989, Franţa a celebrat 200 de ani. Ca parte a festivităţilor aniversare, a fost desfăşurată o paradă cu reprezentanţi din mai multe ţări. S-a folosit o maşină de zăpadă pentru a ilustra iernile din Rusia şi un dispozitiv de ploaie pentru a reprezenta Scoţia. Reprezentarea Statelor Unite a constat într-un număr susţinut de trupa A&M Marching Band din Florida, care l-a imitat pe Michael Jackson.
Bad a obţinut cvadruplu platină în Canada în doar câteva săptămâni. În ediţia de sfârşit de an a revistei Billboard, Bad a fost numit cel mai aşteptat album al anului. Acest succes instantaneu al albumului, trebuie să fi fost un mare dar pentru Michael, fiind lansat la doar două zile după aniversarea celor 29 de ani ai săi. Cu toate că nu şi-a celebrat ziua de naştere, nu înseamnă că nu a primit şi daruri. Quincy Jones i-a oferit un obiect de argint şi un player compact disc.
În Statele Unite, clasamentele Billboard ale finalului de an, îl numeau pe Michael Jackson cel de-al 9-lea Artist Internaţional de Top Hot al anului 1987. Locul 8 era deţinut de Janet Jackson.
În ianuarie 1988, MTV a difuzat un program special dedicat lui Michael, intitulat From Motown To Your Town. Filmul este o retrospectivă a carierei lui Michael de la Jackson Five până la prima etapă a turneului Bad susţinut în Japonia şi Australia. Secvenţele cu Jackon Five performând I Want You Back sunt combinate cu cele în care Michael performează aceeaşi piesă în turneul Bad. S-a realizat şi o incursiune în spatele scenei cu trupa de instrumentişti, dansatori şi interpreţii care suţin background-ul vocal, cu Frank Dileo şi Michael adunându-şi co-echipierii pentru rugăciunea de dinaintea spectacolului. Filmul ni-l prezintă pe Michael traversând Japonia, China şi Hong Kong, secvenţe din vizitele sale la diverse şcoli şi miile de fani aşteptându-l pe fiecare aeroport, la hotel sau stadion. La City Hall din Osaka / Japonia, unde i s-a oferit cheia oraşului, Michael a fost însoţit de  Bubbles. Acesta a stat lângă el, bătând cu mâinile în masă în faţa tuturor. În mijlocul unei dezlănţuiri de blitz-uri, Michael a sorbit dintr-o ceaşcă de ceai, după care i-a dat şi lui Bubbles o înghiţitură.
Filmul a inserat şi o secvenţă scurtă cu Fred Astaire dansând într-un costum negru şi cu pălărie, alături de un clip al lui Michael îmbrăcat în costum alb şi pălărie, performând un segment de dans similar dintr-un spectacol TV al Jackson-ilor din 1976. Programul se încheie cu piesa Shake Your Body (Down To The Ground) prezentată în Japonia şi următoarele cuvinte: Michael Jackson; dacă nu s-a făcut ceva vreodată, el este cel care va face acel lucru.








În acea lună, au fost incluşi cei mai noi membri în Rock & Roll Hall Of Fame. Printre aceia care au fost onoraţi la această a treia ediţie anuală a ceremoniei a fost şi fondatorul Motown, Berry Gordy. În discursul său de acceptare, Gordy a citit o telegramă de felicitare pe care a primit-o de la fostul său Motowner: Felicitări! Meriţi din plin. Eşti tatăl celei mai fine muzici. Întotdeauna cu dragoste, fiul tău, Michael Jackson.
Cel de-al patrulea extras pe single de pe albumul Bad a fost una din piesele compuse de altcineva. Man In The Mirror, compus de Siedah Garrett şi Glen Ballard, este o piesă al cărei mesaj puternic subliniază că orice schimbare începe cu tine însuţi:

I’m starting with the man in the mirror
I’m asking him to change his ways
And no message could get any clearer
If you wanna make the world
a better place
Take a look at yourself and
Make a change
Voi începe cu omul din oglindă
Lui îi voi cere să-şi schimbe atitudinea
Şi nici un alt mesaj nu poate fi mai clar
Dacă vrei să faci lumea
un loc mai bun
Uită-te la tine însuţi
şi fă schimbarea

Scurt metrajul pentru piesa Man In The Mirror exteriorizează şi mai mult mesajul ei, cu un montaj de secvenţe care înfăţişează situaţii triste şi nefericite ale unor oameni care au făcut eforturi pentru a schimba şi a face lumea un loc mai bun. Secvenţele cu copii subnutriţi şi oameni fără adăpost alternează cu cele ale acelora care au contribuit pentru a-i ajuta pe cei dintâi. Bob Geldoff, organizatorul grupului de întrajutorare a victimelor foametei - Band Aid and Live Aid; Willie Nelson, organizatorul grupului de întrajutorare al fermierilor - Farm Aid, au fost incluşi alături de Ghandi, Maica Theresa, Dr. Martin Luther King, Episcopul Tutu şi Preşedintele Reagan împreună cu liderul sovietic Mihail Gorbachov. Sunt incluse evenimnte triste ca asasinările lui Martin Luther King, John F. Kennedy şi respectiv John Lennon dar şi o ocazie de bucurie oferită de salvarea Jessicai McClure din Midland / Texas. Există doar o singură secvenţă scurtă cu Michael în acest scurt metraj, în care el se află între o mulţime de copii, toţi purtând caschete galbene. Michael îşi ridică braţele făcând semnul păcii.
Conceptul scurt metrajului i-a aparţinut lui Michael. El a declarat revistei Jet: S-a întâmplat în Hong Kong. L-am sunt pe Frank (Dileo) şi i-am spus ce vreau să fac. Am vrut să apară Martin Luther King, Mahatma Ghandi, Kennedy şi scenele cu copiii subnutriţi. Michael a mai adăugat că staf-ul său a fost de mare ajutor în asamblarea tuturor acestor imagini, dar au făcut-o conform viziunii mele. Am vrut să ajung la sufletul oamenilor. [Scurt metrajul] te determină să faci ceva, ceva care este foarte important dacă te gândeşti mai profund.
Câţiva critici au avut destul nerv pentru a-l critica pe Michael pentru viziunea Man In The Mirror, acuzându-l de exploatarea oamenilor sărmani prezentaţi în scurt metraj, în interesul propriu, acela de a-şi vinde albumul şi de a face bani. Piesa are un mesaj puternic pozitiv, iar imaginile care o însoţesc nu fac decât să întărească mesajul respectiv, având exact efectul pe care şi l-a dorit Michael, acela de a atinge sufletele oamenilor. Michael a realizat două obiective cu această piesă şi video-clipul său: i-a motivat pe ceilalţi să facă schimbări în bine iar el a donat toate câştigurile obţinute din drepturile de publicare ale single-ului către Tabăra Ronald McDonald for Good Times, o tabără pentru copiii bolnavi de cancer. Acest imn este una din piesele cu care Michael se identifică cel mai puternic.
În săptămâna 26 martie 1988, pe locul 1 în Top Hot 100 Billboard, se afla Man In The Mirror. Acesta a ridicat numărul extraselor pe single de pe albumul Bad la 4, toate debutând pe locul 1. Man In The Mirror a stat pe locul 1 timp de 2 săptămâni. Michael a devenit primul artist din istorie care a avut 4 extrase pe single de pe acelaşi album, toate pe locul 1.  Man In The Mirror era şi cel de-al patrulea extras pe single ajuns pe locul 1 şi în topul black singles. Aceste 4 hit-uri solo ca şi primele 4 hituri number one ale trupei Jackson Five, îi conferă lui Michael poziţia de singurul artist din istorie cu 4 single-uri consecutive, toate pe locul 1 de pe acelaşi album, atât ca artist solo cât şi ca membru al unei trupe.
Cu Man In The Mirror, în vârful clasamentelor, Michael devine şi primul artist cu primele 4 extrase pe single în Top 10 de pe 3 albume consecutive. Patru single-uri de pe Off The Wall au ajuns în Top 10, 7 single-uri de pe Thriller au ajuns în Top 10 şi alte 4 de pe Bad, au ajuns în vârful clasamentelor.
Pentru a marca acest eveniment, CBS Records l-a felicitat pe Michael în revista Billboard. Insertul a fost publicat pe pagina opusă celei pe care s-a inserat clasamentul Top Hot 100 şi a fost însoţit de o fotografie color al lui Michael şi următoarele cuvinte:
NICIOADATĂ NU A FOST ATÂT DE “RĂU” CA ACUM!
PÂNĂ ASTĂZI, NICI UN ARTIST DIN ISTORIE NU A MAI AVUT
PATRU SINGLE-URI PE LOCUL 1, EXTRASE DE PE ACELAŞI ALBUM.
MICHAEL JACKSON E SINGURUL … DIN NOU.
“MAN IN THE MIRROR”
CEL DE-AL PATRULEA HIT NUMĂRUL 1 CONSECUTIV DE PE ALBUMUL “BAD”.
FELICITĂRI MICHAEL.
DIN PARTEA TUTUROR CELOR DE LA EPIC RECORDS
ŞI A DIVIZIEI DE VÂNZĂRI CBS RECORDS.

