vineri, 19 iulie 2013

Capitolul 17 - “Black Or White”



MICHAEL JACKSON
THE COMPLETE STORY OF THE THE KING OF POP
9 noiembrie 2012
by Lisa D. Campbell
&
MICHAEL JACKSON
THE KING OF POP
martie 1993
by Lisa D. Campbell

Traducere si adaptare Mihaela A.R.

*

Capitolul 17
“Black Or White”
Michael Jackson

If you’re thinkin’ ‘bout my baby                      Dacă te referi la iubita mea,
It doesn’t matter if you’re black or white     nu contează dacă eşti negru sau alb



Noul contract încheiat de Michael cu Sony l-a eclipsat pe cel al surorii sale cu milioane şi milioane. Rapoartele au declarat că potenţialul de câştig al lui Michael se ridica la un miliard de dolari. A fost pentru prima dată când s-a semnat un contract de o asemenea anvergură cu un star din domeniul muzical, în care erau prevăzute proiecte de înregistrări, apariţii tv şi producţie de film. Contractul încheiat pe 15 ani îi furniza lui Michael posibilitatea de a-şi înfinţa propria companie de înregistrări, care avea să furnizeze şase albume sub egida Epic, să apară în filme, în programele de televiziune şi să producă o serie de scurt-metraje de pe viitorul album. Michael deţinea 70% din toate drepturile video. Sub noul său contract, a primit un avans cuprins între 5 şi 10 milioane de dolari pentru fiecare album şi 25% din cota alocată drepturilor de publicare bazată pe vânzările acestora. Compania sa, National Records, a semnat noile documente iar el a primit un salariu anual de 1 milion de dolari ca director executiv. A fost programat să înceapă munca la primul său proiect de film cu Columbia Pictures, Midknight, la sfârşitul anului 1991. Noul contract i-a adus lui Michael o altă intrare în Cartea Recordurilor. Ediţia din 1992, a inclus contractul său cu Sony, ca cel mai mare contact încheiat vreodată, estimat de conservatori la circa 890 milioane de dolari.
După anunţul conform căruia afacerea lui Michael a surclasat-o pe cea a lui Janet, managementul acesteia a observat că de fapt, pe partea de înregistrări, Janet a fost cea care l-a surclasat pe Michael. Cu toate acestea este destul de dificil să spui cu exactitate valoarea segmentului de înregistrări din contract, pentru că profitul lui Michael depindea în mare parte de vânzări. The Wall Street Journal a estimat că acest segment din contractul lui Michael se ridica la circa 60 milioane de dolari.
Înainte să se anunţe că primul film al lui Michael Jackson ar putea fi unul muzical şi de aventură, intitulat Midknight, au înflorit speculaţiile asupra a ce fel de film ar putea fi prima lui peliculă. Atât Michael cât şi Eddie Murphy şi-au exprimat interesul în a-l portretiza pe Little Richard într-un film despre viaţa legendarului rocker. Little Richard a declarat că i-ar place mai mult să-l vadă pe Michael în rolul lui. Proiectul filmului acceptat de Michael a fost scris de Caroline Thompson, care a semnat şi scenariul pentru Edward Scissorhands (Edward, Mâini de foarfece) şi de Larry Wilson, autorul filmului Beetlejuice (Viaţă de stafie). Dacă speculaţiile creşteau în ceea ce privea rolul pe care avea să-l interpreteze Michael, s-a luat în considerare şi cine va juca rolul lui Michael. Inutil însă, pentru că filmul respectiv nu s-a materializat niciodată.
În acest timp, când încă mai lucra la viitorul şi mereu amânatul său album, Michael a luat cina împreună cu Madonna la Restaurantul Ivy din Los Angeles. Dar au plecat în maşini separate. Madonna a fost îmbrăcată toată în negru, iar Michael a purtat o jachetă roşie satinată.



