duminică, 13 octombrie 2013

Capitolul 27 - “Unbreakable”



MICHAEL JACKSON
THE COMPLETE STORY OF THE KING OF POP
9 noiembrie 2012
by Lisa D. Campbell

Traducere şi adaptare în Limba Română, Mihaela A.R.

*

Capitolul 27
Unbreakable
Michael Jackson, Rodney Jerkins, Fred Jerkins III,
LaShawn Daniels, Nora Payne, Robert Smith

You can’t believe it, you can’t conceive it
And you can’t touch me, ‘cause I’m untouchable
And I know you hate it, and you can’t take it
You’ll never break me, ‘cause I’m unbreakable

Nu-ţi vine să crezi, nu poţi concepe
Că nu mă poţi atinge, căci sunt de neatins
Şi ştiu că urăşti acest lucru şi nu-l poţi accepta
Nu mă vei distruge niciodată, pentru că sunt indestructibil






Michael şi-a sărbătorit cei 30 de ani de carieră cu două reprezentaţii susţinute pe 7 şi 10 septembrie 2001 la Madison Square Garden în New York. Spectacolele au inclus o scurtă reuniune cu fraţii săi şi au fost editate şi adaptate unui program special de 2 ore difuzat pe canalul CBS în luna noiembrie.
Trupa de instrumentişti a inclus muzicieni de marcă alături de care Michael a creat istorie: Brad Buxer şi Greg Phillinganes la keyboards, chitaristul David Williams, toboşarul Jonathan Moffet şi Alex Al la chitară bas. Al a participat şi la pregătirile pentru This Is It.
Starurile invitate au interpretat piesele lui Michael sau piese dedicate lui, toate fiind încununate cu prestaţia gazdei onorate. Prima seară de spectacol a durat peste 5 ore, s-a confruntat cu multe starturi şi întreruperi, dificultăţi tehnice şi dezorganizare, care au creat multe momente neplăcute între acte. La un moment dat mulţimea a început să intoneze nerăbdătoare cerând ca Regele Muzicii Pop să preia scena. Când în cele din urmă, Michael a urcat pe scenă, toate problemele organizatorice parcă s-au topit iar el a reamintit tuturor de ce poartă titulatura respectivă. În recenzia sa publicată pe site-ul E! Online, Josh Grossberg a scris: Şi ceea ce părea a fi dezastrul iminent al unui eveniment dezorganizat s-a transformat curând într-unul istoric din momentul în care Regele Muzicii Pop şi-a regenerat titlul de unul dintre cei mai mari entertaineri ai industriei muzicale.
Michael a urmărit prestaţiile tributare din public, de la locul său aflat lângă Elizabeth Taylor, Liza Minnelli şi amicul său Macaulay Culkin. A purtat pantaloni negri de piele şi un sacou alb şi adesea, trimitea bezele performerilor. 
Specialul TV s-a deschis cu prestaţia lui Usher, Mya şi Whitney Houston performând piesa Wanna Be Startin’ Somethin’. Apariţia aproape scheletică a lui Whitney Houston a generat o îngrijorare pe scară largă faţă de sănătatea ei. A urmat Billy Gillman care a interpretat piesa Ben fără cusur. Shaggy împreună cu  trupa Rip Rock au interpretat piesa It Wasn’t Me despre care s-a spus că era una din preferatele lui Michael. Un cvartet de dive au performat piesa Heal The World. Celor patru - Monica, Deborah Cox, Mya şi Tamia – li s-a alăturat pe scenă un cor, iar pe ecran rulau secvenţe variate, înfăţişându-l pe Michael la diverse evenimente de caritate sau alături de preşedinţi de state şi de prinţesa Diana. Marc Anthony s-a descurcat surprinzător de bine cu She’s Out Of My Life, dar din păcate fără emoţia pe care Michael a pus-o în această piesă în urmă cu 22 de ani.
Trupa Destiny’s Child au performat propriul lor hit Bootylicious, fiecare dintre cele trei fete purtând câte o mănuşă albă şi o pălărie fedora albă strălucitoare. Cândva, Beyoncé a declarat că a scris acest cântec avându-l pe Michael în minte.
Următoarea, Liza Minnelli, mai degrabă a măcelărit decât a performat piesa You Are Not Alone. Cântecul a fost cu greu recunoscut.  Din fericire, piesa sa Over The Rainbow din Vrăjitorul din Oz nu a fost inclusă în programul special pentru televiziune. James Ingram şi Gloria Estefan au interpretat  I Just Can’t Stop Loving You fără nici o urmă de sentiment sau fler. Scenele din video clipurile lui Michael cu Tatiana în The Way You Make Me Feel, cu Ola Ray în Thriller, cu Iman în Remember The Time sau cu Naomi Campbell în In The Closet – au mult mai multă căldură şi transmit mult mai multă chimie între personaje.
Usher, 98 Degrees şi Luther Vandross au interpretat piesa Man In The Mirror, piesă care ar fi trebuit să fie inclusă în prestaţia lui Michael. Acesta este cântecul lui Michael, pur şi simplu. Este exact acelaşi lucru cu a pune pe altcineva să cânte Billie Jean. Nu ar fi trebuit să se facă acest lucru.
Apoi Elizabeth Taylor i-a prezentat pe Michael Jackson şi The Jacksons. Michael şi-a făcut intrarea din interiorul scenei printre efecte pirotehnice, îmbrăcat în alb, cu protecţii pe picioare şi cască aurii. Şi-a scos mănuşile, casca şi jacheta pe măsură ce se apropia împreună cu fraţii săi de stativele microfoanelor aliniate în faţa scenei şi au atacat cu toţii piesa Can You Feel It. Michael, excepţional de atractiv, se pare că şi-a împrumutat din accesorii, lui Randy şi lui Jermaine. The Love You Save a urmat după ABC şi apoi I’ll Be There însoţite de coregrafia de acum 30 de ani. La finalul piesei I’ll Be There, Michael a adăugat câteva îmbunătăţiri vocale menite să-i sublinieze gama extraordinară. Pentru piesa I Want You Back ei au reînviat disputa scenică din turneul Victory, dispută purtată acum asupra piesei respective. Michael a hotărât să interpreteze vechiul single în aceeaşi manieră în care l-au prezentat în emisiunea lui Ed Sullivan din 1970. Instantaneu au făcut un salt în timp, executând aceeaşi rutină. Părea că de 30 de ani nu se mai opriseră din prezentarea acestui număr, atât de precis l-au executat.
’NSync s-au alăturat Jackson-ilor pe scenă pentru piesa Dancing Machine. Shake Your Body a fost un final plăcut şi antrenant pentru actul susţinut de Jackson-i. Acum venise vremea ca Regele Muzicii Pop să reamintească publicului de ce merita acest titlu mondial.





