vineri, 1 februarie 2013

1984 - ON THE ROAD WITH MICHAEL! / Capitolul 6 – Jackson-ii se pregătesc pentru Turneul Victory


ON THE ROAD WITH MICHAEL!
by Mark Bego
(1984)
Traducere  şi adaptare în Limba Română, Mihaela A.R.


Capitolul 6
JACKSON-ii SE PREGĂTESC PENTRU TURNEUL VICTORY


De la primele sale două apariţii pe coperta revistei Rolling Stone în 1983, Michael Jackson a refuzat în mod categoric să acorde vreun interviu presei. Cu excepţia celor câteva cuvinte rostite în semn de acceptare a premiilor sale şi a prezentării de la petrecerea din februarie 1984, a rămas în continuare misterios şi inaccesibil. Eu cred că toată această tăcere misterioasă, faţă de enorma sa popularitate, nu face decât să intensifice şi mai mult atracţia sa deja magnetică. Cu cât îşi păzea mai mult personalitatea sa enigmatică cu atât sporea interesul, curiozitatea şi fascinaţia publicului pentru el.
Şi cu cât se apropia mult anticipatul turneu Victory, ceilalţi membri ai familiei au servit ca purtători de cuvânt ai taberei Jackson. Vorbind despre rolurile lor în viitorul album şi turneu, fraţii lui Michael au dat diverse declaraţii, iar LaToya a vorbit liber despre Michael, despre viitorul ei al treilea album şi despre linia de modă pe care urma să o lanseze. În acest capitol veţi găsi câteva dintre aceste dicuţii purtate cu Jackson-ii în vara anului 1984.

MARLON JACKSON

În turneul Victory, fiecare din membrii trupei are locul lui bine definit pe scenă şi în spectacol. Marlon Jackson este responsabil cu toate efectele pirotehnice sau cum spune Jackie: „El trebuie să arunce totul în aer.” De asemenea, este foarte implicat în ceea ce priveşte coregrafia complicată a trupei, de care se ocupa de altfel de prin 1970 când avea 13 ani. Marlon şi Michael se vor ocupa de mişcarea scenică şi sincronizarea trupei, asistaţi de fratele lor mai mare Jackie. Conform celor spuse de Marlon: „Ne încuiem în cameră, ascultăm muzică şi ne vin idei.
În 1983 Marlon a produs albumul Wright Back At You(Wright se întoarce la tine) pentru cântăreaţa Betty Wright şi a interpretat un duet cu ea pentru albumul respectiv. Trebuie amintit aici şi debutul lui Marlon într-un film dramatic, după turneul din 1984. Filmul este semnat de Universal şi se intitulează Cat (Pisica). Alături de el le găsim pe Janet şi LaToya Jackson.
În timpul liber, Marlon lucrează în studioul de acasă, compunând piese. Pentru albumul Victory, el a produs, compus şi interpretat linia vocală şi instrumentală pentru piesa Body.
Legat de viitorul turneu, Marlon a comentat că munceşte ca un turbat, pentru a finaliza albumul şi pentru a pregăti spectacolul de pe scenă. Conform celor spuse de el: „Ne întâlnim zilnic. Lucrurile se precipită. Ascultăm prezentările şi discutăm între noi. Peste toate astea, stau cam 12 ore pe zi în studio, pentru a finaliza albumul. Pune-te în locul meu. Fac chestia asta de când aveam 6 ani. Toată viaţa am fost numai în turneu. Şi vine un moment când spui: ‚Chestia asta s-a cam învechit. Să încercăm ceva nou.’ Din punctul nostru de vedere, să nu mergem în turneu, nu înseamnă neapărat că ne-am despărţit sau că Michael se mai întoarce pentru un turneu şi apoi părăseşte trupa. Nu este vorba de aşa ceva. Jermaine nu a mai venit cu noi în turneu de nouă ani, dar Michael întotdeauna a făcut parte din trupă. Citeşti articole care spun că Michael nu vrea să mai meargă în turneu. Dacă nu vrea, nu e necesar. Nu-l obligă nimeni. Iar el ştie asta.
Din dorinţa de a clarifica declaraţiile referitoare la tatăl lor, Joseph Jackson, precum şi înţelegerile contractuale cu el, Marlon a adăugat: „Poate ai citit şi că Michael Jackson şi Jackson-ii l-au concediat pe tatăl lor. Nu este deloc adevărat. Tata a avut  un contract pe 5 ani cu noi, pe care l-am reînnoit pentru încă 7 ani. Apoi contractul a expirat iar noi am decis să nu-l mai reînnoim. Şi asta nu din pricină că ar fi făcut ceva greşit. Ci pentru că pur şi simplu avem nevoie de o pauză. Să fii implicat în afaceri cu proprii părinţi este un lucru foarte delicat. Să nu fii de acord cu tatăl tău, este un lucru delicat! Aşa că singura cale de a evita acest lucru a fost să nu-i mai reînnoim contractul.
Comentând despre albumul Thriller al lui Michael şi succesul său răsunător, Marlon recunoaşte: „Întreaga familie a avut sentimentul că se va vinde bine. Până la urmă, ‚Off The Wall’ s-a vândut în 8 milioane de exemplare, aşa că ne aşteptam ca ‚Thriller’ să atingă măcar această performanţă.
Se va vinde albumul Victory în 30 de milioane de exemplare aşa cum a făcut-o Thriller? Şi în aceste condiţii, ce presiune competitivă apasă asupra Jackson-ilor? Marlon prognostichează: „Acum trei ani era foarte greu să vinzi şi un milion de copii, deci nu te poţi aştepta să vinzi de fiecare dată 30 de milioane. Oamenii nu ar avea atâţia bani să suporte şocul atât de curând. Dar simt că dacă ultimul nostru album – Triumph – s-a vândut în număr de 2,5 milione de exemplare, acesta îl va depăşi!