Pe 25 martie 1991, Michael a însoţit-o pe Madonna la cea de a 63-a ediţie a decernării Premiilor Oscar. Michael a fost văzut în audienţă stând lângă Madonna în primul rând al insulei. Ea a purtat o rochie albă strălucitoare aducând foarte bine cu Marilyn Monroe. Coordonându-se cu ţinuta însoţitoarei sale, Michael a purtat cămaşă albă, sacou alb strălucitor ornat cu perle şi “două” mănuşi negre. Madona a susţinut piesa Sooner Or Later nominalizată pentru Cel mai bun cântec din filmul Dick Tracy, care de altfel, a câştigat Oscar-ul.
După ceremonia decernării premiilor, cei doi s-au îndreptat spre Restaurantul Spago pentru petrecerea de după eveniment. Stând la masă cu Michael şi Diandra Douglas şi cu Anjelica Houston şi Robert Graham, Madonna şi Michael păreau că atrag cea mai mare atenţie. Ceilalţi au fost surprinşi cât de mult a stat Michael la petrecere, de obicei el fiind intimidat de astfel de petreceri. Au stat destul după miezul nopţii. Michael s-a întreţinut cu văduva lui Henry Fonda, Shirlee şi cu Diana Ross, cât timp Madonna s-a întreţinut cu fosta ei jucărie sexuală, Warren Beatty. Apoi, Michael şi Madonna au plecat împreună. 
Au fost văzuţi din nou, două săptămâni mai târziu luând cina la un alt restaurant din Los Angeles. Se zvonea că ar lucra împreună la un duet pentru viitorul album al lui Michael şi posibil şi la alte proiecte. Ulterior, devenind un pic mai social, Michael a luat cina cu Brooke Shields la Hanul Seventh Ray din Topanga Canyon / California, la doar o săptămână înainte de lansarea noului său album.