În aceeaşi ediţie a revistei Billboard, Michael a fost numit Cel mai de succes compozitor al anului. A compus 3 piese, toate ajunse pe locul 1: I Just Can’t Stop Loving You, Bad şi The Way You Make Me Feel.
Scurt metrajul pentru cel de-al cincilea extras pe single de pe albumul Bad a avut premiera la MTV pe 14 aprilie 1988. Dirty Diana a fost filmat în Long Beach / California iar Michael a susţinut pentru prima dată o perfomanţă live pentru filmările la un scurt metraj. A purtat pantalonii negrii cu catarame din vestimentaţia “Bad” o cămaşă albă şi un tricou alb pe dedesubt. Avea câteva centuri negre în jurul taliei iar pe mâini, mănuşile negre cu un singur deget, pe care le-a purtat şi în scurt metrajul piesei Bad. Vârfurile a trei degete de la mâna dreaptă erau înfăşurate cu bandă adezivă albă. Alături de el în acest scurt metraj apare şi Steve Stevens la chitară, care a susţinut şi partea instrumentală pentru înregistrare. Stevens este bine cunoscutul colaborator al lui Billy Idol. Scurt metrajul se deschide cu Stevens îmbrăcat tot în negru cu părul lung, negru şi tapat serios.
În timpul prestaţiei lui Michael, apare o pereche de picioare lungi “acoperite” de o fustă ultra-scurtă, care se îndreaptă încet pe tocurile foarte înalte, de la o maşină la o alta. La finalul piesei sale despre o fată dispusă să fie orice pentru tine dacă o faci vedetă, el părăseşte scena şi se îndreaptă spre maşină. Deschizând portiera, o descoperă pe “Diana” aşteptându-l în propria lui maşină.
Picioarele “Dianei” aparţin modelului Lisa Dean. Ea a fost aleasă dintre alte 100 de fete, care au participat la audiţiile înregistrate. Când Michael a revăzut filmul, a ales prima pereche de picioare care i-a apărut pe ecran, iar Lisa Dean a devenit astfel “Dirty Diana”. Dacă picioarele îi aparţin Lisei Dean, în scurta secvenţă de la final se dovedeşte că “Diana” este de fapt LaToya.
În iunie 1988, vânzările albumului Bad au depăşit 6 milioane de exemplare. Desigur, acest lucru a însemnat un alt “cel dintâi” pentru Michael, care devenea astfel, singurul artist cu 3 albume consecutive ale căror vânzări depăşiseră 6 milioane de exemplare în Statele Unite. Bad s-a vândut foarte bine chiar şi în China, unde era destul de dificilă lansarea unui album. În primele sale câteva săptămâni, Bad a depăşit 250.000 de copii, ceea ce era un lucru fenomenal luând în considerare piaţa destul de limitată în domeniul înregistrărilor muzicale din China.
Locul 1 în topul pop american din săptămâna 2 iulie 1988, era ocupat de Dirty Diana. Michael şi-a doborât propriul record stabilit cu doar câteva săptâmâni în urmă cu Man In The Mirror. Acest lucru, i-a conferit statutul de primul artist din istorie cu 5 single-uri consecutive pe locul 1 extrase de pe acelaşi album. Încă o dată, Epic l-a felicitat pe Michael cu o pagină dedicată în revista Billboard. O fotografie color însoţea următoarele cuvinte:
NIMENI NU A FOST ATÂT DE RĂU VREODATĂ
Un singur artist în istorie are
5 single-uri pe locul 1
extrase de pe acelaşi album.
FELICITĂRI
MICHAEL.