RANDY JACKSON

La începutul lui 1976, atunci când Jackson 5 au părăsit Motown Records, iar Jermaine a decis să rămână la Motown, cel mai tânăr Jackson – Randy - s-a alăturat fraţilor lui, care s-au mutat la Epic Records şi a început să înregistreze alături de ei sub titulatura The Jacksons. Înainte de asta însă, Randy a performat alături de fraţii lui, live, pe scenă, aşa că tranziţia lui a fost una graduală şi cât se poate de naturală.
Una dintre cele mai mari înregistrări din isotria Jackson-ilor este piesa Shake Your Body (Down To The Ground), piesă compusă de Randy şi Michael. S-a vândut în 2 milioane de exemplare. Amintindu-şi de evoluţia acestui cântec, Randy spune: „Intonam o parte a melodiei şi fredonam câteva cuvinte în studioul Havenhurst din L.A.. Michael a intrat în cameră şi a început să cânte cu mine. L-am cântat într-una şi l-am reluat până am scos tot cântecul.
Printr-o situaţie similară a trecut şi compoziţia The Hurt de pe albumul Victory. „De câteva zile tot cântam la keyboards acasă la David Paich. Într-una din zile a început şi Michael să cânte, Jackie ni s-a alăturat şi aşa am muncit împreună până am finalizat cântecul! Toţi am compus câte 2-3 piese pentru albumul Victory. Împreună am compus vreo 17 piese, dar numai 8 vor fi incluse pe album. Ultimele selecţii vor fi făcute într-un cadru familial, unde vom vota cu toţii materialul final.
Despre aportul său la turneul Victory, Randy spune: „Am ajutat la selecţia muzicienilor care vor merge cu noi în turneu. În timp ce Marlon, Tito, Jackie şi Michael lucrează la numerele lor din spectacol, eu lucrez cu orchestra şi cu echipa, tehnica pentru chitară, tobe şi background-ul vocal.  Eu mă ocup de verificarea fiecărui sunet şi fiecărui microfon. Sunetul este foarte important pentru mine. Simt că din punct de vedere vizual, spectacolul va fi grandios, dar trebuie să sune şi bine! Încercăm să le oferim oamenilor ceva special, ceva care să însemne mult mai mult decât banii.
N-am mai pus mâna pe bass sau pe o chitară clasică de când au apărut sintetizatoarele.”, spune Randy. „În turneu voi cânta la bass şi la chitară clasică, dar în studio mă joc cu keyboard-ul: DX7, Fairlight, DS1 şi un emulator. Muzica mea favorită este cea clasică: Chopin, Bach şi Stravinsky – dar în mod special Chopin.”, ne dezvăluie Randy. „Atunci când nu performez, citesc sau cânt la pian toată noaptea. Iubesc plaja şi îmi place să mă plimb cu bicicleta.