La începutul lui 1991, MTV a realizat clasamentul Celor mai bune 100 video-clipuri din istorie. Michael a avut cinci piese de succes. The Way You Make Me Feel s-a clasat pe locul 94, Man In The Mirror pe locul 44, Billie Jean pe 28, Beat It pe locul 16 şi pe locul 1 cel mai mare hit video al tuturor timpurilor, conform MTV a fost Thriller.
În luna mai, a fost lansată biografia neautorizată intitulată Michael Jackson: The Magic and The Madness (Michael Jackson: Magie şi nebunie) semnată de J. Randy Taraborrelli. Biografia nu a fost cenzurată de Michael, aşa cum susţin unii, fără ca măcar să fi citit cartea. Totuşi scoate la iveală destule fapte surprinzătoare în privinţa lui Joseph Jackson şi a fraţilor Jackson în ceea ce priveşte infidelităţile lor conjugale şi problemele financiare. Taraborrelli susţine că Michael ar fi înşelat publicul cu declaraţiile sale privind relaţiile sale romantice cu Diana Ross, Brooke Shields şi Tatum O’Neal. El a declarat mai departe că este convins că Michael Jackson este încă virgin. Concluzia lui se baza pe faptul că nu a putut găsi pe nimeni, căruia să-i dea crezare că s-ar fi culcat cu Michael.
Deşi Michael s-a referit frecvent la Diana Ross ca la o mamă-iubită-prietenă, a spus că Tatum O’Neal a fost prima lui dragoste, după Diana şi a dezvăluit în Moonwalk că el şi Brooke Shields sunt „serios implicaţi romantic”, niciodată nu a susţinut că s-ar fi culcat cu vreuna dintre ele. Acest „implicat serios” poate însemna orice, iar Michael, fără discuţie, a păstrat în mod deliberat misterul în privinţa relaţiilor amoroase din viaţa lui. Ceea ce susţine Taraborrelli, că declaraţiile lui Michael au fost înşelătoare, se datorează propriei sale interpretări a felului cum defineşte el noţiunea de „serios implicat romantic”.
Ca răspuns la declaraţiile sale că Motown i-a înşelat pe Jackson Five şi pe alţi artişti în privinţa drepturilor de publicare care le reveneau acestora, Berry Gordy l-a dat în judecată cerându-i despăgubiri în valoare de 100 de milioane de dolari. Taraborrelli l-a dat şi el în judecată pe Gordy. Când cartea a fost republicată în primăvara lui 1992, declaraţiile potrivit cărora Motown a umflat cheltuielile aşa încât artiştii să fie nevoiţi să plătească pentru a se asigura că rămân în proprietatea companiei şi nu invers, au fost extrase din text.
Taraborrelli este şi autorul unei biografii neautorizate a Dianei Ross, Call Her Miss Ross (Numiţi-o Domnişoara Ross). Biografia a infuriat fanii în asemnea măsură încât autorul a fost nevoit  să realizeze un talk-show televizat special pentru Detroit şi transmis prin satelit de la New York, din pricină că a fost ameninţat cu moartea dacă mai pune piciorul în acel oraş.
În iunie, David Ruffin de la Temptations a murit din pricina unei supradoze de droguri. Când s-a dezvăluit publicului că fostul artist Motown era falit, Michael Jackson a contactat, compania de pompe funebre Swanson Funeral Home din Detroit şi a plătit costurile funeraliilor idolului său. De asemenea a trimis un aranjament floral în formă de inimă realizat din garoafe albe, la Biserica baptistă din Detroit însoţit de o notă: Cu dragoste, Michael Jackson. Nu a participat la ceremonia de înhumare de teamă că prezenţa sa ar fi putut transforma ceremonia într-un circ.