Michael Jackson &  The Jacksons 
Live at 30th Anniversary Celebration 2001




Actorul de comedie Chris Tucker a prezentat segmentul solo suţinut de Michael. Într-unul din filmele sale, Tucker a făcut o oarecare referire la stilul de dans al lui Michael cu o singură, mică diferenţă. În prezentarea actului, Tucker a glumit spunând că Michael l-ar fi sunat să se plângă că a văzut filmul şi a remarcat că nu a lovit cu piciorul care trebuie.
Prestaţia sa solo s-a deschis cu piesa The Way You Make Me Feel. Dansând în spatele cortinei, ca apoi să intre în scenă purtând cămaşa albastră, fedora neagră şi cordonul alb legat în talie, aducea ca o reminiscenţă a blockbuster-ului său din spectacolul decernării premiilor Grammy din 1988. Apoi, pe scenă i s-a alăturat Slash pentru a susţine piesa Black Or White, primind un răspuns asurzitor din partea publicului, ca şi pentru solo-ul de chitară al piesei Beat It.
Pentru numărul următor, Michael a pus în scenă aranjamentul folosit în turneul HIStory, pe care cei mai mulţi fani din Statele Unite nu au avut prilejul să-l vadă niciodată live. Michael a intrat în scenă purtând pantaloni negri, şosete albe, mocasini negri şi un tricou alb. Căra după el o valiză pe care a aşezat-o pe scaunul ce aştepta la mijlocul scenei şi a deschis-o. Din ea a scos o jachetă. O jachetă neagră acoperită de paiete. A îmbrăcat-o şi a făcut câţiva paşi sub spotul de lumină. Publicul s-a aprins. Apoi a scos fedora neagră. Şi-a pus-o pe cap, acoperindu-şi ochii cu ea. Publicul a început să strige şi mai tare. Din valiză a fost scos şi ultimul accesoriu. O mănuşă albă. Una singură. Acoperită cu strasuri. O ţinea cu nonşalanţă de parcă nu ar fi avut nici o semnificaţie. Acum, mulţimea a luat-o razna. Mănuşa a fost pusă pe mână aşa încât fiecare deget să fie potrivit cu atenţie. Apoi a păşit spre microfon, a pocnit din degete şi instantaneu spotul de lumină s-a aprins în locul indicat de el. Cu o singură mişcare a pelvisului, Billie Jean a început aproape la fel ca, de acum legendara sa performanţă de la specialul Motown 25. De data aceasta au fost adăugate câteva mişcări noi spre final în intervalul în care îşi ridică pălăria de jos şi până o aruncă obligatoriu în public.




Billie Jean

Live at 30th Anniversary Celebration 2001





Prestaţia lui Michael a fost încununată cu cel mai nou single al său extras de pe albumul Invincible, You Rock My World. Fundalul a fost susţinut de un grup de dansatoare. Spre finalul performanţei, i s-au alăturat pe scenă Usher şi Chris Tucker. Într-un moment comic, Tucker a executat lovitura cu piciorul, în versiunea lui - cu piciorul stâng! Complet exasperat, Michael s-a prăbuşit pe scenă.