Dirty Diana a stat o săptămână în vârful topului pop singles şi a atins locul 5 în topul black singles. Michael a devenit primul artist cu mai mult de 5 hituri în Top 10 de pe 2 albume consecutive. Thriller a generat 7 iar Dirty Diana era cel de-al cincilea în Top 10 de pe Bad.
Dirty Diana a fost cel de-al nouălea single pe locul 1 din anii ’80 şi cel de-al cincisprezecelea single pe locul 1 din cariera lui Michael. Doar 6 artişti au avut mai multe: cei 4 Fabuloşi (Beatles), Regele Rock’n’Roll-ului şi Diana Ross. Paul McCartney este campionul tuturor timpurilor cu 29 de single-uri pe locul 1 în cariera sa, George Harrison are 23, cu unul mai mult ca John Lennon şi Ringo Starr, fiecare având câte 22. Elvis Presley şi Diana Ross au fiecare câte 18 hituri pe locul 1.
Un alt extras pe single, şi al lui Michael, ajuns în Top Hot 100 Billboard este Get It, un duet cu Stevie Wonder, inclus pe albumul lui Wonder, Characters. Get It nu s-a bucurat de o largă difuzare pe posturile de radio pop şi a atins doar locul 80 în clasamentul mai sus amintit. În schimb, a avut parte de mult mai multă difuzare din partea posturilor de radio de culoare şi a atins locul 4 în topul black singles. Calificativele primite în clasamentul pop nu îl indică ca pe o piesă de calitate. Are un tempo ridicat pe schimbul vocal dintre Michael şi Stevie cu care eventual, unul dintre ei poate înmuia inima fetei după care tânjesc amândoi. În fapt, este un duet mult mai bun decât Just Good Friends de pe albumul Bad. Din punct de vedere vocal, au fost înregistraţi amândoi, separat. Stevie Wonder şi-a înregistrat linia lui în State, apoi i-a trimis banda lui Michael, care se afla în Japonia cu turneul Bad, pentru a-şi înregistra linia lui. Michael a mai înregistrat o piesă cu Stevie Wonder - A Pretty Face, care nu a fost inclusă pe albumul niciunuia, iar până la această dată, nu a fost încă lansată.
Pe 30 iulie 1988, Michael a avut parte de o nouă emisiune TV specială. Michael Jackson: Around The World a fost un program de 90 de minute care a inclus secvenţe de pe parcursul turneului Bad, având evident, aprobarea finală a lui Michael. Deşi secvenţele din concert au fost impresionante, n-au făcut decât să ofere telespectatorului o mică parte a plăcerii de a-l vedea performând live. Extrasele cu el şi trupa lui, cântăreţi şi dansatori performând Working Day And Night au relevat doar o viziune infimă a producţiei elaborate. Mai sunt inserate secvenţe din I Just Can’t Stop Loving You, Human Nature, Beat It şi din piesele clasice ale trupei Jackson Five, I Want You Back şi The Love You Save.
Membrii trupei lui Michael vorbesc cu entuziasm despre spectacolul de pe Stadionul Wembley din Londra. Frank Dileo adaugă: Să performeze pe Wembley este unul dintre cele mai mari privilegii pe care le poate primi un artist. Reprezintă simbolul artistului însuşi, indiferent dacă poate sau nu să ţină spectacolul cu casa închisă. Desigur, Michael a stabilit un nou record. Toate cele 7 spectacole ale sale de pe Wembley s-au ţinut cu casele închise. Nu poţi obţine mai mult de atât.
Programul cuprinde şi premiera ultimului clip-video al lui Michael, Another Part Of Me. Filmat pe Stadionul Wembley din Londra pe 15 iulie 1988, clipul aduce în prim plan prestaţia piesei din timpul turneului Bad. Alternarea frecventă a cadrelor amprentează manevrele fanteziste pe care le face Michael în timpul piesei.
Michael Jackson: Around The World a fost emisiunea care a atins cea mai înaltă cotă de rating din istorie pentru ora la care a fost difuzat: 23:30. A primit 8,7 puncte de rating, ceea ce echivalează cu 27% din audienţa tv. Ulterior, emisiunea a fost re-denumită Michael Jackson: Fans Around The World şi a fost redifuzată pe MTV de câteva ori. O versiune editată de 60 de minute a fost prezentată şi în reţeaua de televiziune Black Entertainment, în aprilie 1989. BET (Black Entertainment Television) l-a premiat pe Michael în semn de recunoaştere a turneului său de succes în timp ce acesta îşi încheia turneul în Los Angeles.