Tot în iunie a fost organizat un dineu în cadrul căruia Stevie Wonder a fost premiat cu Premiul Nelson Mandella. Dineul a fost găzduit de Bill Cosby, iar Michael a avut rolul de co-preşedinte al evenimentului alături de Quincy Jones, Harry Belafonte, Eddie Murphy, Lionel Richie, Denzel Washington şi Oprah Winfrey.
Consiliul Artelor de la Hollywood şi-a anunţat în iulie intenţiile de a realiza o pictură murală a lui Michael Jackson la Cinematograful El Capitan din Hollywood. Se spunea că pictura va avea o extensie 3D a braţului lui Michael, pe care se vor aplica lumini stroboscopice pentru a crea iluzia unei mişcări. După ce proiectul a fost în sfârşit aprobat, Consilierul oraşului Los Angeles, Michael Woo a spus: Dorim să încurajăm un adevărat mediu stradal care să trezească interesul acelora care îşi poartă cu grijă genţile diplomat, dar şi pe cel al copiilor cu casetofoanele lor uriaşe. Pentru mine este greu să-mi imaginez o persoană care să reprezinte un interes mai mare ca cel generat de Michael Jackson.
În august, a fost organizată o petrecere la Restaurantul Spago din Los Angeles, pentru ziua de naştere a lui Joe Jackson. Copiii s-au alăturat părinţilor lor, inclusiv Janet şi Michael.
Ediţia din august a revistei Ebony a inserat o serie de articole despre Cum a schimbat America, creativitatea de culoare. Michael s-a aflat printre cele câteva fotografii de pe coperta revistei. Unul dintre articolele seriei, intitulat Cele mai mari vedete frate şi soră în istoria show-business-ului, s-a focusat pe impactul pe care îl aveau Michael şi Janet Jackson. Nici un artist sau trupă nu au avut asupra lumii de divertisment, impactul pe care îl au Michael şi Janet Jackson, care au semnat contracte de milioane de dolari în lunile ce tocmai au trecut.... Deşi domeniul divertismentului se află într-o schimbare continuă şi alertă, este cel mai sigur pariu că Michael şi Janet Jackson vor continua să-şi exercite influenţa considerabilă şi în viitor.
La Premiile MTV Music Video 1991, s-a anunţat că Premiul Promotorul Video din acel an, va avea un nou destinar, deci va primi un nou nume. Premiul anual era cunoscut până acum ca The Michael Jackson Video Vanguard Award. Cel dintâi destinatar al premiului redenumit a fost Bon Jovi. Janet Jackson a avut şi ea două nominalizări pentru premiile video şi a câştigat unul, la categoria Cel mai bun video al unei artiste pentru piesa Love Will Never Do Without You. 
Premiera primului episod din sezonul de toamnă al seriei The Simpsons, intitulat Stark Raving Dad (Un tată de pomină), a avut loc în septembrie şi a abordat cazul unui pacient supra-ponderal care era convins că e Michael Jackson! Michael a fost vocea personajului, dar în distribuţie a fost listat sub pseudonimul John Jay Smith. În episodul respectiv, Homer este internat la ospiciu pentru că a purtat o cămaşă portocalie la serviciu. Colegul său de camera este Leon Kompowsky, care se crede Michael Jackson şi a fost internat din pricina supărării că albumul său Off The Wall a primit doar o singură amărâtă de nominalizare la Grammy. Michael a interpretat o nouă versiune a piesei Ben, în care numele Ben este înlocuit cu Homer. Apoi, merge acasă cu Homer şi îl ajută pe Bart să compună un cântec pentru ziua de naştere a surorii sale, Lisa. Piesa Happy Birthday Lisa a fost compusă de Michael, dar cântată în episodul respectiv de Kipp Lennon.