You Rock My World

Live at 30th Anniversary Celebration 2001





Concertul aniversar a fost un succes cert. Programul de ştiri Entertainment Tonight a relatat: Pentru oricine care mai are vreun dubiu... Regele Muzicii Pop s-a întors definitv! Cine ar fi crezut că o singură mănuşă albă şi abilitatea de a executa acel moonwalk ar putea însemna atât de mult! Cu acele elemente care l-au marcat, printre multe altele, Michael Jackson şi-a verificat titlul de lider principal al muzicii – celebrându-şi domnia de mai bine de 30 de ani, în acest week-end la Madison Square Garden din New York! USA Today a relatat: Punctul culminant a fost atins în momentul în care Jackson a cântat şi a dansat ‚Billie Jean’ în felul său, re-creaînd aniversarea specială legendară. Deşi ar fi fost imposibil să refacă magia acelui moment, Jackson a dovedit că este încă plin de harul, vitalitatea şi virtuozitatea care l-au transformat într-un simbol. Dacă acum poate să atragă publicul cu aceste atribute – şi nu cu excentricităţile şi slăbiciunile sale – acest aşa-zis rege îşi poate menţine încă tronul.
Spectacolul Michael Jackson: 30th Anniversary Celebration, a atins cota unei mine de aur pentru CBS. Compania de rating media, Neilson Media Research a estimat că 45 de milioane de telespectatori au urmărit total sau parţial programul special, numărul acestora sporind pe parcursul spectacolului. Vice-preşedintele senior al CBS Specials, Jack Sussman, a declarat că programul a fost o ocazie de a vedea un performer cu o carieră lungă şi de succes care a stat pentru o vreme în afara reflectoarelor. Este încă cel mai mare performer al tuturor timpurilor, iar atunci când se află pe scenă şi începe muzica, este magie curată. Câţiva ani mai târziu, Sussman a povestit că a fost invitat la Neverland să urmărească asamblarea brută a materialului:  (Michael) a urmărit procesul timp de o oră şi jumătate fără să scoată un singur cuvânt. Apoi, ne-am aşezat la masă şi ne-a furnizat 90 de minute de notiţe de valoare pe care le avea în cap absolut corecte şi menite să îmbunătăţească spectacolul .... Mi-a explodat mintea cât de inteligent ştia să se folosească de puterea televiziunii.
În săptămâna în care programul special a fost difuzat, TV Guide şi-a lansat publicaţia cu două coperţi aniversare. Pe o copertă a fost inserată o fotografie alb-negru din 1970 cu Michael la vârsta de 12 ani. Pe cea de a doua, a fost inserată o fotografie color cu noul look al său, ceva mai sportiv, cu părul tăiat scurt, îndreptat şi pieptănat pe o parte. Purta cămaşă neagră şi un lănţişor de aur la gât. Pentru interviu, el a apărut două ore mai târziu în adevăratul stil M.J., însoţit de Prince şi Paris şi a răspuns la întrebările privind debutul său în muzică şi stadiul relaţiei cu tatăl său.


TV Guide: Care este relaţia ta cu tatăl tău?
Michael: E mult mai bună acum. S-a înmuiat foarte mult de când are nepoţi. Are cam treizeci şi ceva de nepoţi.

            Interviul s-a încheiat cu Michael vorbind despre propriile sale abilităţi de părinte. Întrebat Eşti un tată bun?, Michael a răspuns:
Fac tot posibilul. Încerc să le ofer copiilor mei multă distracţie. Acum un an m-am îmbrăcat în clown, cu toate accesoriile – nas, machiaj. Le-am dat bomboane şi prăjiturele. Prince intervine: Şi îngheţată, la care tatăl confirmă: Şi îngheţată!
Michael a vorbit despre prestaţia alături de fraţii săi, pentru prima dată după 17 ani: Să fiu pe scenă cu fraţii mei a fost o experienţă minunată. Ca o revelaţie. Aproape ca un déjà vu, de parcă s-a întâmplat ieri. Pentru că m-am simţit ca atunci când ne-a prezentat Ed Sullivan pentru prima dată cu premiera piesei ‚I Want You Back’. Îmi iubesc fraţii iar spectacolul a fost o sărbătoare minunată. A fost multă distracţie.

Pentru întregul interviu accesaţi: 