JERMAINE JACKSON

Nu am mai fost cu adevărat împreună să arătăm ce putem, de la Jackson 5.”, explică Jermaine Jackson referitor la noul album Victory, care marchează pentru prima dată reuniunea celor şase fraţi. „A ieşit foarte bine.”, adaugă el. „Am regăsit acea magie specială, armonioasă. Sunt emoţionat pentru că am aşteptat această clipă, de a lucra din nou împreună, de nouă ani.
Ultima dată când Jermaine a fost într-un studio cu Michael, Marlon, Jackie şi Tito, s-a întâmplat în 1974 pentru albumul Dancing Machine. La vremea aceea, Randy nu înregistra cu fraţii lui, aşa că Victory este într-adevăr un risc unic pentru ei. În 1976, când Michael şi ceilalţi fraţi au semnat cu Epic Records sub numele The Jacksons, Jermaine a fost cel care, rămas la Motown, a urmat o carieră solo. Cu un an înainte, Jermaine s-a căsătorit cu Hazel Gordy, fiica preşedintelui Motown Records, Berry Gordy Jr.. Ca urmare, loialitatea lui s-a împărţit, iar Motown a câştigat pe lista lui de priorităţi.
În anii care au urmat, ca artist solo, Jermaine a înregistrat 7 albume, cel mai notabil fiind Let’s Be Serious; melodia care dă titlul albumului fiind compusă şi produsă de Stevie Wonder. Piesa s-a vândut într-un milion de exemplare şi a fost nominalizată la premiile Grammy din 1981.
În timpul pregătirilor turneului Victory, Jermaine a semnat cu Arista Records şi şi-a lansat albumul de debut la această casă de discuri, intitulat Jermaine Jackson. De menţionat că în cariera lui solo de până acum, niciodată nu a sunat mai bine. De la duetul dramatic pe care îl face cu fratele său Michael – Tell Me I’m Not Dreamin’ (Too Good To Be True) – la piesa fierbinte Dynamite sau la cea bazată pe o istorioară science-fiction Escape From The Planet Of The Ant Men, Jermaine a avut succesul scontat cu acest album.
Privind înapoi, la perioada petrecută alături de Jackson 5, Jermaine îşi aminteşte: „Eu şi Michael obişnuiam să cântăm în duet atunci când performam în clubul din Gary, Indiana. El avea 5 ani iar eu 8. Tata ne punea să cântăm piese ale celor de la Temptation şi James Brown. Am devenit atât de cunoscuţi, încât primarul din Gary, Richard Hatcher, ne-a cerut să susţinem un spectacol. Diana Ross a fost invitata lui. Ea a văzut spectacolul şi l-a sunat pe Berry Gordy. Aşa am ajuns să susţinem o audiţie pentru el, la casa lui din Detroit. Nu mai văzusem niciodată o casă ca a lui. Era atât de mare încât avea o cameră în care era amenjat un teren de golf cu 12 găuri şi o pistă de bowling la subsol. Ne-a spus că dacă aruncăm mingea din prima lovitură în gaură, ne dă 10.000$! Am început să lovim mingiile cu furie, încercând să câştigăm acei bani!
Ce simte Jermaine atunci când se uită la casetele video şi ascultă înregistrările cu Jackson 5? Se confesează: „Acum, când privesc înapoi şi mă uit la Jackson 5, am impresia că văd alţi copii.
Despre viaţa personală, Jermaine spune: „Sunt căsătorit cu fiica lui Berry Gordy de 10 ani. Ne-am întâlnit în Detroit, în 1968 când noi înregistram albumul ‚Diana Ross Presents The Jackson 5’. Eu aveam 13 sau 14 ani. Hazel avea 13 şi era în studio cu tatăl ei. Acum mă ajută în afaceri şi scriem cântece împreună. O familie puternică are la bază o fundaţie puternică. Indiferent că ai succes sau eşti nefericit, ai cu cine împărţi aceste trăiri.