În toamnă, Geffen Records a lansat albumul The Simpsons Sing the Blues. Albumul conţine duete ale membrilor familiei Simpson cu Rod Stewart şi Jeff Healy. Producătorul executiv al seriei, James L. Brooks i-a cerut lui Michael Jackson să contribuie cu o piesă la acest album, dar Michael nu a putut din pricina agendei sale. Drept urmare, l-a rugat pe Bryan Loran să compună piesa care a devenit Do The Bartman. Piesa conţine multe referiri la Michael - If you can do the Bartman, You’re bad like Michael Jackson (dacă poţi face ca Bartman, eşti rău ca Michael Jackson), I’m bad, I’m bad şi Eat your heart out, Michael! (Îţi mănânc inima, Michael!) - şi a fost primul extras pe single de pe acest album.
În septembrie a venit din nou vremea ca revista Forbes să-şi publice lista anuală cu cei mai bine plătiţi entertaineri. Michael a fost listat pe locul 5; combinând ultimii doi ani, veniturile lui se ridicau la 60 de milioane de dolari. Pe locul 4 se situa Madonna cu ultimii doi ani estimaţi la 63 de milioane de dolari. O atenţie specială a acordat media faptului că Madonna se situa mai sus ca Michael Jackson. Ceea ce era evident absent din foarte multele comentarii, era faptul că în realitate Madonna câştiga mai puţin ca Michael. Iar creşterea veniturilor sale se datora faptului că a jucat în filmul Dick Tracy, acompaniat de lansarea unui album soundtrack şi a unui album cu cele mai bune hituri – The Immaculate Collection – a unei casete video şi a alteia specială pentru Justify My Love. De asemenea, a mai lansat şi un film documantar, Truth or Dare, despre turneul său Blond Ambition. Ultimele proiecte ale lui Michael, lansate în aceeaşi perioadă nu au fost luate deloc în considerare.
În octombrie 1991, un fan Michael Jackson a vizitat Muzeul Motown din Detroit, a forţat caseta în care se afla mănuşa albă donată de Michael şi a furat-o. Oficialii muzeului au cerut ca mănuşa să fie returnată şi atât. Au încercat să-l contacteze pe Michael pentru a primi un înlocuitor al obiectului furat. Între timp, raper-ul M.C. Hammer a oferit o recompensă de 50.000$, aceluia care îi va returna mănuşa lui, adăugând: Nimeni nu poate fura ceea ce va fi al meu!
Mănuşa a fost găsită două zile mai târziu. Apelanţii anonimi au spus pliţiştilor unde locuia fanul cu pricina. Poliţia a venit în Flint, la reşedinţa lui Bruce Hayes, care i-a condus la locuinţa prietenului său din Grand Blanc unde era ţinută mănuşa, în cutia unei casete video. A fost returnată muzeului şi aşezată la loc în februarie 1992 şi protejată de un nou sistem de securitate. Hayes a fost acuzat de furt şi condamnat la doi ani de corecţie şi 24 de ore de serviciu în folosul comunităţii. La acea vreme şi eu am locuit în Flint / Michigan şi am fost asaltată de oameni care mă întrebau dacă eu am fost cea care a luat mănuşa! Nu l-am cunoscut pe domnul Hayes şi din păcate nu am avut niciodată ocazia de a vedea mănuşa în altă parte decât la muzeu, în spatele geamului de sticlă.
O mănuşă similară a fost licitată în preajma sărbătorilor de Craciun. A fost achiziţionată de Robert Earl de la Hard Rock Café la preţul de 27.000$. S-a spus că mănuşa va fi expusă la Dublin. Acesta a fost cel mai mare preţ plătit vreodată pentru un obiect de colecţie. Recordul a avut oricum zile puţine. Şase luni mai târziu jacheta de piele a lui John Lennon s-a vândut la preţul de 43.100$, la o altă licitaţie organizată la Londra. Ulterior, licitaţiile pentru piesele de colecţie Jackson au dărâmat şi aceste recorduri.
Gestul lui M.C. Hammer de care am amintit mai devreme, venea la pachet cu lansarea single-ului şi video-clipului 2 Legit 2 Quit, în care îşi manifesta fantezia că ar concura cu Michael Jackson şi că era câştigătorul unicei mănuşi ca simbol al victoriei sale. Apoi, intenţiona să-i ofere trofeul lui James Brown. Hammer a mers chiar mai departe provocându-l public pe Michael la dans, provocare pe Michael a ignorat-o. Evident, Hammer a fost de părere că Michael nu i-ar fi dat niciodată credit lui James Brown pentru faptul că a avut o influenţă majoră în cariera lui. Desigur dacă ar fi fost cât de puţin mai atent, ar fi descoperit exact contrariul. În numeroase ocazii Michael l-a citat pe Brown ca unul dintre primele lui influenţe, idolul copilăriei sale, din momentul în care a început să-i studieze mişcările şi adesea să le imite, chiar şi în audiţia pe care a dat-o Jackson Five pentru Motown. Michael menţionează admiraţia sa pentru Brown şi influenţa lui în cariera sa chiar şi în Moonwalk. De asemenea, i-a oferit Părintelui Soul, tributul său prin prestaţia la premiile Grammy din 1988.
Luând o pauză de la finalizarea noului album, Michael a fost gazda celei de-a opta căsătorii a lui Elizabeth Taylor. Michael a condus mireasa la altar unde era aşteptată de Larry Fortensky, pe 5 octombrie 1991, la ranch-ul său din Neverland Valley. În următoarea ediţie a revistei People a fost inserată o fotografie a noului cuplu şi a gazdei lui. Partenera lui Michael la acest eveniment a fost din nou Brooke Shields. Ulterior, Michael a fost unul din organizatorii petrecerii de aniversare a celor 60 de ani ai lui Taylor. Parcul Disneyland a fost închis toată seara pentru a găzdui petrecerea. Lui Michael îi plăcea să-i cumpere lui Elizabeth bijuterii, pe care i le dăruia de ziua ei. La rândul ei, odată, Taylor i-a făcut cadou de ziua lui un elefant african. (Eu obişnuiam să-i trimit câte o felicitare, deşi m-am gândit de multe ori să-i trimit un ceas!)