Poate că ultima remarcă a fost un pic cam exagerată, pentru că, pe măsură ce spectacolele se apropiau, au început să se împotmolească în controverse. De data aceasta, Jermaine a fost cel care a creat furori, furnizând presei o scrisoare prin care declara că el nu va lua parte la acest eveniment, citând preţul exorbitant al biletelor, care a ajuns până la 2500$ şi faptul că nu a fost menţionată nici o fundaţie de caritate care să beneficieze de pe urma acestuia. A sfârşit prin a participa la spectacole.
Desigur, ziua care a urmat celui de-al doilea spectacol de la Madison Square Garden a fost umplută de tragedia atacurilor teroriste asupra Statelor Unite. Michael, copiii lui, Grace – bona acestora şi membri familiei Cascio au părăsit New York-ul în dimineaţa dezastrului, îndreptându-se spre casa familiei Cascio din New Jersey. Michael a închiriat un autobuz pentru lunga călătorie spre casă în vreme ce în întregul comitat nu mai era disponibilă nici o zonă aeroportuară pentru următoarele zile de după atacuri.
După atacurile teroriste din 11 septembrie 2001, Michael a început să lucreze la o piesă dedicată întrajutorării şi la care aveau să participe mai multe staruri. Michael a compus, produs şi finanţat piesa What More Can I Give care a fost interpretată de el, Backstreet Boys, ’Nsync, Santana şi încă alţi aproape 36 de artişti. Michael a sperat să atingă cele 50 de milioane de dolari pe care le-a adunat piesa We Are The World: În sufletul meu cred că, comunitatea muzicală se va strânge într-un singur glas oferindu-şi ajutorul zecilor de mii de victime nevinovate. Acum este o nevoie extraordinară de fonduri şi prin intermediul efortului fiecăruia dintre noi putem oferi un ajutor imediat atâtor oameni. Am demonstrat de fiecare dată şi o facem din nou, că muzica ne poate atinge sufletele şi că e timpul să folosim această putere să începem procesul de întrajutorare imediat.  Sesiunile de înregistrări în locaţii diverse cu o gamă variată de contribuabili păreau să se întindă pe o perioadă lungă de timp, iar piesa să nu se mai materializeze niciodată. Sony s-a străduit din răsputeri ca piesa să nu vadă lumina zilei, la acea vreme aflându-se în conflict cu artistul lor, cândva cel mai de preţ. Tommy Mottola îşi făcea griji că acest single destinat scopurilor caritabile ar abate atenţia de la extrasele pe single de pe albumul Invincible.
Cu toate acestea, Michael a prestat piesa în cadrul concertului maraton United We Stand: What More Can We Give ţinut pe 21 septembrie 2001 pe Stadionul RFK din Washington D.C.. Michael a condus un grup format din toate starurile vremii în interpretarea piesei respective. Concertul a strâns mai mult de 2,5 milioane de dolari pentru victimile atacurilor teroriste. Michael s-a adresat familiilor victimilor, spunându-le: Nu sunteţi singuri. Vă aflaţi în gândurile şi în rugăciunile noastre.
 


 



What More Can I Give (United We Stand 2001)