(Michael Jackson - BAD Tour - MTV Special On Tour 




Another Part Of Me a atins locul 11 în Top Hot 100 Billboard. Acest lucru a rupt lanţul celor 17 hiturilor de vârf pentru Michael. Single-ul a ajuns oricum pe locul 1 în top black single, fiind cel de-al cincilea extras de pe albumul Bad care a atins această poziţie. Dar a stabilit recordul pentru cele mai multe single-uri extrase de pe acelaşi album care au atins locul 1 în clasamentul black singles. Michael a egalat-o pe Janet, al cărei album Control, a generat tot 5 extrase pe single ajunse pe locul 1 în top black. Another Part Of Me a fost cel de-al nouălea single pe locul 1 în topul black, din cariera lui, transformându-l în primul artist cu cele mai multe single-uri pe locul 1 în acest top. Locul 2 era deţinut tot de un Jackson, dar acesta nu avea nici o legătură cu Michael. Freddie Jackson era cel care deţinea 8 single-uri pe locul 1 în top black singles.
Premiera video a celui de-al şaptelea extras pe single de pe albumul Bad, a avut loc pe 13 octombrie 1988 pe MTV. Varianta Smooth Criminal editată a fost realizată după varianta Smooth Criminal, ce urma să fie prezentată în viitorul său film, Moonwalker.
Michael poartă un costum alb cu dungi fine, cămaşă albastră, cravată albă şi bretele, jambiere şi pălărie albă. Pe braţul drept poartă o banderolă albastră şi vârfurile a trei degete de pe mâna dreaptă sunt din nou înfăşurate cu bandă adezivă albă. Vestimentaţia şi accesoriile ei, l-au ajutat să intre în pielea personajului său desprins din lumea gangsterilor şi să susţină una din cele mai impresionante reprezentaţii coregrafice. Piesa ne povesteşte despre uciderea lui Annie iar pentru secţiunea de intro, s-a folosit un amplificator pentru înregistrarea bătăilor inimii lui Michael. Smooth Criminal devine cel de-al şaselea single de Top 10 extras de pe albumul Bad, atingând poziţia 7 în clasamentul pop şi locul 2 în black singles. Doar două albume au avut şase sau mai multe extrase pe single în top singles, Born In The USA al lui Bruce Springsteen şi Thriller-ul lui Michael Jackson. De atunci, doar Janet a reuşit să-i surclaseze pe Michael şi pe Bruce, cu albumul ei Janet Jackson’s Rhythm Nation 1814, devenit primul album care a generat 7 extrase în Top 5.
Coregrafia pentru Smooth Criminal a fost concepută de Michael Jackson şi Vincent Paterson, care a mai lucrat cu Michael pentru scurt metrajul The Way You Make Me Feel alături de Jeffrey Daniel. Una dintre cele mai grozave mişcări pe care le-a executat Michael împreună cu trupa sa de dansatori, a fost aplecarea la un unghi de 45°. Pentru scurt metrajul respectiv s-au folosit cabluri şi s-a apelat la efectele speciale pentru realizarea acestei mişcări. Ulterior a fost executată live, în concerte - fără cabluri, ci doar cu pantofi fixaţi de podea. Şi nimeni nu a căzut. Pentru a-i ajuta pe dansatori să înfrunte gravitaţia, au fost realizaţi pantofi speciali,  aşa numiţii pantofi anti-gravitaţie realizaţi de Michael Jackson. Pentru aceştia, i s-a acordat patentul cu numărul 5.255.452 în 1993, pentru „Metoda şi mijloacele de a crea iluzia anti-gravitaţie”, cunoscuţi şi sub numele Pantofii „Smooth Criminal”! Patentul a expirat în anul 2005 după ce taxa guvernamentală a rămas neplătită.
