vineri, 26 iulie 2013

1992 Ebony Magazine



Ebony Magazine (Africa)
mai 1992

*
Traducere si adaptare Mihaela A.R.

 Următorul interviu a fost realizat de Revista Ebony
cu ocazia vizitei lui Michael Jackson în Africa

EBONY/JET: Ai vreun sentiment special faţă de revenirea pe continentul African?
JACKSON: Pentru mine, locul acesta reprezintă “zorii civilizaţiei”. Este primul loc în care a luat naştere societatea. E perceput ca leagănul iubirii. Şi cred că există această conexiune pentru că aici sunt rădăcinile tuturor ritmurilor. Rădăcinile tuturor lucrurilor. Aici e acasă.
EBONY/JET: Ai mai vizitat Africa în 1974. Poţi face o comparaţie a celor două vizite? Care este contrastul dintre ele?
JACKSON: De data asta sunt mai conştient de lucrurile pe care le văd: de oameni şi de felul cum trăiesc şi guvernează. Dar din punctul meu de vedere, sunt mai atent la ritmuri, la muzică şi la oameni.  Asta este ceea ce observ mai mult ca orice altceva. Ritmurile sunt incredibile. Poţi observa mai ales felul în care se mişcă copiii. Chiar şi cei mai micuţi, atunci când aud tobele, încep să se mişte. Ritmul, felul în care le pătrunde în suflet şi îi face să se mişte. Acelaşi lucru îl vezi şi la negrii din America…
EBONY/JET: Cum te simţi să fii un rege adevărat?
JACKSON: Nu am încercat niciodată să mă gândesc la asta pentru că nu vreau să-mi bat capul. Dar, este o adevărată onoare….
EBONY/JET: Vorbind despre muzică şi ritm, cum ai ajuns să incluzi piese gospel pe ultimul tău album?
JACKSON: Am compus Will You Be There? acasă, la Neverland, în California… Nu m-am gândit o clipă că ar putea fi greu. De aceea este dificil să-mi asum creditul asupra pieselor pe care le-am compus, pentru că întotdeauna am simţit că ele au fost create deasupra mea. Mă simt norocos pentru că sunt un instrument prin care se transmite muzica. Eu sunt doar mediumul prin care se propagă. Nu-mi pot asuma creditul pentru ea pentru că este lucrarea Domnului. Iar El mă foloseşte ca pe un mesager….
EBONY/JET: Care a fost conceptul albumului Dangerous?
JACKSON: Am vrut să fac un album care să fie asemeni Operei Spărgătorul de Nuci a lui Tchaikovsky. Aşa încât oamenii să-l asculte într-o mie de ani de acum îaninte. Ceva care să dăinuiască pentru totdeauna. Mi-ar place să ştiu că copiii şi adolescenţii şi părinţii de toate rasele şi de pretutindeni din lumea asta, ascultă piesele de pe acest album şi le disecă sute şi sute de ani de aici înainte. Vreau ca acest album să trăiască.
EBONY/JET: Am observat că în această excursie ai făcut eforturi speciale pentru a vizita copii.
JACKSON: Iubesc copiii, după cum bine vezi. Şi bebeluşii.
EBONY/JET: Şi animalele.
JACKSON: Ei bine, există un anumit sentiment pe care reuşesc să mi-l dea copiii şi animalele, o anume inspiraţie creatoare, o anumită forţă pe care mai târziu, ca adulţi, o pierdem; probabil din pricina a ceea ce se întâmplă în lume. Un mare poet a spus cândva: Când văd copiii, îmi dau seama că Dumnezeu nu şi-a întors chipul de la oameni. Un poet din India, pe nume Tagore, a spus acest lucru. Pentru mine, puritatea copiilor reprezintă sursa unei infinite inspiraţii. Şi acesta este potenţialul oricărui om. Dar în momentul în care devii adult, déjà eşti condiţionat; eşti condiţionat de lucrurile care te privesc şi de felul cum eşti privit. Dragostea. Copiii înseamnă dragoste, ei nu bârfesc, nu se plâng. Ei au sufletul deschis. Te aşteaptă. Nu te judecă. Nu văd lucrurile prin prisma culorilor. Asta este problema adulţilor. Îşi pierd copilăria. Exact sursa nivelului de inspiraţie