Anticiparea lansării albumului Invincible deşi mare, a venit cu păreri amestecate. Negativiştii, tot timpul dornici să-l sape, nu au ratat niciodată ocazia de a prezice eşecul albumului şi faptul că zilele lui bune erau de-acum istorie. Mulţi s-au îndoit că se va situa printre vânzările de top din toamnă. Existau şi alţii cu un alt punct de vedere. Tom Calderone, vice-preşedintele senior al programelor de muzică de la MTV, credea că va fi un mare hit: Am auzit că este vorba despre nouă piese, toate solide.
Alan Light, editorul şef al revistei Spin, a simţit că Michael a făcut albumul Invincible pentru el: Nu este ceea ce oamenii (tineri) au auzit despre Michael Jackson, este altceva. Au perceput zece ani de spectacol aberant, acuzaţii şi luptă prin tribunal. Cum te aştepţi să primească acest album şi să asculte ceva? Cu siguranţă că va fi un urcuş dificil. Light a simţit însă că cel dintâi extras pe single – You Rock My World  - avea atributele unui hit: Este un ritm uşor de reţinut. Este evident că nu reprezintă marea lovitură. Au dat ‚HIStory’ deoparte spunând : ‚Ăsta o să fie mai mare ca ‚Thriller’. (Michael) Avea nevoie să lanseze o piesă care să-l aşeze înapoi în conştiinţa publicului ca muzician şi cântăreţ şi apoi să contruiască ceva mai măreţ.
Pete Howard, publicist la revista ICE a speculat despre succesul albumului Invincible: Dacă discutăm despre elementele de bază ale publicului admirator, cel al lui Michael Jackson trebuie să fie unul dintre cei mai mari în istoria pop, dar prezicând prima săptămână de vânzări, acest lucru este imposibil. Are foarte multă credibilitate de re-stabilit. Dacă îşi poate normaliza imaginea, menţinându-şi comportamentul excentric la un nivel minim şi împingând mult nivelul de promovare, atunci ar putea să reuşească.
Albumul Invincible a fost lansat în sfârşit pe 30 octombrie 2001. Ediţia din 3 noiembrie a revistei Billboard a inserat un advertorial special, incluzând coperta albumului în ediţie limitată în patru culori. În adevăratul stil Jackson, albumul a debutat în Billboard Hot 200 pe locul 1. Şi asta doar în Statele Unite. În Marea Britanie a debutat tot pe cel mai înalt loc. La fel în Franţa şi în Germania, în Australia, Belgia şi Danemarca, în Olanda, Ungaria, Malaezia şi Norvegia, Suedia, Elveţia şi Turcia.
Revista Billboard a relatat că în prima sa săptămână de la lansare, albumul Invincible a depăşit aşteptările retailer-ilor din Statele Unite. Vânzările albumului au depăşit cu mult noile lansări ale lui Lenny Kravitz, Enrique Iglesias, Backstreet Boys şi cele ale Barbrei Streisand. Şi dovedind încă o dată scepticilor că s-au înşelat. Albumul Invincible a debutat în clasamentul Hot 200 Billboard pe locul 1 şi pe acelaşi loc în topul R&B/Hip Hop, devenind cel de-al cincilea album number one al lui Michael, ca artist solo. Tom Calderone de la MTV a spus: Pentru cineva care în ultimul timp nu a mai fost vizibil din punct de vedere muzical, cred că este cea mai puternică primă săptămână. Pe parcursul a două săptămâni, Invincible s-a vândut în peste 4,4 milioane de exemplare în întreaga lume. Până la această dată (2012) albumul s-a vândut în 11 milioane de exemplare. Revista Billboard a numit Invincible ca albumul de top 20 mondial al anului 2001. Dar din pricina lipsei de promovare şi a vânzărilor totuşi slabe, albumul Invincible este cel mai subestimat şi mai ignorat album al lui Michael. Vânzările au fost mai impresionante la vremea când Michael era implicat în disputa cu Sony asupra controlului înregistrărilor sale master, dispută din care a rezultat refuzul companiei de a-i promova albumul ori de a face scurt metrajele care să suţină extrasele pe single. Michael urmărea să deţină licenţa înregistrărilor sale master şi sub controlul său, ceea ce-i oferea discreţia completă în utilizarea lor şi îi asigura un profit de 100%. L-a înfuriat foarte tare să afle că drepturile asupra propiilor piese master nu îi vor reveni decât în 2009. La un moment dat, Michael a declanşat tirada împotriva preşedintelui Sony, Tommy Mottola numindu-l egoist, rasist şi foarte, foarte, foarte malefic. Şi-a făcut o apariţie publică la sediul National Action Network din Harlem/New York, însoţit de reverendul Al Sharpton, unde a declarat că firmele de înregistrări preiau avantajul asupra artiştilor lor, în special al celor de culoare. La scurtă vreme după aceasta, Tommy Mottola a părăsit Sony, deşi nu este clar dacă plecarea lui are vreo legătură cu conflictul cu Michael Jackson. Conform spuselor lui Joe Vogel, Sony a fost încântată atunci când albumul Invincible a fost finalizat în sfârşit. Extrasele pe single şi scurt metrajele plănuite dar care nu s-au materializat niciodată din pricina relaţiei încordate dintre artist şi companie vizau piesele Butterflies, Unbreakable şi o prestaţie la premiile Grammy a piesei Whatever Happens. De asemenea, scurt metrajul elaborat pentru piesa Threatened a fost şi el anulat.
Cealaltă teorie induce conspiraţia Sony şi a echipei sale de management de a obţine controlul absolut asupra catalogului ATV. Prin refuzul de a promova albumul Invincible şi pregătindu-i terenul eşecului, Sony l-ar fi forţat pe Michael să intre în colaps financiar, determinându-l să-şi vândă jumătatea sa din catalog companiei care deţinea cealaltă jumătate.
Tirada lui Michael împotriva Sony i-a năucit pe aceia din jurul lui care, de asemenea, îl cunoşteau pe Mottola, în mod special Frank Dileo şi Bob Jones. Unii au pretins că Michael a vrut doar să blameze Sony pentru vânzările slabe înregistrate de albumul Invincible. Sony a spus că este furioasă că Michael Jackson ar putea pleca de la ei în timp ce deţinea 50% din bunurile companiei.
Recenziile critice la adresa albumului erau şi ele amestecate. În vreme ce unii l-au respins susţinând că este destul de slab şi au pretins că Michael şi-a pierdut contactul cu noile tendinţe în muzică, alţii i-au premiat cu generozitate munca. Un revizor de la USA Today  a descris albumul ca fiind forţat, calculat şi prudent, lipsit de exuberanţa şi stabilitatea pieselor de pe albumele ‚Off The Wall’ şi ‚Thriller’. Un alt revizor a catalogat piesa Whatever Happens pentru bunul gust al interpretării lui Santana.... O revizie a revistei Billboard spune: Geniul său creativ incontestabil a devenit tot mai umbrit de poveştile din viaţa personală. Mai târziu adaugă: Poate că ar fi prea exigent să ne aşteptăm ca un artist care a stabilit un anumit standard de excelenţă şi inovaţie în muzica pop să fie în continuare perfect... Atunci când ştii că un om este capabil de ceva măreţ, este greu să accepţi mai puţin de la el.
Cel de-al doilea extras pe single, lansat în Statele Unite a fost piesa Butterflies, nu una dintre cele mai puternice piese de pe acest album, ci o baladă de suflet care deşi pare un pic juvenilă, simţi cum creşte în tine. Linia vocală susţinută de Michael este impresionantă. Butterflies a atins locul 14 în topul Hot 100 numai prin faptul că a fost difuzată pe posturile de radio după ce Sony a anulat lansarea sa ca extras pe single. A ratat locul 1 în clasamentul single R&B, petrecând cinci săptămâni în cursa pentru locul fruntaş. Cry a fost lansat ca cel de-al doilea single în Europa şi este o piesă mult mai puternică. Piesa cu aromă de gospel este o reminiscenţă a celebrei Man In The Mirror şi funcţionează excelent. Dacă cu Man In The Mirror Michael se pregătea să schimbe lumea începând cu el însuşi, în Cry recunoaşte că acest lucru este într-adevăr o mare provocare fără puţin ajutor:

You can change the world (I can’t do it by myself)
You can touch the sky (Gonna take somebody’s help)
You’re the chosen one (I’m gonna need some kind of sign)
If we all cry at the same time tonight

Poţi schimba lumea (Nu o pot face de unul singur)
Poţi atinge cerul (Doar cu ajutorul cuiva)
Tu eşti alesul (Am nevoie de un semn)
Dacă ne vom ruga toţi la unison

            Scurt metrajul asociat piesei Cry a fost lansat pretutindeni în lume, dar nu şi în Statele Unite. Michael a fost atât de furios pe Sony în preajma perioadei de lansare a single-ului, încât a refuzat să apară în scurt metraj. Acesta a fost regizat de Nicholas Brandt care a semnat de altfel regia şi pentru Childhood, Earth Song şi Stranger In Moscow. Un cântec dedicat tuturor acelora fără copilărie a fost inclus pe album - The Lost Children, care conţine şi câteva porţiuni în care vorbeşte Prince Michael Jackson Jr.
            Alte câteva piese de rezistenţă de pe albumul Invincible sunt Unbreakable, Heartbreaker, Break Of Dawn în care Michael vrea doar să-şi petreacă orele nopţii făcând dragoste cu iubita lui, iar soarele să nu mai răsară niciodată:

I don’t want the sun to shine I wanna make love
Just this magic in your eyes and in my heart
I don’t know what I’m gonna do I can’t stop lovin’ you
I won’t stop ’till break of dawn makin’ love

Nu vreau ca soarele să strălucească, vreau să fac dragoste
În ochii tăi şi în inima mea e doar această magie
Nu ştiu ce-o să mă fac, căci nu mă pot opri să te iubesc
Nici nu vreau să mă opresc până la răsărit

În piesa Heaven Can Wait, mai curând ar renunţa la rai decât la iubita lui. Piesa Whatever Happens în care apare Carlos Santana la chitară ar fi trebuit să fie lansată ca extras pe single. Piesa 2000Watts este una distractivă cu ritmuri hard rock. Piesa Threatened este o continuare a tematicii Thriller-ului şi foloseşte în introducere segmente de Zona Crepusculară cu Rod Sterling care poate concura la fel de bine cu segmentul susţinut de Vincent Price la finalul Thriller-ului şi se concentrează în jurul unui monstru omniprezent.

You’re fearing me, ‘cause you know I’m a beast
Watching you when you sleep, when you’re in bed,
I’m underneath
You’re trapped in the halls, and my face is the walls
I’m the floor when you fall, and when you scream
it’s ‘cause Of me
I’m the living dead, the dark thoughts in your head
I know just what you said
That’s why you’ve got to be threatened by me

Ţi-e teamă de mine, căci ştii că eu sunt bestia
care te urmăreşte când dormi, când tu eşti în pat,
eu sunt dedesubt
Eşti prins între ziduri, iar chipul meu e în pereţi
Eu sunt podeaua pe care cazi, iar când strigi,
este din cauza mea
Sunt mortul viu şi gândurile negre din mintea ta
Ştiu absolut tot ceea ce ai spus
de aceea te simţi ameninţat de mine

Chitaristul trupei Guns’n’Roses, Slash a făcut echipă cu Michael încă o dată pentru piesa Privacy. Slash a sperat să-l includă pe Michael pe primul său album solo: Când mă gândeam cu cine aş vrea să lucrez, Michael îmi stăruia în minte. Mă gândeam să fac ceva care să-l antreneze în totalitate în domeniul rock-ului. Cum Michael repeta la acea vreme pentru This Is It, Slash nu a mai avut niciodată şansa de a-i face oferta. Slash l-a numit pe Michael întruchiparea muzicii.
După ce a anunţat şi apoi a amânat lansarea extraselor pe single, ca Break Of Dawn şi Unbreakable, Sony Music a decis să termine cu promovarea albumului, probabil şi datorită ostilităţilor continue cu Michael. Acest lucru a determinat fan cluburile să facă front comun în încercarea de a schimba decizia companiei.
Coperta albumului Invincible, înfăţişând chipul lui Michael în plan apropiat, a fost lansată în patru culori. Pe lângă coperta cunoscută – în alb, a mai fost publicată în albastru, roşu, verde şi oranj. Un alt portret al lui Michael care a fost luat în considerare pentru coperta albumului, a fost realizat la o şedinţă foto din 1999 de către fotograful francez Arno Bani. În aceste fotografii Michael a purtat o jachetă neagră acoperită cu mici anouri strălucitoare, părul l-a purtat pieptănat spre spate, iar ochiul stâng era înconjurat de o pată de culoare albastru strălucitor. Acest portret intitulat Blue Eye (Ochi albastru) s-a numărat printre celelalte 11 fotografii expuse la licitaţia din Paris în decembrie 2010. Portretul Blue Eye a fost cel mai mai frapant din seria de fotografii pe care Bani le-a realizat în timpul sesiunii foto respective. Fotografiile au adunat peste 265.000$ în cadrul licitaţiei.