O vreme Jermaine a lucrat la Motown Records nu numai pentru cariera sa dar şi pentru a descoperi noi talente. „Eu şi Hazel i-am adus la Motown pe DeBarge, Stephanie Mills şi pe Switch. Am văzut-o pe Stephanie Mills la New York, în ‚The Wiz’ şi a semnat cu Motown. Eram într-un lift în clădirea Motown din L.A. când Switch mi-a dat o casetă. Am ascultat-o şi mi-a plăcut. Aşa că eu şi Hazel i-am adus în L.A., le-am găsit o casă unde să locuiască şi i-am ajutat timp de câteva săptămâni să se pregătească. Apoi am aranjat o întrevedere cu Berry Gordy, iar el a semnat cu ei. În timpul promovării unui turneu în Detroit, l-am întâlnit pe Eldra, cântăreţul vocal de la DeBarge. El cânta gospel şi nu a vrut să părăsească biserica. Cânta în stilul lui Frankie Lyman. Eu şi Hazel i-am ajutat să înregistreze un album gospel la Motown.
După 15 ani petrecuţi la Motown, Jermaine a simţit că a cam stagnat, iar în 1983 a luat decizia de a părăsi compania deşi contractul îl obliga la mai multe albume sub egida ei. Jermaine ne explică cum a fost să se împartă între carieră şi familie: „Am vrut să am libertatea de a păstra talentele descoperite dar politica Motown nu admitea aşa ceva. Aşa că m-am hotărât să mă mut la Arista. Berry Gordy m-a lăsat să plec pentru că vroia să fiu fericit.
Oricum, Jermaine plănuieşte să descopere şi să perfecţioneze şi alte talente. Chiar şi în turneul Victory, conform celor spuse de el: „Îmi voi lua o cameră video pe drum şi voi surprinde noi talente în timpul turneului.
Jermaine are sentimente bine definite în ceea ce priveşte eternitatea adevăratei creaţii. El simte că anumite cântece, filme sau creaţii sunt destinate unei vieţi veşnice. Şi-a amintit de o discuţie pe această temă, pe care a avut-o cu Michael: „Eu şi Michael ne-am lansat într-o dezbatere despre filmele ‚Gandhi’ şi ‚E.T.’, care îţi va arăta deosebirea dintre noi doi. El trăieşte într-o lume magică şi îi place E.T.. Eu sunt de părere că filmul ‚Gandhi’, va dura mai mult ca unul clasic pentru că publicul îşi dă seama că este vorba despre ceva real. E o diferenţă între ‚Dancing Machine’ şi ‚Never Can Say Good Bye’. ‚Never Can Say Good Bye’ va dura mult după ‚Dancing Machine’, pentru că în el se vorbeşte despre sentimente reale.
Una dintre cele mai mişcătoare piese de pe albumul Jermaine Jackson se intitulează Oh, Mother, compusă ca un tribut adus mamei sale, Katherine Jackson. Despre ea, Jermaine spune: „Mama este ca E.F. Hutton[1] (referindu-se la sloganul companiei). Când vorbeşte ... ascultăm!
Există tot felul de controverse în tabăra Jackson-ilor referitoare la nemulţumirea membrilor familiei faţă de implicarea lui Don King. Despre acest subiect, Jermaine mi-a explicat că, cuvântul cheie din terenul lui King, atunci când se referea la Jackson-i, era „familie”. „Ceea ce ne-a plăcut la Don King a fost faptul că a adus familia împreună – inclusiv pe mama şi pe tata!
După cum puteţi constata, Jermaine Jackson este gata să-şi ducă cariera solo pe noi culmi cu noul album al familiei, cu turneul familiei şi cu noul său album. Aşa cum spune cel mai mare succes al său la Motown – Let’s Get Serious – Să fim serioşi! Jermaine este foarte serios când vorbeşte despre cariera şi familia lui.