În prima săptămână din noiembrie 1991, cu doi ani întârziere, primul extras pe single de pe noul album a început să fie difuzat pe posturile de radio din New York şi Los Angeles. Black Or White a fost lansat oficial o săptămână mai târziu. Noul single a stabilit un nou record din prima zi de lansare, intrând în 96% din cele 237 de topuri 40 naţionale ale posturilor de radio. Recordul anterior de 94% a fost deţinut de Madonna şi al său Like A Prayer. Ca şi în cazul înregistrării piesei Billie Jean, Michael s-a ocupat de întreaga linie vocală a piesei Black Or White.
Piesa a debutat în clasamentul Top pop singles Billboard pe locul 35. Revista a estimat că ar fi debutat mult mai sus, dacă ar fi intrat în noul sistem automat de cotare, Soundscan, care a devenit funcţional în săptămâna imediat următoare. În cea de a doua săptămână a urcat pe locul 3. În săptămâna 7 decembrie 1991, a treia de la lansare, single-ul numărul unu în toată ţara era Black Or White al lui Michael Jackson. A fost extrasul pe single care a cunoscut cea mai rapidă ascensiune în top de la piesa Let It Be a Beatles-ilor, care a ajuns pe locul 2 în doar două săptămâni în 1970. De asemenea, a fost primul single care a ajuns pe locul 1 în doar trei săptămâni de la lansare, de la piesa Get Back, tot a Beatles-ilor, din 1969. La finele anului era number one şi a stat acolo, totalizând şapte săptămâni pe locul 1, ceea ce l-a transformat pe Michael Jackson în primul artist care a deţinut locul 1 al hit-urilor pop în anii ’70, ’80 şi ’90. De asemenea, a fost şi hit-ul number one în clasamentele black, numite acum R&B. Black Or White a atins locul 1 în Statele Unite, Marea Britanie, Australia, Italia, Spania, Israel, Noua Zeelandă şi Clasamentul European Hot 100. Single-ul a primit platina în Statele Unite, depăşind 1 milion de exemplare vândute.
Imediat după lansarea single-lui Black Or White, trupa Genesis a lansat un clip video pentru extrasul lor pe single I Can’t Dance, în care Phil Collins execută o scurtă parodie dansantă după Michael Jackson. Şi mai devreme, în vară, Rod Stewart a lansat piesa The Motown Song. Clipul video ataşat, include imagini animate cu el însuşi, cu amicul său Elton John, Madonna şi Michael Jackson, care executând pasul moonwalk, cade într-o gură de canal deschisă.   