de care avem atâta nevoie şi care este atât de importantă în creaţia artistică de orice fel; în muzică, sculptură, poezie sau literatură. Este acelaşi fel de puritate, acel nivel de conştiinţă din care am fost şi noi creaţi. Iar copiii îl au. Îl simt imediat la copii, la animale şi în natură. Şi desigur când mă aflu pe scenă. Nu pot performa dacă nu simt acea legătură, acea conexiune cu publicul. Ştii cum e cu cauza şi efectul, acţiunea şi reacţia. Acesta este jocul meu cu ei. Reacţia lor mă hrăneşte şi mă face să acţionez sub impulsul lor energetic.
EBONY/JET: Cum se întâmplă toate astea?
JACKSON: Eu cred că Dumnezeu îşi alege oamenii pentru a face anumite lucruri, exact cum au fost aleşi Michelangelo sau Leonardo da Vinci sau Mozart sau Muhammad Ali sau Martin Luther King. Iar misiunea lor a fost să facă acele lucruri. Iar eu cred că încă nu mi-am atins scopul, motivul pentru care mă aflu aici, pe lumea asta. Eu sunt angajat în arta mea. Şi cred că obiectivul final al oricărei forme de artă este acela de a crea uniunea între material şi spiritual, între uman şi divin. Şi mai cred că acesta este adevăratul motiv pentru care există arta şi ceea ce face eu. Mă simt norocos că sunt acel instrument prin care se transmite muzica…. Simt adânc în mine că lumea în care trăim este cu adevărat o mare, uriaşă, monumentală orchestră simfonică. Sunt convins că în forma lui primordială, întregul proces de creaţie este sunetul şi nu mă refer la un sunet oarecare, ci la muzică. Ai auzit vreodată expresia “muzica sferelor”? Ei bine, asta este o frază literară, o figură de stil. În Noul Testament se spune: Şi Domnul a făcut omul din ţărână şi i-a dat suflarea vieţii, iar omul a devenit un suflet viu. Pentru mine, suflarea asta a vieţii înseamnă muzica vieţii care pătrunde fiecare fibră a creaţiei. În una din piesele incluse pe albumul Dangerous, spun: Eternele cântece ale vieţii se zbat în sângele meu, dansând pe ritmul mareelor şi al revărsărilor (n.t. - Planeth Earth). Asta este o declaraţie cam literară, ideea este că aceleaşi reţete miraculoase şi ritmuri biologice care sună în arhitectura ADN-ului nostru, guvernează şi mişcarea stelelor. Aceeaşi muzică guvernează şi ciclicitatea anotimpurilor, pulsul inimilor noastre, migraţia păsărilor, fluxul şi refluxul – mareele oceanelor ciclurile de creştere, de evoluţie şi de transformare. Asta este muzica, ăsta este ritmul. Iar scopul meu în viaţă este acela de a oferi lumii ceea ce am fost norocos să primesc: extazul divin din contopirea între muzica şi dansul meu. Acesta este scopul meu, motivul pentru care mă aflu pe acest pamânt.
EBONY/JET: Dar despre politică? Ce părere ai?
JACKSON: N-am să fac niciodată politică. Dar cred că muzica poate calma o fiară sălbatică. Dacă pui celulele la un microscop şi creezi un ambient muzical, vei vedea cum acestea încep să se mişte, să danseze. La fel se întâmplă şi cu sufletul…. Eu aud muzica în orice. (pauză) Ştii ceva, asta este tot ce am avut de spus în opt ani. Ştii că nu dau interviuri. Ăsta se datorează faptului că te cunosc şi am încredere în tine. Eşti singura persoană în care am încredere să-i acord interviuri.





INTERVIURI:

1987  Ebony/Jet ShowcaseInterview

1993  Michael Talks… ToOprah

1995  Prime Time Live Interview

1999  TV Guide Interview

2001  Discursul lui Michael Jackson la Universitatea Oxford

2001 TV Guide Interview

2001 USA Today Interview

2002 VIBE Magazine Interview

2003 60 Minutes Interview

2005 Geraldo Rivera Interview


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
;