JACKIE JACKSON

În timp ce toţi fraţii au primit câte o sarcină privind turneul Victory, cel mai în vârstă dintre ei, Jackie Jackson s-a trezit că trebuie să găsească personalul profesionist care să alcătuiască echipa de lucru pentru drum. Cum este un tip inventiv şi-a proiectat pantofii – unici – speciali, pe care îi va purta pe scenă, în turneu. Deşi sunt marca Nike, au talpa din piele moale aşa încât să alunece pe scena din lemn fără să rămână înţepeniţi aşa cum se întâmplă cu tălpile de cauciuc. Şi în plus, pentru a fi vizibili, au dungi luminoase care strălucesc atunci când dansează!
După spusele lui Tito, Jackie a fost cooptat în echipa de baseball White Sox (Şosetele Albe) când avea 19 ani, înainte de a începe să cânte ca profesionist. Tito se laudă: „A renunţat la antrenamente şi la terenul de baseball ca să stea cu fraţii lui!
Jackie, căruia îi place sportul – baschet, baseball, ski – este căsătorit de 9 ani şi are doi copii. Fiul său, Siggy are 7 ani, iar fiica, Brandi are 2.
Privind înapoi la perioada Jackson 5, Jackie îşi aminteşte: „Tata cânta la chitară cu câteva trupe semiprofesioniste. Mama cânta mereu prin casă. Fredona melodii country si western iar noi o acompaniam. Jermaine avea o voce ca a unui om de 25 de ani. El, Tito şi cu mine am început să cântăm la spectacolele de talente şi chiar am câştigat câteva trofee. Michael avea 7 ani, cânta la congas şi imita mişcările lui James Brown!
Una dintre cele mai vii amintiri despre Motown a fost audiţia pe care a susţinut-o trupa pentru Berry Gordy Jr. la casa acestuia din Detroit. Despre asta, Jackie spune: „Ne-am aranjat instrumentele în jurul piscinei interioare. Smokey Robinson, Temptations şi Mary Wells erau acolo. Eram tare nervos... urma să cântăm în faţa idolilor noştrii. O săptămână mai târziu eram în studio şi înregistram ‚Diana Ross Presents The Jackson Five’! Albumul a primit platina!