 Michael a făcut o înţelegere cu reţeaua de televiziune Fox, oferindu-i exclusivitatea de a difuza în premieră fiecare clip video sau scurt metraj cum îi place lui să le numească, de pe albumul Dangerous. Pe 14 noiembrie 1991, clipul video Black Or White a avut premiera simultan pe Fox, BET şi MTV. Extrasul pe single a fost lansat o dată cu debutul tv al video clipului, motiv pentru care numărul din săptămâna 2 noimebrie al ghidului tv a inclus o imagine cu Michael pe coperta sa. De asemenea, o dată cu lansarea albumului, revista Rolling Stone a avut şi ea inserată pe coperta ediţiei din 9 ianuarie 1992 o imagine cu Michael iar ediţia respectivă a apărut la standuri încă din luna decembrie 1991. Fox a tăiat din episodul Simpson-ilor pentru a difuza video-clipul puternic promovat. BET, a difuzat un program special intitulat, Armed and Dangerous (Înarmat şi Periculos), incluzând premiera clipului video. MTV a declarat „Săptămâna Michael Jackson” şi a difuzat scurt metrajele şi programele speciale cu Jackson întreaga săptămână conducând video-clipul la un debut de nivel planetar, pe care l-au difuzat şi de câte două ori în continuu. Sfârşitul de săptămână a adus „Weekend-ul Michael Jackson” la MTV.
Reţeaua de televiziune a început să se refere pentru prima dată la Michael Jackson ca la „Regele Muzicii Pop”, folosind expresia tot mai des în reclamele lor pentru premiera video. Evident, gurile rele au presupus imediat că acest lucru s-a datorat cererii lui Michael şi amendamentelor – chipurile impuse – pentru a li se permite să-i difuzeze clipul video. Elizabeth Taylor a fost adesea citată ca cea care l-a încoronat, deşi Bob Jones a susţinut că el a fost cel care a venit cu această titulatură, grăbind-o pe Taylor să o folosească în remarcile sale. Referinţele la faptul că el s-ar fi „auto-proclamat” Regele Muzicii Pop au devenit deranjante. Deşi i-a făcut plăcere titlul şi a încurajat folosirea lui, întotdeauna a menţionat că nu el s-a auto-intitulat astfel. Dincolo de toate acestea, titlul este mai mult decât potrivit. În ceea ce priveşte angajamentele mele cu Jackson, am fost încurajată să folosesc această titulatură în cea de a doua carte a mea. Folosirea ei în cea dintâi (n.t. -Michael Jackson: The King Of Pop) a fost pur şi simplu alegerea mea. La publicarea celui de-al doilea volum, am fost încurajată de Bob Jones să folosesc apelativul în titlul său: Michael Jackson: His Darkest Hour a devenit Michael Jackson: The King Of Pop’s Darkest Hour. Nu am fost forţată în nici un fel să folosesc acest titlu iar ajutorul primit pentru cartea respectivă nu a fost determinat de utilizarea acestui titlu. Chiar şi această carte conţine titulatura respectivă pentru că Michael Jackson va rămâne veşnic cunoscut ca Regele Muzicii Pop.
Revenind la Black Or White, scurt metrajul a fost vizionat în 27 de ţări, de către un public estimat la 500 de milioane de oameni, cea mai mare audienţă înregistrată vreodată la lansarea unui scurt metraj muzical. Circa 14 milioane de oameni l-au urmărit în Statele Unite. A fost primul clip video prezentat pe posturile de ştiri naţionale germane. A spune că scurt metrajul a provocat mare agitaţie, ar fi o neînţelegere. Michael cântă şi dansează alături de diverse rase din jurul lumii, inclusiv cu indieni şi ruşi; utilizând un proces de metamorfozare a chipurilor oamenilor de diferite rase şi alternând între sexe. Utilizând acelaşi proces, o panteră neagră se transformă în Michael, care începe apoi să danseze fără acompaniament muzical, dând interpretării sale comportamentul animalic al animalului respectiv. Michael face ţăndări geamurile unei maşini parcate şi aruncă volanul prin fereastra unui magazin. Dansând pe capota ei, nu face altceva decât să-şi mângâie zona pelviană. Fermoarul pantalonilor se desface în timpul transei sale, determinând bordul de lumini din studioul Fox să se aprindă ca un copac de Crăciun. Din pricina numeroaselor plângeri asupra celei de a doua jumătăţi a scurt metrajului considerată cu prea multă încărcătură violentă şi sexuală, Michael a decis să taie ultimele patru minute ale scurt metrajului pentru a fi difuzat mai departe şi a făcut următarea declaraţie:
Mă supără să cred că ‚Black or White’ ar putea influenţa orice copil sau adult la un comportament distructiv, chiar sexual sau violent. Am încercat întotdeauna să fiu un model bun şi ca urmare am făcut aceste schimbări pentru a evita orice posibilitate de influenţă adversă a oricărui comportament individual. Regret profund orice durere sau rană pe care ar fi putut-o cauza ultimul segment din ‚Black or White’ asupra copiilor, a părinţilor sau altor privitori.