Alături de albumul Invincible, pe rafturile magazinelor s-au aflat şi ediţiile speciale de lux ale albumelor Off The Wall, Thriller, Bad şi Dangerous. Fiecare album a fost re-masterat şi includea acum versiuni demo ale pieselor, interviuri cu Rod Temperton şi Quincy Jones şi câteva piese ne-incluse până atunci, cum sunt Carousel, Street Walker şi Fly Away.
Lansarea albumului Invincible şi disponibilitatea acestor noi comori aveau în spate eforturile lui Michael de a reveni în clasamentul Billboard Pop Album. De asemenea, tot în acest timp au fost lansate şi două DVD-uri – Video Greatest Hits HIStory – Special DVD Edition – care conţineau versiunea lungă de 18 minute, încă nelansată, a scurt metrajului Bad şi Dangerous: The Short Films care include un extra segment din piesa Black Or White.
Pe 7 noiembrie 2001, Piaţa Times Square din New York a fost blocată de mulţimea de fani adunaţi în zonă pentru a-l vedea pe Regele Muzicii Pop. Poliţia a fost forţată să închidă zona în momentul în care Michael şi-a făcut apariţia fără precedent la unul din magazinele din lanţul Virgin Megastore unde a semnat exemplare ale albumului Invincible şi a pozat alături de fani. Evenimentul a fost difuzat live în programul Total Request Live (TRL) de pe MTV. Îmbrăcat într-un trening de mătase albastru, Michael a stat de vorbă cu gazda sa Carson Daly, despre succesul noului său album: Este o mare onoare. Sunt foarte bucuros şi mă simt binecuvântat de faptul că fanii l-au acceptat în felul în care au făcut-o. Mă simt onorat. Şi nu-l consider ca pe un privilegiu. Ori de câte ori un album sau o piesă ajunge number one, e ca şi cum ar fi pentru prima dată. De aceea mă bucur foarte mult şi acum. Daly a menţionat că practic toţi performerii care au apărut la TRL l-au menţionat pe Michael Jackson ca unul dintre primele lor influenţe în carieră şi au întrebat cine l-a influenţat pe Michael la începutul carierei sale. Mulţi artişti, mare parte dintre ei entertaineri. I-aş aminti pe Sammy Davis Jr., James Brown, Jackie Wilson. Sunt atât de mulţi artişti măreţi de la Aretha Franklin la Streisand şi iubesc muzica Beatles-ilor. Pur şi simplu iubesc muzica bună.



MTV TRL Interview 2001 (min. 3:37)



În octombrie, s-a anunţat că Michael a fost de acord să aibă o scurtă apariţie în filmul Men In Black II (Bărbaţi în negru II), avându-i în rolurile principale pe Will Smith şi Tommy Lee Jones. Continuarea a fost programată pentru lansare în iulie 2002. În scurta sa apariţie, el întreabă personajele interpretate de Jones şi Smith dacă se poate alătura echipei bărbaţilor în negru ca „Agentul M”. A fost un rol cu mult mai mic faţă de cel pe care a încercat să-l obţină câţiva ani mai devreme. Regizorul Joel Schumacher a împărtăşit faptul că Michael a fost interesat şi a pledat pentru rolul lui Joker din filmul Batman Forever. Propunerea viza interpretarea respectivului rol de către Michael şi pe Schumacher în postură de regizor al scurt metrajului Scream.
În decembrie, Michael a oferit un interviu ziarului USA Today. Desigur, a întârziat vreo două ore până să apară. Pentru cineva cu un simţ al timpului incredibil, întârzierea a devenit un lucru obişnuit. L-a adus pe Prince cu el iar interacţiunile cu fiul său au generat cele mai amuzante şi mai sensibile părţi ale articolului. Deşi ziarul a promis accesul „fără restricţii” la Jackson, odată ce a început interviul, discuţiile despre mariajul său aparent, culoarea pielii, dependenţa de analgezice şi desigur acuzaţiile de molestare au fost interzise. Nu a ezitat să condamne presa tabloidă: Fanii ştiu foarte bine că gunoiul tabloidelor este un rahat. De asemenea a vorbit despre eventualitatea de a lucra cu fraţii săi din nou, spunând că i-ar place să facă un album împreună cu ei, dar nu un turneu. Întrebat dacă îşi pune la îndoială propria relevanţă pe scena muzicală după o absenţă atât de lungă, a răspuns: Niciodată. Am încredere în aptitudinile mele. Am o reală perseverenţă. Nimic nu mă poate opri atunci când îmi pun ceva în minte.  A mai vorbit  despre comparaţia constantă a muncii sale cu Thriller. Dacă acest album a generat o umbră prea mare, a răspuns: Absolut. Este greu pentru că te vezi nevoit să concurezi cu tine însuţi. ‚Invincible’ este la fel de bun sau mai bun ca ‚Thriller’, după umila mea părere. Are mai mult de oferit. Muzica reprezintă ceea ce trăieşte şi durează. Iar ‚Invincible’ este un mare succes. A povestit despre cum l-a transformat calitatea de părinte şi despre faptul că relaţia sa cu propriul tată s-a îmbunătăţit.  E mult mai bine. Tata este o persoană mult mai plăcută acum. Cred că îşi dă seama că, copiii lui înseamnă totul. Dacă nu ai o familie, nu ai nimic. Este o persoană plăcută. A fost o vreme când eram cu toţii îngroziţi numai la simpla lui apariţie. Eram speriaţi de moarte. S-a transformat în bine. Îmi doresc să nu fie prea târziu.