TITO JACKSON

Pe peretele lui Tito Jackson se află o plachetă cu următoarele cuvinte gravate pe ea: Premiul Biletul de Aur. A fost oferită Jackson-ilor de către faimoasa arenă new-york-eză Madison Square Garden pentru vânzările record de bilete (140.000 bilete între anii 1970 şi 1981). Pentru Tito acesta este un premiu special, pentru că îi place să cânte pentru fani. „Plecăm în turneu şi dăm tot ce putem timp de  trei sau patru luni, apoi ne întoarcem acasă şi trei ani plângem că ne-ar fi plăcut să stăm mai mult plecaţi.”, spune el. Ei bine, în vara lui 1984, dorinţa lui Tito se va împlini şi va fi marcată ca cel mai mare turneu al decadei!
Tito este încântat de succesele lui Michael înregistrate cu albumul Thriller, dar punctează imediat că Michael nu ar părăsi niciodată trupa pe care el şi fraţii lui au fondat-o împreună. „Michael este o părticică din The Jacksons aşa cum sunt şi eu.”, spune el. „Când şase fraţi performează împreună, există ceva magic, lucru pe care nu-l poate reda nici unul individual. Ne simţim bine împreună!
Pentru albumul Victory, împreună cu Wayne Arnold, Tito a compus melodia We Can Change The World. Tito a compus muzica şi mare parte din versuri, cântă la chitară, la pian, la sintetizator, la chitară bass şi este producătorul principal al piesei. Mare parte din coloana sonoră a fost înregistrată în studioul lui propriu de acasă. Tito spune: „Soţia mea este supărată pentru că am scos covorul în hol iar canapelele le-am pus la intrare. Toată camera este plină cu echipament de înregistrare!
Despre piesa We Can Change The World, Tito explică: „Cântecul se referă la problemele lumii – război, foamete, hoţie, copii care nu se duc la şcoală, crime – şi la oamenii care încearcă să mişte lucrurile în direcţia cea bună. Să vă exemplific cu câteva versuri: ‚Toţi pentru unul, aşa ar trebui să fim / Dacă nu avem atitudine, sfârşitul poate fi aproape.’ Să-ţi iubeşti aproapele este un lucru pe care mulţi oameni îl ignoră de-a dreptul.
Despre turneul Victory, Tito ne spune: „Marlon, Jermaine, Randy şi cu mine am adunat instrumentiştii. Mie mi-a revenit sarcina de a-i învăţa piesele şi de a repeta cu ei. Am produs câteva piese şi pentru sora mea Rebbie, care în vara aceasta va lansa un LP sub egida CBS Records. Este o mixtură de rock contemporan. În acest turneu, vom călători cu opt trailere care vor căra echipamentul, iar eu voi avea timp să scriu pe drum. Am fost prezent la audiţiile a 20 de chitarişti iar Randy a audiat keyboard-ist-ul. Vom avea trei chitarişti: David Williams, Gregg Wright şi cu mine. Jermaine va cânta la bass, Jonathan Moffet este bateristul, iar Randy va mânui keyboard-ul alături de alţi doi instrumentişti.
Comentând despre implicarea lui Michael în LP-ul Victory, Tito spune: „Michael a fost foarte, foarte ocupat. Succesul repurtat l-a pus pe drumuri aşa că nu prea a fost prin preajmă cum era de obicei. Uneori trebuie să umpli anumite goluri şi exact asta facem noi. Încercăm să nu ne călcăm pe picioare între noi. Există mult talent în familia noastră: surorile noastre LaToya şi Janet înregistrează şi ele, Jermaine lansează un album, Michael a făcut-o deja şi mai sunt multe altele. Încercăm să respectăm calendarul fiecăruia. Am avut un succes uriaş cu albumele trupei The Jacksons şi am primit platina pentru vânzări. Dar succesul lui Michael a fost cu mult mai mare. Iar asta ne ţine pe noi ceilalţi în umbră. În consecinţă ne ajutăm reciproc pentru că, în fond, aşa am crescut: într-o casă micuţă cu mulţi copii, iar mama şi tata munceau în permanenţă. Iar noi aveam grijă unii de alţii. Familia Jackson a făcut o treabă bună, pentru că sunt foarte mulţi care nu au reuşit să fie catalogaţi cu platină. Succesul lui Michael nu poate decât să ne ajute. Drumul lui a ajuns sus, deasupra noastră şi poate ne va arunca o frânghie să ne lase să ne căţărăm pe ea!
După toţi aceşti ani în industrie, încă mai există loc pentru a ne lărgi orizonturile.”, prezice Tito. „În anul în care am părăsit Motown, eram pregătit pentru primul meu album solo. Jackie a apucat să-l facă pe al său când încă eram acolo, dar eu n-am mai reuşit. Aşa că dacă piesele mele nu sunt pe ‚Victory’, mă văd nevoit să-mi înregistrez propriul album şi să-mi arăt abilităţile vocale.
Despre viaţa sa personală, Tito povesteşte: „M-am căsătorit în 1972 şi am trei copii: Taj de 10 ani, Taryll de 8 ani şi Tito de 5 ani. Îmi place să lucrez cu copiii. În ultimii cinci ani mă ocup de managementul unei echipe de baseball – Little League. Ne descurcăm bine, dar cel mai important lucru legat de Little League nu este acela de a câştiga meciuri, ci de a găsi doi sau trei copii cu probleme, pe care îi integram în echipă şi îi facem să simtă că aparţin acelui loc. Asta îi face învingători ai vieţii. Am descoperit că atunci când aduc aceşti câţiva copii şi îi integrez în echipă, o transform într-o familie fericită. Şi oricum câştigi!
Optimismul său legat de Little League se transpune şi în muzică. Legat de acest aspect, Tito spune: „Iubesc muzica care vorbeşte despre ceea ce se întâmplă în lume. Nu una sau zece persoane pot schimba lumea. Dar dacă ne gândim mai profund, poate reuşim împreună, cu toţii.
Unul din hobby-urile sale favorite este să meşterească la maşinile de epocă. În locuinţa sa aflată în vârful unui deal din San Fernando Valley, la nord de Los Angeles, se află câteva maşini dezasamblate care îşi aşteaptă rândul pentru a fi restaurate. „În timpul liber, restaurez maşini vechi. Am început de când eram copil prin a construi carturi. Am reuşit să asamblez un Mercedes 190 SL din 1959. Am trei modele de Ford A (unul din 1929 şi două din 1930) şi recent am restaurat un model din 1931. Mai am ceea ce eu numesc o maşină punk-rock. Este un Edsel din 1957. În ultimul nostru turneu din 1981, am cumpărat o revistă în care am găsit locaţiile din Carolina de Nord de unde se pot cumpăra jenţi model 1930 şi din Florida pentru carburatoare din 1929. Ori de câte ori reveneam la hotel, dădeam telefoane pentru componentele de care aveam nevoie.
Toţi avem RV-uri (vehicule pentru recreere) pe care le conducem pe munte. Eu am avione cu telecomandă. Multe dintre ele sunt făcute bucăţi – am stricat o mulţime! Am unul cu anvergura de peste doi metri. Şi îmi place să pescuiesc!” Ei bine, cu un program atât de încărcat, care se anunţă peste vară, Tito va avea puţin timp la dispoziţie pentru pescuit. Singurele cârlige cu care a fost obligat să se confrunte au fost cele care stabilesc versurile atâtor piese de succes, cu care Jackson-ii vor performa de-a lungul şi de-a latul Americii!