S-a editat versiunea Black Or White, difuzată pe MTV şi Fox începând din duminica următoare, în emisiunea specială Michael Jackson Dangerous. Programul de 13 minute a inclus secvenţe de pe parcursul carierei lui Michael, foarte puţine care să nu fi fost prezentate cu ocaziile precedente. Programul s-a încheiat cu noua versiune editată a scurt metrajului, în care apar George Wendt alias Norm Peterson din serialul Cheers şi Tess Harper ca părinţii lui Macauley Culkin. În scurt metraj sunt folosite două pantere, Sasha şi Ivory. În segmentul rap al scurt metrajului, Michael este înconjurat de un grup de copii, conduşi de Culkin, printre care Dave Shelton şi Mark Pugh, membri ai trupei Another Bad Creation[1]. Fetiţa de pe scări este Brandi Jackson, din nou la lucru cu Unchiul Mike.
Michael a devenit bun prieten cu vedeta filmului Home Alone (Singur acasă), Macaulay Culkin, iar în timpul excursiei din iunie în Bermuda, au vizitat împreună Disney World. Michael a mers în Bermuda căutând o locaţie de filmare, o casă şi un teren pe care să construiască studiourile. Când şoferul unui taxi i-a spus că insula adăposteşte 58.000 de oameni, el a început să râdă spunând că a avut de-a face cu mulţimi mult mai numeroase la concertele sale. Unul din obiectivele de atracţie din Bermuda pentru oamenii faimoşi este acela că locuitorii insulei au tendinţa de a-i lăsa în pace. Acesta însă, nu a fost şi cazul lui Michael Jackson. În timpul şederii sale acolo, insula şi-a pierdut calmul şi s-a făcut mare tam-tam pe tema prezenţei lui. Cât a stat în Hamilton, capitala ţării, Michael a făcut o croazieră cu vaporul pilotat de H. Ross Perot.
Culkin şi-a petrecut aniversarea celor 11 ani la Neverland, unde Michael, un mare fan al bătăliilor cu apă – de pe vremea când era pe drumuri cu Jackson Five – a construit un fort. Fortul este prevăzut cu şanţuri, turnuri de apă şi lansatoare de baloane cu apă pe o rază de circa 18 m. Şi desigur, nici o bătălie cu apă nu este completă fără o selecţie atentă a armelor. Michael l-a vizitat pe Culkin pe platoul de filmare de la Home Alone 2, filmări care au demarat la începutul anului 1992 în Illianos.
În ciuda potenţialului uriaş de vânzare dar datorită controversei iscată pe scară largă, oficialii de la Epic au decis să nu lanseze versiunea needitată a scurt metrajului Black Or White, ca single video. Controversa însă, a acaparat fiecare ziar, program de ştiri şi emisiune radio pentru următoarele câteva zile. Cota speculaţiilor era în creştere şi oscila între, dacă Michael şi-a pierdut complet minţile sau dacă totul a fost atent orchestrat. Cu sigurnaţă, controversele nu păreau să influenţeze negativ promovarea albumului. Oamenii, care în alte circumstanţe nu ar fi aflat de noul album şi video clip al lui Michael Jackson, nu-şi mai puteau lua ochii de la el. Nu exista cineva care să nu ştie că noul album al lui Michael Jackson avea să intre curând în magazine, iar Michael sau Sony nu ar fi putut face o reclamă mai mare sau la aşa o scară. Această acoperire a depăşit cele 30 de secunde de reclamă publicitară făcută albumului şi semnată de regizorul David Lynch, care au început să fie difuzate în noiembrie. Nimic din toate acestea nu a influenţat negativ nici măcar vânzarea extrasului pe single. Extrasul pe single a debutat pe locul 10 în clasamentul Top 40 Radio Monitor, cel mai înalt debut înregistrat în acest clasament care monitorizează eşantionul naţional al 125 de Topuri 40 ale staţiilor de radio, 24 ore pe zi. Scurt metrajul s-a bucurat de cele mai multe difuzări dintre toate clipurile video de la acea dată pe MTV. Şi ca urmare a răspunsului copleşitor pe care l-a avut scurt metrajul, la finalul anului 1991, Black Or White a fost ales de ghidul tv unul dintre cele 12 Cele mai fascinante momente TV din ultimele 12 luni.
Pe lângă obişnuita casetă şi CD-ul single, au fost lansate şi o serie de selecţii speciale ale mixajelor realizate pe piesa Black Or White; cinci versiuni ale piesei re-mixată de Robert Clivilles şi David Cole, cel mai bine cunoscuţi ca C&C sau C&C Music Factory.
În ceea ce priveşte promovarea albumului Dangerous, aceasta a fost o mare explozie de publicitate.






(va urma)



[1] Another Bad Creation prescurtat ABC – trupa R&B americană, Atlanta / Georgia



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
;