În noiembrie, Michael a fost premiat cu American Black Achievement Award. Revista Ebony l-a clasat pe Michael Jackson printre primii 20 de oameni ai anului 1989.
La finele anului 1988, în timp ce turneul Bad se încheia în Japonia, a fost realizată o serie de clasamente muzicale, în care albumul Bad, extrasele sale pe single şi scurt metrajele lui Michael erau cât se poate de bine poziţionate. Cele luate în considerare în această carte sunt clasamentele realizate de revista Rolling Stone, clasamentul video MTV Top 100 pe anul 1988 şi revista Billboard. La sfârşitul anului, în clasamentul celor mai bune albume, Rolling Stone a cotat albumul Bad pe locul 7.
Michael a fost artistul cu cele mai multe clipuri-video în clasamentul MTV Top 100 din 1988. Toate cele 5 scurt metraje lansate pe parcursul anului au intrat în Top 100. Another Part Of Me s-a plasat pe locul cel mai de jos, actualul lansat, Smooth Criminal, care a intrat în numărătoarea inversă săptămânală a terminat anul pe locul 60, The Way You Make Me Feel a ocupat locul 36, iar locul 19 i-a revenit scurt metrajului Dirty Diana. Cel mai înalt loc l-a atins scurt metrajul Man In The Mirror, ocupând poziţia 5. O altă emisiune specială MTV a fost difuzată la finele anului, 1988 All Stars, care a inclus performanţa video a piesei Another Part Of Me.
Michael a avut cel mai mare impact în clasamentele Billboard de sfârşit de an, ocupând 20 de categorii din clasamente cel puţin o dată:
Top Pop Artist
locul 4   Michael Jackson
Top Black Artist
locul 1   Michael Jackson
Top Pop Album
locul 5   Bad
Top Pop Album Artist
locul 3   Michael Jackson
Top Pop Singles
locul 21 Man In The mirror

locul 61 Dirty Diana
Top Pop Album Artist-Male
locul 2   Michael Jackson
Top Pop Singles Artist Male
locul 2   Michael Jackson
Top Pop Singles Producer
locul 3   Quincy Jones
Top Hot Crossover Singles
locul 18 Man In The Mirror

locul 20 The Way You Make Me Feel
Top Hot Crossover Artist
locul 2   Michael Jackson
Top Black Singles
locul 36 Man In The Mirror

locul 58 Another Part Of Me

locul 77                 Get It

locul 98 Dirty Diana
Top Black Singles Artist
locul 1   Michael Jackson
Top Black Album
locul 2   Bad
Top Black Album Artist
locul 2   Michael Jackson
Top Dance Sales Artist
locul 8   Michael Jackson
Top Dance Club Play Single
locul 19 The Way You Make Me Feel
Top Dance Club Play Artist
locul 9   Michael Jackson
Top Adult Contemporary Artists
locul 19 Michael Jackson
Top Compact Disks
locul 9   Bad
Top Pop Singles Publisher
locul 24 MIJAC, BMI
Top Black Singles Publisher
locul 21 MIJAC, BMI