LATOYA JACKSON

Pe 24 aprilie 1984, împreună cu fotograful meu, Roger Glazer, am regizat o sesiune de modă cu LaToya Jackson pentru revista Modern Screen. Apoi, am stat de vorbă cu ea despre noua linie de îmbrăcăminte pe care a creat-o, despre familia ei şi despre albumul intitulat Heart Don’t Lie. Am mai întâlnit-o pe LaToya cu ceva vreme în urmă, înainte să-şi promoveze primele sale două albume sub egida Polydor Records. Am fost plăcut surprins de felul în care a evoluat cariera ei în lumina vastului succes internaţional al lui Michael. LaToya este suficient de frumoasă pentru a fi model şi s-a anticipat de mult timp că va călca pe urmele întregii familii şi va deveni o persoană cu drepturi depline în show-biz, asemeni lui Michael şi fraţilor ei.
Toţi fraţii săi au susţinut-o în ceea ce priveşte drumul de artist solo. Albumul ei de debut – LaToya Jackson – conţine single-ul Night Time Lover, produs de Michael şi care  a devenit succes de top. Cel de-al doilea album, intitulat My Special Love, a fost lansat în 1981 şi conţine două piese produse de Randy Jackson. Albumul actual - Heart Don’t Lie – înregistrat la Private I Records şi distribuit de CBS, este produs de Tito Jackson. Acompaniamentul vocal este asigurat de trupa Musical Youth şi de Howard Hewett de la grupul Shalamar.
Am fost încântat de faptul că LaToya a pornit pe picioarele ei, a apărut la premiile AMA, la premiile Grammy şi în video-clip-ul lui Michael, Say, Say, Say. În interviurile precedente acordate presei, LaToya a declarat că nu doreşte să se alăture familiei în industria show-biz-ului. „La început, nu am vrut să intru în show-biz. Nu mi-a plăcut. Dar fiind înconjurată de aşa ceva, a început să-mi placă, iar acum ador fiecare minut.”, spune ea.
LaToya este foarte protectoare cu fratelui său mai mic, Michael. „Este o persoană foarte retrasă... foarte retrasă şi îi place să fie aşa, departe de oricine. Nu acordă interviuri. Aş spune că cea mai greşită concepţie cu privire la el este acel zvon, pe care probabil l-ai auzit şi tu,  potrivit căruia ar fi gay. Este îngrozitor. Este ceva despre care nu ne place să discutăm, pentru că doare. Nu poate pleca nicăieri pentru că mereu se găseşte o mulţime de oameni care să-l urmărească, dar astea sunt riscurile meseriei. Odată cu afacerea asta vin şi avantaje şi dezavantaje. Toţi cei din această industrie – nu-i crede pe aceia care îţi vor spune că nu ar vrea să fie unde este Michael astăzi, pentru că el este în vârf şi doar pentru asta transpiră fiecare artist. Transpiră ca să ajungă în vârf, iar el este acolo şi cred că asta vrem cu toţii – să ne vedem acolo sus într-o zi.
Despre zvonurile referitoare la separarea părinţilor săi, LaToya a declarat în primăvara aceasta: „Părinţii mei sunt încă împreună. Sunt tot acasă. Iar tata, chiar dacă nu a semnat contractul sub Michael, a avut unele sugestii, i-a spus ce consideră că  e bine şi ce nu. S-au pus de acord.
LaToya a ţinut să sublinieze că linia sa de îmbrăcăminte din piele va fi disponibilă la toate magazinele de pe glob. Şi dacă totul merge cum e plănuit, bendiţele create de ea, personal, vor fi la fel de celebre ca mănuşa lui Michael.


(va urma)




[1] Firmă americană de brokeraj înfiinţată în 1904

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
;