Pentru întregul interviu accesaţi: 

După o luptă prelungită între Dick Clark şi Premiile sale AMA şi Michael Greene de la Grammy, Michael a renunţat la oportunitatea de a performa la Grammy. A optat să apară la premiile AMA, spunându-i lui Clark: Da, am de gând să particip pentru a-mi ridica premiul şi nu voi participa la Grammy. Sunt un om de cuvânt. Politica Grammy a refuzat să le dea ocazia artiştilor de a participa în spectacolele decernării premiilor, dacă au avut apariţii şi la AMA.
Cum albumul Invincible a fost lansat prea târziu pentru a fi eligibil pentru premiile Grammy, Michael a primit doar o singură nominalizare la categoria Cea mai bună performanţă vocală masculină pentru piesa You Rock My World. Nu a câştigat, nu a performat şi nici nu a participat.
În schimb a participat şi a fost premiat cu Premiul AMA Artistul Secolului prezentat de către prietenul său Chris Tucker. Îmbrăcat în pantaloni negri de piele şi cu o jachetă în stil militar, a mulţumit unei lungi liste de oameni care sunt foarte importanţi în viaţa mea.




Live at American Music Aawards 2002




În 2002, Michael Jackson a fost inclus în panoplia Compozitorilor Hall of Fame. Printre cei incluşi în acel an s-au numărat Sting, Randy Newman, Barry Manilow, Nickolas Ashford şi Valerie Simpson.
Revista VIBE a inclus pe coperta ediţiei din februarie 2002 un prim plan cu Michael sprijinindu-şi obrazul în mâna înmănuşată. Michael a oferit şi un interviu. Intervievatorul, întâlnindu-se cu Michael la Neverland, notează: Am descoperit că, în ciuda vieţii sale tumultoase aflată în permanenţă în lumina reflectoarelor şi în atenţia publică, Michael nu s-a schimbat deloc – a rămas la fel de grijuliu, curios şi sensibil.


VIBE: Te deranjează să vezi oamenii imitindu-te, aşa cum fac Usher, Sisqo, Ginuwine şi chiar şi Destiny Child?
MJ: Nu mă deranjează deloc. Aceştia sunt artişti care au crescut cu muzica mea. Când creşti ascultând pe cineva pe care admiri, ai tendinţa de a face ca el. Vrei să arăţi la fel, să te îmbraci la fel. Când eram mic, eram James Brown, Sammy Davis Jr, deci înţeleg. Este chiar un compliment.
VIBE: Ai dori să transmiţi ceva cititorilor revistei VIBE?
MJ: Îl iubesc pe Quincy Jones. Din suflet. (Quincy Jones este fondatorul revistei VIBE) Şi aş dori să le spun cititorilor voştri să nu judece o persoană după lucrurile pe care le aud sau le citesc, până nu le aud din gura persoanei respective. Există atâta senzaţional în tabloide. Nu vă lăsaţi pradă lor. Aş vrea să adun toate tabloidele şi să le dau foc. Vreau să scrii asta în articol! Unele dintre ele încearcă să se deghizeze în ceea ce nu sunt, dar tot tabloide rămân.

Pentru întregul interviu accesaţi: 

 La Premiile de Imagine NAACP, Michael a avut şase nominalizări. A plecat acasă cu trei. Michael Jackson 30th Anniversary Celebration a câştigat premiul pentru Programul de varietăţi cel mai notabil iar Michael a câştigat premiul pentru Prestaţia cea mai notabilă în programul respectiv. Piesa You Rock My World a primit premiul pentru Scurt metrajul cel mai notabil, categorie la care a concurat cu All For You al lui Janet. Michael nu a participat la ceremonia de decernare. Poate pentru că acasă, braţele îi erau „pline” de un bebeluş – cel de-al treilea fiu al său – Prince Michael Jackson II – s-a născut doar cu două zile mai devreme.




The Way You Make Me Feel
Michael Jackson & Britney Spears

Live at 30th Anniversary Celebration 2001



(va urma)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
;