Michael nu a fost prezent numai în topurile din Statele Unite. Un sondaj efectuat în Anglia a arătat că membri Familiei Regale erau personalităţile cele mai populare ale naţiunii.  Dar s-a observat că alegerea numărul 1 a tutror celor sub vârsta de 25 de ani care au răspuns sondajului, a fost Michael Jackson.
Albumul Bad a încheiat anul 1988, la fel ca în 1987, în poziţia de cel mai bine vândut album al anului. De asemenea, Bad a fost şi cel mai bine vândut album în Anglia.
La începutul lui 1989, pe măsură ce decada anilor ’80 se apropia de final, un editorialist de la publicaţia comercială Adweek se întreba cine ar putea fi amintit ca superstarul decadei, “figura definitorie a epocii noastre”, Ronald Reagan sau Michael Jackson?
O altă listă pe care a fost prezent Michael la sfârşitul anului 1988 a fost clasamentul celor mai bine plătitiţi entertaineri, clasament realizat de revista Forbes. Michael l-a lăsat cu mult în urmă pe Bill Cosby, cel mai bine plătit în anul precedent, cu 5 milioane de dolari şi s-a clasat pe primul loc al clasamentului cu un câştig estimat pe anii 1987 şi 1988 la 97 de milioane de dolari. Forbes a estimat că în anul 1987 Michael a câştigat 37 milioane de dolari, iar în 1988, restul de 60 de milioane, provenite din vânzările albumului Bad şi a extraselor pe single care au precedat turneul Bad, din vânzările autobiografiei Moonwalk, a veniturilor din spotul comercial Pepsi şi din drepturile de publicare. Revista a estimat că venitul de pe urma turneului Bad s-a ridicat la 40 milioane de dolari. Drepturile de publicare din vânzarea albumului, dacă ar fi să presupunem aceeaşi rată ca în cazul albumului Thriller, s-ar ridica la 32 milioane de dolari, din moment ce Bad s-a vândut în 16 milioane de exemplare până la sfârşitul anului. Revista Rolling Stone estimează că ar fi câştigat alte 5 milioane de dolari ca proprietar al drepturilor de publicare ale catalogului ATV. Dacă tragem linie, se constată că nu e rău deloc!
Pe lista Forbes a anului precedent, Michael a fost cotat pe locul 9 cu un câştig estimat la 43 milioane de dolari. Nici acest lucru nu este rău, pentru un artist care nu a lansat nici un album nou, extrase pe single sau turnee pentru o perioadă întreagă de doi ani. Albumul Bad a fost lansat cu 4 luni înainte de finalul anului 1987, iar clasamentul a fost realizat în decembrie.
Deocamdată, drumul îi era presărat cu mai multe premii şi era pe cale so ofere una dintre cele mai memorabile performanţe ale sale televizate, de la cea susţinută la Motown 25

(pentru o altă ipostază a lui Steve Stevenson
împreună cu Billy Idol, aruncaţi o privire aici:) 




(BISpeed, te rog consider-o ca pe o dedicaţie!)
 
(va urma)

2 comentarii:

BI Speed spunea...

Iti multumesc pentru aceasta surpriza placuta! :* M-a bucurat foarte tare faptul ca ai introdus si "To Be A Lover", care este unul dintre videoclipurile mele preferate :x
Daca Billy Idol ar fi avut un proiect impreuna cu Michael Jackson, cred ca ar fi avut un mare succes.

Multumesc :*

Mihaela spunea...

:*

Trimiteți un comentariu

 
;